Zhodnocení různých postupů při aplikaci navržených pravidel z finančního hlediska Tato prezentace vznikla v rámci účelové podpory Ministerstva informatiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přístupnost webových stránek orgánů státní správy výzkumný projekt MI ČR YA RNDr. Hana Bubeníčková, Mgr. Radek Pavlíček, Brno, duben 2007.
Advertisements

Správní právo Pojem správního práva.
Veřejná moc a veřejná správa
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Obecná část rozpočtového práva III
ÚZEMNÍ ČLENĚNÍ ČR Více ZDE.
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost
Moc výkonná ii VY_32_INOVACE_ 08 - Moc výkonná II.
Nástroje územního plánování
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
Hodnocení přístupnosti soutěžních webů aneb proč se vyplatí myslet na přístupnost webů veřejné správy RNDr. Hana Bubeníčková, Mgr. Radek Pavlíček, duben.
O řízení státu Prezident: Miloš Zeman
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
PROJEKT R E G M E T TEMPLATE DOPORUČENÍ PRO SPRÁVNOU LEGISLATIVNÍ PRAXI Z HLEDISKA METROLOGIE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Soustava veřejných rozpočtů II.
Organizace Státní správy
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Kontrola veřejné správy
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
PŽP Ekologická újma, organizace ochrany ŽP, zákon o ŽP + opakování obecné části.
Organizace veřejné správy v ČR Přednáška č. 3 Ústřední státní správa
2006 Bleskové zpravodajství pomocí RSS/RDF/Atom – roční bilance Ing. Petr Palisa, Triada, spol. s r. o.
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Současní ministři ČR Od 13. července 2010.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Základy správního práva
Působnost Ministerstva vnitra a jeho role systému povolování obchodu s vojenským materiálem Mgr. Milena Bačkovská Odbor bezpečnostní politiky.
Kontrola veřejné správy I.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Moc výkonná Pavel Šuranský.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Státní správa Petr Machala.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Státní správa.
Přístupnost v praxi aneb jaký smysl mají testy, provedené handicapovanými uživateli Mgr. Radek Pavlíček, RNDr. Hana Bubeníčková, duben 2007.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
Úvod do studia veřejné správy prof. PhDr. Vladimír Čechák, CSc.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Organizace veřejné správy
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
ÚVOD DO VEŘEJNÉ SPRÁVY Přednáška č
Vláda ČR. Předem bychom rádi poděkovali těm, kteří na nás nebudou během prezentace házet nenávistné či nepřítomné pohledy. Děkujeme.
Prezident a vláda. Prezident ● Prezident je titul, kterým se označuje vedoucí organizace, obchodní společnosti nebo státu. V některých jazycích (francouzština)
VLÁDA. Vláda – předseda vlády (premiér) - místopředsedové - ministři Vláda České republiky  je vrcholný orgán výkonné moci  vláda je jmenována vždy.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_14/12_VLÁDA__MINISTŘI_PREZIDENT Téma: Vláda, ministři,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_050 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EU_32_sada1_14_SV_Vláda_Cup
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Organizace veřejné správy
Organizace veřejné správy blok č. 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obecná část rozpočtového práva III
Obecná část rozpočtového práva III
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Zhodnocení různých postupů při aplikaci navržených pravidel z finančního hlediska Tato prezentace vznikla v rámci účelové podpory Ministerstva informatiky na projekt č. YA “Přístupnost webových stránek orgánů státní správy”) H1, s.r.o Fakulta Informatiky, Masarykova univerzita

Kolektiv autorů RNDr. Jaroslav Ráček, Ph.D. (Masarykova univerzita) – koordinátor čtvrté etapy. Prof. RNDr. Jiří Hřebíček, CSc. (Masarykova univerzita) – návrh metodiky výzkumu. Mgr. Michal Hejč (Masarykova univerzita) – metodika, hodnocení a statistika. Mgr. Miroslav Petráš (Masarykova univerzita) – technická implementace SW řešení. Vlaďka Dvořáková (Masarykova univerzita) – administrativa. Bc. David Špinar (H1.cz) – identifikace a ohodnocení postupů modernizace webů. Vladimír Saur (H1.cz) – identifikace cílových skupin, administrativa.

Plnění stanovených cílů Byly identifikovány cílové skupiny z řad institucí veřejné správy, externích dodavatelů a atestačních institucí. Byla vytvořena metodika hodnocení a následně vyčíslena finanční náročnost implementace nových pravidel podle různých scénářů.

