 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
Advertisements

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Věrnostní program.
 Podstata  Šeky  Směnky  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Úvodní studie pro Q&X Trading (Tomáš Klinský, Technica Solutions)
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Spotřebitel a jeho práva
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Ekonomická gramotnost
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
 Podstata  Využití  Zabezpečení  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Práva spotřebitele.
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Distribuce - placement
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_3102_LEASING Téma: Pojem F. G._ Finanční leasing Číslo projektu:
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Cenové triky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Psychologie ceny a cenové triky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Ing. Sikorová Renata
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ABC, s.r.o. - nabídka 2006 Josef Novák
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční gramotnost – obsah a příklady z praxe škol, Praha, Národní ústav odborného vzdělání 2008

 Místo prodeje – ve státech s nižší kupní silou jsou ceny nižší, stejně tak se mohou lišit na kraji města, v centru. Jiné jsou také ceny v prodejně, jiné při koupi na internetu  Zákazníci – věrnostní slevy, množstevní slevy  Období – vyšší cena v sezóně, nižší po sezóně  Výprodejní akce – starší modely, výrobky z výstav

 Značkové kalhoty v obchodě 1300,- Kč, Na internetu ty samé můžete koupit za 950,- Kč.  V obchodě si ale kalhoty mohu vyzkoušet, prohlédnout se v zrcadle, zeptat se např. kamaráda zda mi sluší.  Při koupi prostřednictvím internetu mi dodají kalhoty až domů.  Při koupi přes internet u registrovaných prodejců je sice možné zboží vrátil, ale vše probíhá přes doručovatele, takže bych si musel na vysněné kalhoty nějaký čas počkat  Aukro. Cz

 Každý supermarket vydává zpravidla 1 x týdně reklamní leták který obsahuje přehled akcí.  Akční nabídky mohou být dvojího druhu. Klasická sleva nebo nabízené zboží je doplněno dalším výrobkem, který dostávám zdarma (například k velkému balení pracího prášku dostanu zdarma ještě aviváž)  Obchodní řetězce to však nedělají jen s cílem získat zákazníka, ale je výhodnější prodávat velké množství najednou, je nutné se zbavit hůře prodejného zboží ze skladů, nebo se blíží konec záruční doby

 Musíme sledovat účtované ceny. Protože zboží je někdy vystaveno v akci se slevou, ale u pokladny účtováno bez ní (obchodníci se pak vymlouvají, že akční zboží už není na skladě, je vyprodané a toto je už nové s tím, že nestačili odstranit akční upoutávku)  Akce jsou někdy prezentovány tak, že u výrobku je přeškrtnuta smyšlená vyšší cena a uvedena cena slevová. Tato „slevová“ cena může být vyšší, než za jakou se výrobek běžně prodává  U rychleobrátkového zboží (potraviny) musíme sledovat minimální trvanlivost, vzhled a jakost