Rozvoj a metodická podpora poradenských služeb RAMPS - VIP III

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Kariérové poradenství
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Organizační struktura
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Rozvoj a metodická podpora Poradenských služeb RAMPS VIP.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Výzva k předkládání žádostí
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Organizační struktura
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Rozvoj a metodická podpora poradenských služeb RAMPS - VIP III OP VK Oblast podpory 4a.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání MŠMT Partner NÚV Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Filozofie projektu Projekt navazuje na projekty VIP-Kariéra a RŠPP(VIP II) Poradenská služba ve škole, která je zajišťovaná školním psychologem/speciálním pedagogem, výchovným poradcem, školním metodikem prevence, ve spolupráci s pedagogy školy a ředitelem školy je obvykle vymezována také jako faktor, který může ovlivnit kvalitu školy- průběhu vzdělávání a zejména pak skrytého kurikula Poradenské služby pomáhají zvyšovat kvalitu a efektivitu poskytovaných vzdělávacích služeb školy podporou a pomocí třem hlavním zainteresovaným stranám – všem žákům, rodičům – zákonným zástupcům a pedagogům školy včetně jeho vedení Poradenské služby přispívají k zvyšování exkluzivity prostředí v českém školství prostřednictvím podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami Poradenští pracovníci pomáhají budovat zdravé klima ve školách poskytovanou adekvátní intervenční podporou

Cíle projektu - obecné Hlavní cíl: Projekt je zaměřen na zvýšení kvality poskytovaných služeb ve školách a ŠPZ, které jsou poskytovány školními psychology, školními speciálními pedagogy a metodiky. Obecné cíle: zajišťovat široké spektrum poradenských služeb žákům, pedagogům a rodičům, vytvořit síť metodické podpory - propojení sítí školních a školských poradenských služeb v oblasti metodického vedení, vytvořit základ integrované metodické podpory poradenského systému v ČR podpořit školní poradenská pracoviště, rozšířit síť preventivních služeb poskytovaných SVP, poskytovat metod.podporu školním a školským poradenským pracovníkům poskytnout odborné vzděl. a supervizi poradenským pracovníkům projektu

Cíle projektu-konkrétní Specifické cíle projektu: Zvýšení kvality poradenských služeb, nastavení pravidel pro sjednocení jejich úrovně v rámci ČR a supervize systému poskytování poradenských služeb. Reflexe požadavků EU kladených na kvalitu a efektivitu poskytovaných poradenských služeb a vytvoření sítě integrované metodické podpory. Vytvoření metodické podpory pro vznikající i stávající školní poradenská pracoviště, pro školská poradenská zařízení na úrovni krajů (PPP, SPC) a pro Střediska výchovné péče. Tvorba modelové struktury programů DVPP pro školní psychology a speciální pedagogy ve školských poradenských zařízeních s reflexí k dosavadní přípravě začínajících odborníků a ke vzdělávacímu standardu. Nastavení metodické podpory a supervize ve školských poradenských zařízeních.

Cíle projektu-konkrétní Ověření modelové struktury vzdělávání založené na sledování dosažených kompetencí pro školní psychology, speciální pedagogy, doplnění DVPP pro školní metodiky prevence a výchovné poradce. Dojde k vytvoření katalogu, který definuje stupně poradenské podpory pro žáky ohrožené předčasným odchodem ze vzdělávání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (a žáky v režimu podpůrných a vyrovnávacích opatření), k ověření a porovnání modelů integrativního a inkluzivního vzdělávání žáků, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Rozšíření poradenské služby pro žáky s poruchami chování prostřednictvím činnosti středisek výchovné péče a vypracování návrhů na legislativní změny v systému poradenských služeb, školního a školského poradenství, které pomohou zefektivnit služby, zajistit metodickou podporu a nastavit mechanismy kontroly těchto služeb.

Klíčové aktivity 1 Podpora školám v práci s podpůrnými a vyrovnávacími opatřeními 2 Metodická a supervizní podpora pro školní poradenská pracoviště 3 Metodická a supervizní podpora pro školská poradenská zařízení a střediska výchovné péče 4 Vzdělávání poradenských pracovníků na úrovni škol a školských poradenských zařízení 5 Poradenská péče pro žáky zajišťovaná střediskem výchovné péče

Cílové skupiny Žáci základních a středních škol a zvláště pak na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a na žáky s potřebou vyrovnávacích a podpůrných opatření. Pracovníci školských poradenských zařízení (pedagogicko - psychologických poraden - PPP a speciálně pedagogických center - SPC), včetně pracovníků SVP Pedagogičtí a vedoucí pedagogičtí pracovníci podpořených škol

Přínos pro cílovou skupinu žáků Pro cílovou skupinu žáků (včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami) projekt rozšíří možnost podpory ve vzdělávání, povede k vytváření rovných podmínek a příležitostí ve vzdělávání prostřednictvím intervenčních postupů, metodické podpory pedagogů i žáků.