Identifikace cílových skupin dotčené orgány veřejné správy; externí dodavatelé – firmy a instituce, zabývající se tvorbou webových prezentací, včetně potenciálních externích dodavatelů (i zahraničních), databáze těchto firem bude doplňována v průběhu mapování jednotlivých webů státní správy (jsou většinou uvedeni jako jejich tvůrci); testovací týmy zdravotně postižených (instituce, které jsou schopny provést uživatelské testy s hendikepovanými uživateli); atestační instituce (instituce mající odborné předpoklady pro posuzování přístupnosti webových stránek).

Veřejná správa Veřejná správa je součást výkonné moci a je to souhrn institucí, které vykonávají úkony na základě právními předpisy svěřené působnosti a pravomoci. Dotčené orgány veřejné správy jsou definovány Zákonem č. 365/2000 Sb., o ISVS ve znění platném od Dle našeho výkladu jsou tímto zákonem dotčeny prakticky všechny webové prezentace všech orgánů veřejné správy.

Veřejná správa - rozdělení Podle vykonavatele: Státní správa (ústřední i místní působnost – vláda, ministerstva, okresní úřady práce, atd.) Samospráva (kraje, obce)

Veřejná správa - rozcestníky portal.gov.cz Další rozdělení podle rozcestníků

Veřejná správa – nejvyšší orgány Představitel státu (prezident) Jako představitel státu má svoje vlastní webové stránky, spojené s jeho úřadem, aktivitami a sídlem (Kancelář prezidenta republiky, Pražský Hrad, atd.). Zákonodárné úřady Poslanecká sněmovna a senát na svých webových stránkách zveřejňují zejména svoje hlavní aktivity (projednávání zákonů). Vláda Vláda je odpovědná poslanecké sněmovně, činí ji předseda vlády, místopředseda vlády a ministři.

Veřejná správa – ministerstva Ministerstvo zahraničních věcí Ministerstvo financí Ministerstvo dopravy Ministerstvo kultury Ministerstvo obrany Ministerstvo práce a sociálních věcí Ministerstvo pro místní rozvoj Ministerstvo průmyslu a obchodu Ministerstvo spravedlnosti Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo vnitra Ministerstvo zemědělství Ministerstvo zdravotnictví Ministerstvo informatiky Ministerstvo životního prostředí

Veřejná správa – ústřední správní úřady Tyto úřady jsou definovány zákonem č. 474/1992 Sb. V jejich čele nestojí člen vlády, ale jsou vládou řízené. V ČR aktuálně působí tyto správní úřady: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Úřad průmyslového vlastnictví Státní úřad pro jadernou bezpečnost Správa státních hmotných rezerv Národní bezpečnostní úřad Energetický regulační úřad Český úřad zeměměřičský a katastrální Český telekomunikační úřad Český statistický úřad Český báňský úřad

Veřejná správa – další správní úřady (s celorepublikovou působností) Tyto úřady jsou specializované orgány podřízené příslušnému ministerstvu. Patří sem například Česká inspekce životního prostředí, Státní veterinární správa, apod. Jsou z hlediska mapování velkým problémem, zejména vzhledem ke svému velkému počtu a různorodosti. Z toho důvodu bude nutno se spokojit s odhadem jejich počtu a s několika reprezentanty, kteří budou dále hodnoceni a jejich výsledky využity ke statistickému doplnění.

Veřejná správa – místní správní úřady Jsou tvořeny specializovanými územními správními úřady, které jsou většinou podřízené příslušnému ministerstvu. Patří sem například Krajská hygienická stanice, Finanční úřad atd. Dále mezi místní správní úřady patří krajské úřady a další orgány kraje, obecní úřady a další orgány obcí, které vykonávají státní správu (například obce s rozšířenou působností, obce s pověřeným obecním úřadem). Jsou z hlediska mapování velkým problémem, zejména vzhledem ke svému velkému počtu a různorodosti. Z toho důvodu bude nutno se spokojit s odhadem jejich počtu a s několika reprezentanty, kteří budou dále hodnoceni a jejich výsledky využity ke statistickému doplnění.

Veřejná správa – výběr Viz excelová tabulka

Externí dodavatelé Renomovaní (a tím většinou i dražší) Druhořadí (a tím většinou levnější). Možnost tvorby webů svépomocí.

Testovací týmy zdravotně postižených TyfloCentrum Brno, o.p.s Dobrý Web (Internet Info, s.r.o.)

