Inovace produktů a organizační struktury pro jejich tvorbu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Advertisements

Projektové řízení Modul č.1.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Regionální inovační strategie workshop s podnikateli Ing. Jiří Kučera JVM-RPIC, spol. s r.o. Tel.: Partner.
Procesy Informační proces
Hodnotový management Teorie rozhodování
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Organizační struktury
Systémové pojetí manažerské práce
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Zkušenosti z inovačních procesů v ČR do roku 2013 a doporučení pro období Doc. Ing. Jiří Cienciala, CSc. Praha
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Předmět: Řízení podniku 1
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Produkt.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Jako součást informačního systému podniku
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
Management - Organizování
Management - Organizování
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Podklady pro zpracování semestrální práce
Rozhodování jako manažerská funkce
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Ekonomika malých a středních podniků
Principy inovace.
Ekonomika malých a středních podniků
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Inovace produktů a organizační struktury pro jejich tvorbu Ing. Jaroslav Hadraba, CSc. Soukromá vysoká škola ekonomických studií, s. r. o. v Praze

Struktura vystoupení Zásady (pravidla, principy) tvorby podnikatelsky úspěšných inovací produktů Organizační struktury pro tvorbu inovací produktů

Zásady tvorby podnikatelsky úspěšných inovací produktů Komplexní přístup k tvorbě inovací produktů Systematičnost při hodnocení inovací produktů Dynamické pojetí hodnocení inovací produktů Tvůrčí přístup Interdisciplinární přístup Týmová spolupráce Management inovací produktů (jako řídící proces zajišťující transformaci produktových idejí v inovace produktů).

Komplexní přístup k tvorbě (uskutečňování)inovací produktů předpokládá, aby příslušné složky managementu podniku ve vzájemné provázanosti důsledně respektovaly např. tyto skutečnosti: Marketingové pojetí produktů a jejich inovací ( a tedy také inovační strukturu marketingově pojatého tzv. komplexního produktu) Realizaci produktového mixu jako součásti celkového marketingového mixu Hierarchickou strukturovanost a kategorizaci inovací produktů podle stupně (míry) jejich novosti pro producenta a zákazníky (trh) Strukturovanost realizačního procesu inovací produktů na dílčí inovace a komplexní inovační akce. A tedy i charakter akčního rádia (rozsahu či dosahu) zvažovaných či připravovaných produktových inovačních akcí. Povahu a rozsah efektů, které inovace produktů podniku přinést. Zároveň také náležitě zvažovat rizikovost inovací produktů Etapovitou strukturovanost procesu tvorby inovací produktů (jako procesu transformace invenčních námětů na nové produkty v reálné, tedy tržně realizované produktové inovace) Povahu strategické, taktické a operativní složky managementu inovací produktů

Hierarchická strukturovanost a kategorizace inovací produktů podle stupně (míry) jejich novosti pro producenta a zákazníky (jedna z možných představ) I. kategorie: Produkty zásadně (principiálně) nové – tj. nové v celosvětovém měřítku (principální či podstatné, absolutní, radikální, či diskontinuální inovace produktů) II. kategorie: Zavedení nové produktové (výrobkové) řady v podniku Rozumí se takové produktové řady, která je již jinými podniky na trhu uplatňována. III. kategorie: Změny v rámci v podniku již existující produktové řady (např. v rámci stávající produktové řady vznikají nové varianty či typy produktů) IV. kategorie: Vylepšení daného produktu v rámci v podniku již existujících typů či variant

TECHNOLOGICKÝ PŘEVRAT - MIKROTECHNOLOGIE Členění řádů inovací podle F. Valenty Řád inovace Označení Co se zachovává Co se mění Příklad minus n degenerace nic úbytek vlastností opotřebení regenerace objekt obnova vlastností držba, opravy   RACIONALIZACE 1 změna kvanta všechny vlastnosti četnost faktorů další pracovní síly 2 intenzita kvalita a propojení rychlost operací zvýšený posun pásu 3 reorganizace kvalitativní vlastnosti dělba činností přesuny operací 4 kvalitativní adaptace kvalita pro uživatele vazba na jiné faktory technologické konstrukce KVALITATIVNÍ INOVACE 5 varianta konstrukční řešení dílčí kvalita rychlejší stroj 6 generace konstrukční koncepce stroj s elektronikou 7 druh princip technologie tryskový stav 8 rod příslušnost ke kmeni netkaná textilie TECHNOLOGICKÝ PŘEVRAT - MIKROTECHNOLOGIE 9 kmen přístup k přírodě genová manipulace Pramen: Valenta, F. Inovace v manažerské praxi. Praha: Velryba, 2001

Základní předpoklady tvorby podnikatelsky úspěšných inovací produktů jsou: Správný výběr produktové idey – jako invenčního základu inovace produktu Zajištění potřebných zdrojů managementem podniku pro propracování produktové idey do podoby komplexního produktu jako nové efektivní tržní nabídky Schopnost managementu podniku tyto zdroje efektivně (tj. účelně a hospodárně) využít při zabezpečování tvor-by dané inovace produktu jako komplexní inovační akce

I. etapa: získávání a vyhodnocování námětů Jedno z možných modelových rozčlenění celkového procesu tvorby inovací produktů na dílčí etapy (problémové bloky) I. etapa: získávání a vyhodnocování námětů (produktových idejí) na nové produkty II. etapa: tvorba a hodnocení koncepce nového produktu III. etapa: tvorba a ověření prototypu nového produktu IV. etapa: testování nových produktů na trhu V. etapa: komercializace nového produktu.

Požadavky kladené na organizační struktury pro tvorbu inovací produktů vysoce účinně přispívat k tomu, aby se inovace produktů připravovaly a uskutečňovaly jako komplexní inovační akce podporovat a iniciovat vlastní tvorbu námětů na inovace produktů, cílevědomé, aktivní a soustavné vyhledávání a shromažďování námětů na inovace produktů (produktových idejí) zajistit kvalifikované vyhodnocování získaných námětů na inovace produktů a tedy také kvalitní výběr námětů k jejich propracovávání v dalších následných etapách tvorby inovace produktu, zajistit, aby ve všech etapách tvorby inovací produktů se patřičně posuzovala a vyhodnocovala jejich předpokládaná či možná efektivnost, podmínky a předpoklady jejich úspěšné komercializace

Liniově štábní organizační struktury Projektová organizace řízení: Poznámky k některým typům podnikových organizačních struktur z hlediska problematiky tvorby podnikatelsky úspěšných inovací produktů Liniově štábní organizační struktury Projektová organizace řízení: - štábní projektová organizační struktura (projektový tým s koordinátorem, projektové řízení koordinačního typu) - maticová struktura (maticová organizace projektů) - čistá projektová struktura (čistá projektová organizace, autonomní řízení projektů)