KA 1 Poradenská služba ve škole bude zajištěna školními psychology a školními speciálními pedagogy Podpora školních poradenských pracovišť Výstupy: Ověření diagnostických a intervenčních postupů ve školním prostředí s důrazem na inkluzivní dynamickou diagnostiku. Metody práce se závěry z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření ve školním prostředí. Metodika pro vytváření vyrovnávacích opatření ve školách. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Inovace koncepčních a metodických dokumentů vymezujících školní poradenské služby. Ověření programu 3MP Realizace pozice pracovníka ŠPP

KA 2 Metodická podpora bude probíhat prostřednictvím působnosti metodiků, jenž bude regionální. Metodik bude mít v péči maximálně 6 škol. Metodici budou rozděleni na 2 profesní skupiny pro školní psychology a školní speciální pedagogy. Každá profesní skupina metodiků bude mít svého hlavního metodika. Profesní skupiny metodiků pro školy budou: spolupracovat s profesními skupinami metodiků pro školská poradenská zařízení, podílet se významně na integraci a kvalitě poskytovaných poradenských služeb, poskytovat metodickou a konzultační podporu školním odborníkům v oblasti intervencí, diagnostických i terapeutických postupů, současně komunikovat s řediteli škol, zpracovávat tematické metodické zprávy orientované na mapování průběhu, obsahu a kvality poskytovaných služeb ve školách.

Zpracování postupu řízení školních poradenských služeb ve školách KA 2 – výstupy: Zpracování postupu řízení školních poradenských služeb ve školách Návrh na legislativní změny v systému školních poradenských služeb Vytvoření komunikační struktury mezi školami a školskými poraden. Zařízeními Integrovaná metodická síť – pro ŠPP Metodické zprávy Evaluační nástroj pro hodnocení kvality Katalog podkladů pro stanovování podpůrných a vyrovnávacích opatření Program 3 MP Realizace pozic metodiků

KA 3 V rámci této aktivity primárně dojde k metodickému vedení školských poradenských zařízení a středisek výchovné péče. Metodici pro školská poradenská zařízení a střediska výchovné péče jsou odborníci z praxe a budou vybíráni ve spolupráci s MŠMT a se zřizovateli – KÚ – zejména platí pro vedoucí metodiky. V rámci každého kraje vzniknou metodická pracoviště v rámci stávající sítě školských poradenských zařízení a středisek výchovné péče. Zřizovatelem bude určeno, ve kterých PPP, SPC či SVP budou metodická centra. Hlavní metodik pro PPP a SPC bude řídit vedoucí metodiky, kterým budou podléhat metodici pro SPC a PPP. Metodici pro SVP budou řízeni přímo hlavním metodikem pro SVP.

KA 3 – výstupy: Metodické zprávy (3-7) Metodická podpora pro PPP a SPC (700 osob), SVP (320 osob) Vznik integrované metodické sítě pro školská poradenská zařízení a SVP Návrh na legislativní změny v systému školských poradenských služeb na území ČR Evaluační nástroj pro hodnocení kvality a efektivity poskytovaných poradenských a preventivních služeb v ŠPZ a SVP Katalog podkladů pro stanovování podpůrných a vyrovnávacích opatření

KA 4 Vzdělávání podporuje zvyšování odborné způsobilosti poradenských pracovníků. Vzdělávací kurzy budou zaměřeny především na psychologii, etopedii, legislativu a soc. práce. Vzdělávání bude dále orientováno na oblasti práce s třídními kolektivy, rozvoje technik poraden. rozhovoru, na oblasti vytváření podkladů pro realizaci vyrovnávacích a podpůrných opatření, pro realizaci úprav školních vzdělávacích programů a na oblasti rozvoje koordinačních, organizačních a řídících dovedností poraden. pracovníků vedoucích k zajištění stabilního školního poraden. pracoviště, které je podporou všem žákům školy včetně rodičů a pedagogů. V rámci vzdělávání bude také probíhat supervize a možnost supervizích výcviků.

KA 4 – výstupy: 1 inovovaný modul DVPP pro ŠP a ŠSP (1) 1 inovovaný modul DVPP pro pracovníky ŠPZ a pracovníky SVP (1) 20 vzdělávacích programů Proškolení více než 1000 poskytovatelů školních a školských poradenských služeb Realizace pozic metodiků pro vzdělávání (4osoby) a lektorů - přibližně 140 osob.

KA 5 Klíčová aktivita bude určena školám, které nemají školního psychologa a nebo speciálního pedagoga. Orientuje se zejména na poskytování poradenských služeb zaměřených na prevenci a řešení poruch chování a s tím související problematikou. Střediska budou poskytovat péči v rozsahu 0,5 úvazku pro maximálně 3 školy na jedno středisko. Školy budou vybrány na základě stávající zkušenosti odborníků SVP a z potřeb regionu (nízká dostupnost služeb středisky, výrazné problémy v klimatech školních tříd).

Inovace metodiky pro práci pedagogů se žáky s poruchami chování KA 5 – výstupy: Inovace metodiky pro práci pedagogů se žáky s poruchami chování Metodika diagnostické a intervenční práce ve středisku výchovné péče Zpráva o vyhodnocení účinností a efektivity smluv s rodiči u žáků s poruchami chování Programy preventivní péče v rámci systému včasné intervence ve školách Vydefinování úlohy středisek výchovné péče v systému podpory škol

Souhrnné informace o projektu Příjemce (žadatel projektu): MŠMT Hlavní partner projektu: NÚV Hlavní odpovědnost za projekt: MŠMT Hlavní manažer projektu: MŠMT Celková výše dotace: 244 445 813,20 Doba trvání projektu: 24 měsíců Začátek projektu: 2.1.2012 Celkem plánovaných VŘ: 7

blanka.hrbkova@msmt.cz Děkujeme za pozornost