Atestační instituce H1.cz TyfloCentrum Brno webovych-stranek Dobrý web Symbio Adaptic pristupnosti.htm Voxcafe poradenstvi/audit-pristupnosti.html Sitelab pristupnosti.php RobertNemec.com pristupnost/

Metodika hodnocení webů subjektů cílových skupin Zaměřeno na cenu Normovaný web (a jeho cena) Násobení ceny dalšími koeficienty (stav webu, region, dodavatel)

Hodnocení webů subjektů cílových skupin Kontrola automatickými nástroji Ruční kontrola oproti jednotlivým bodům metodiky Ruční kontrola uživatelským testem Odborný audit

Koeficient stavu webu Ohodnocení konkrétního splnění jednotlivých aspektů přístupnosti (v našem případě jich je 10, tedy a…j) hodnotami z rozsahu Ohodnocení relativní pracnosti dopracování aspektu přístupnosti (n…w) 0 – aspekt chybí, 1 – aspekt je v pořádku Vektor u=(a, b,…, j) Vektor v=(n,o,…,w) T A=u*v A=<1

Koeficient regionu Praha1,00 Jihočeský kraj0,76 Jihomoravský kraj0,79 Karlovarský kraj0,77 Kraj Vysočina0,76 Královéhradecký kraj0,79 Liberecký kraj0,77 Moravskoslezský kraj0,76 Olomoucký kraj0,78 Pardubický kraj0,76 Plzeňský kraj0,80 Středočeský kraj0,77 Ústecký kraj0,75 Zlínský kraj0,75

Koeficient relativní velikosti webu hlavní centrální instituce (vláda…), kraje, města, obce. Typ webu Totální rekonstrukce (v tis. Kč) Špičkový dodavatelDruhořadý dodavatel OdDoOdDo Ministerstvo Krajský úřad Město Obec

Koeficient relativní síly subjektu Podle toho, jestli zvolí renomovaného nebo druhořadého dodavatele Nyní máme všechny subjekty přiřazeny k jednomu z konkrétních políček tabulky (případně máme počty podobných hlouběji nezkoumaných subjektů, které jsou takto přiřazeny statisticky). Kromě toho máme předpokládané subjekty, případně statisticky doplněné počty, které si opravu budou provádět svépomocí, tedy zdarma. Dále máme subjekty ohodnocené podle regionálních cenových rozdílů a podle stavu webu. Pozn.: Tyto ceny nepředstavují typické zakázkové ceny projektů. Nezahrnují v sobě náklady na licence, školení apod. Byly vytvořeny pouze jako vstupní data pro použitou metodiku, nikoli jako doporučený cenový rámec při tvorbě nového webu – v tomto případě se může konkrétní cena od uvedeného rámce značně lišit.

Sestavení scénářů Minimální varianta Modernizace pouze těch nejznámějších centrálních webů (ministerstva, vláda, atd.). Vyznačeny zeleně. Všechny tyto weby byly samostatně hodnoceny. Odhad ceny na Kč. Pesimistická varianta Navíc modernizace dalších hojně využívaných webů (kraje, velká města, některé významné instituce). Vyznačeny žlutě. Všechny tyto weby byly samostatně hodnoceny. Odhad ceny na Kč. Optimistická varianta Navíc modernizace všech reálně a běžně využívaných webů (větší obce, běžné instituce). Vyznačeny červeně. Některé tyto weby byly samostatně hodnoceny, ale u většina z nich byla situace už jen odhadována. Odhad ceny na Kč. Maximální varianta Modernizace všech webů (tedy i včetně méně významných institucí, jako jsou archivy, nebo menší obce). Polovina obcí ale přesto nebyla započtena, protože částka by enormně narostla. Prakticky žádné z těchto webů nebyly samostatně hodnoceny (kromě statistických vzorků), drtivá většina je odhadována. Odhad ceny na Kč.

Závěr Navržen způsob, jak by bylo možné odhadnout případné finanční výdaje, které bude nutno ve veřejné správě předpokládat v souvislosti s dopracováním stavu webových prezentací na požadovanou úroveň. Tyto finanční výdaje jsou důležité z makroekonomického a politického hlediska a z hlediska plánování na nejvyšší úrovni. Pozn. Výsledky v žádném případě nelze využít pro jednotlivé subjekty jako odhad ceny za jejich rekonstrukci webu. Tuto cenu znají lépe samy tyto subjekty, případně jejich dodavatelé.