Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova 25 110 00 Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Grantové schéma Podpora konkurenceschopnosti podniků Národní vzdělávací fond.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Projekt je spolufinancován ESF a SR ČR VZDĚLÁVACÍ, PORADENSKÉ A RELAXAČNÍ CENTRUM PRO ZDRAVOTNĚ ZNEVÝHODNĚNÉ OSOBY A JEJICH RODINY V LIBERECKÉM KRAJI OBCHODNÍ.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Kongres výchovného poradenství, Pardubice 2006 INFORMAČNÍ ZDROJE O STUDIU A PRÁCI V ZAHRANIČÍ Ing. Ondřej Gbelec Národní vzdělávací fond, o.p.s.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
KomunitníCentrum. ČESKÉHO ŠVÝCARSKA TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR  4 národní.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Personální plán pro podnikatelský plán
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro zaměstnavatele Ing. Jana Váňová, NVF
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová

Středisko podpory poradenských služeb Činnost:  výzkumná a projektová činnost zaměřená na zkvalitňování poradenské práce ve veřejných službách zaměstnanosti, v oblasti dalšího profesního vzdělávání, na vysokých školách.  rozvoj spolupráce mezi poskytovateli poradenských služeb na národní a mezinárodní úrovni,  šíření příkladů dobré praxe v poradenství.

Projekty v roce 2008  Informačně poradenský systém pro DPV projekt ESF, NVF-SPPS subdodavatel  Institut trhu práce projekt ESF, NVF-SPPS partner, KA č. 6  Bariéry ve vzdělávání dospělých a poradenské nástroje k jejich překonávání - BADED projekt Grundtvig 2, NVF-SPPS koordinátor  Internetový poradenský nástroj profesní orientace projekt LdV, NVF-SPPS partner

Zdroje  Projekt BADED NVF-SPPS Kvalitativní šetření (28 osob) ČR, Finsko, Rakousko,  Ročenka konkurenceschopnosti ČR – Kvalita lidských zdrojů NVF-NOZV (2 987 osob)  Projekt Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje, 2005 Ústav pedagogických věd MU FF Brno (1 418 osob)

Čtyři typy bariér dalšího vzdělávání [ 2] [ 2] vnitřní problémy jedinců vzdělávací systém trh práce - zaměstnavatelé sociální a kulturní normy [2] [2] THOMAS, L. (2001) Widening Participation in Post-compulsory Education, London and New York: Continuum. BROWN, J. (2002) Guidance for Access, Learning and Life: Challenges for the Next Decade. Open University. EGSA. I. II. III. IV.

I. Bariéry dané vnitřními problémy jedinců(1)  chybějící motivace – pozitivní i negativní,  nízká aspirace, sebevědomí,  lenost, jiné priority než vzdělávání,  věk a složitost životních situací, existujících odpovědností a rozdělení rolí v rodině,  zdravotní stav,  nízká úroveň kvalifikace,  akceptace zažitého tradičního modelu vzdělávání – kontinuálního a umístěného do mladého věku,

I. Bariéry dané vnitřními problémy jedinců(2)  přesvědčení o svém dostatečném vzdělání pro výkon profese,  málo zájmu o osobní rozvoj,  demotivující zkušenosti z formálního vzdělávání,  obava ze selhání,  nedostatek času,  nedostatek finančních prostředků - finanční odpovědnost za rodinu - závislost na partnerovi,  neidentifikované vrozené poruchy učení.

II. Bariéry dané sociálními a kulturními normami  postoj rodiny a blízkého okolí ke vzdělávání.  učení není pro „lidi v mém (dospělém) věku“,  učení má malý nebo žádný význam a hodnotu,  nedůvěra v možný přínos vzdělávacích kurzů = není nutné studovat: pro získání a udržení zaměstnání, ke zlepšení pozice v zaměstnání,

III. Bariéry dané vzdělávacím systémem  nesystematičnost zveřejňování informací o vzdělávacích příležitostech,  nezohledňování specifických problémů dospělých,  nízká časová flexibilita vzdělávacích příležitostí,  obtížnost přijímacího řízení pro získání vyššího stupně vzdělání,  nedostatek kurzů pro inovaci dovedností a znalostí,  náklady na vzdělání – školné, kurzovné, (1)

III. Bariéry dané vzdělávacím systémem  geografická vzdálenost vzdělávacích příležitostí,  nedostupnost formálního uznávání odborné kvalifikace získané praxí,  neexistence poradenských služeb studijní a profesní orientace pro dospělé. (2)

IV. Bariéry dané trhem práce - zaměstnavateli  postoj zaměstnavatelů: ke zvyšování kvalifikace, k vynakládání finančních prostředků na další vzdělávání k uvolňování zaměstnanců na kurzy v pracovní době, k funkčnímu postupu, ke zvýšení platu,  nedostatek pracovních příležitostí na zkrácený úvazek.

... kumulace bariér? vnitřní problémy jedinců vzdělávací systém trh práce sociální a kulturní normy [3][3] CZESANÁ, V. (2007) Proč se u nás dospělí málo vzdělávají: bariéry nebo výmluvy? NVF. Praha. ProFuturo 2007/2... bariéry nebo výmluvy? [3][3]

1. Jak na bariéry dané vnitřními problémy jedinců a sociálními a kulturními normami?  podpora motivace: pozitivní – výhody dalšího vzdělávání, negativní – nevýhody plynoucí z nízké kvalifikace,  zlepšení přípravy studujících před začátkem studia,  poskytování poradenských služeb: studijní a profesní orientace,  identifikace vrozených poruch učení,  zřídit funkci studijní poradce nebo proškolit pracovníka, který je „prvním kontaktním bodem“ s klienty, v technice studijního poradenství,

2. Jak na bariéry dané vzdělávacím systémem  monitorování přístupu a úspěšnosti studujících,  zjišťování zpětné vazby od studujících.  monitorovat důvody nespokojenosti a předčasného neukončování kurzů,  průběžně hodnotit kvalitu a metody výuky, lektorů, studijních materiálů,  zjišťovat potřeby dalšího vzdělávání mezi potenciálními klienty (fyzickými osobami i zaměstnavateli),  sledovat novinky o uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení na

3. Jak na bariéry dané vzdělávacím systémem  přizpůsobit nabídku a kurikulum možnostem dospělých, včetně vstupních požadavků,  rozšiřovat nabídku kurzů pro udržování a inovaci dovedností a znalostí,  hledat možnost, jak pořádat a dotovat „náborové“ kurzy,  převádět prezenční kurzy na netradiční způsoby výuky – distanční a kombinovaná forma studia, e-learning, korespondenční kurzy...,

4. Jak na bariéry dané vzdělávacím systémem  Zveřejňovat nabídku vzdělávacích kurzů: na vlastním webu, →  Projekt Informačně poradenský systém pro další profesní vzdělávání portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/esf/projekty/ipsys /pilot/scenar uživatelské jméno: HOST heslo: ipsys portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/esf/projekty/ipsys /pilot/scenar

Děkuji za pozornost