Určování větných členů - procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Rozbory souvětí.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Významové vztahy ve větě jednoduché
Digitální učební materiál
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Rozvíjející větné členy
Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30.
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
16.1 Rozvíjející větné členy
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Postup při určování větných členů
Grafické znázornění věty jednoduché
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Jazykový rozbor všestranný
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci zopakují s pomocí učitele a přehledu určování.
Shoda přísudku s podmětem
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozbor věty jednoduché. Sestav z pomíchaných slov dvě věty a urči jejich druh. Malé děti mají velmi rády klasické pohádky Boženy Němcové. Dospělí čtou.
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
11 všestranný jazykový rozbor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
AUTOR: Kateřina Křížová
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rozvíjející větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Určování větných členů - procvičování podmět, přísudek, příslovečné určení místa, času, způsobu, předmět, přívlastek

Anotace Materiál tvoří 13 slidů, v nichž se žák upevní učivo větných rozborů jednoduchých vět jmenovitě přívlastkem cílová skupina: 6. roč. Autor: Mgr. Tomáš Kozák očekávaný výstup: žák je provést větné rozbory jednoduchých vět v nichž se vyskytují základní větné členy, rozvíjející větné členy v rozsahu učiva 6. třídy, je nutno požívat formu prezentace z důvodu zachování interaktivity použitý materiál: Hlaváčová a kol. - Rozbor vět a souvětí průběh: žáci písemně rozebírají věty, po rozboru následuje kontrola a oprava

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Zajíce každý považuje za plaché zvíře. Pt 4.p. Po Př Pks Pt 4.p.

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Obrázkové časopisy uveřejnily portrét nového mistra. světa. Pks Po Př Pt 4.p. Pks Pkn Pkn

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Ondřejův dědeček byl univerzitním profesorem. Pks Po Př Pks Př

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Ve stanu byla v noci zima jak na severní točně. PUM Př PUČ Po Pks PUZ

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy (ON) Za okamžik vešel do jednoho obrovského starého domu. Po PUČ Př Pks Pks Pks PUM

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Na úpatí nedalekého kopce se třpytila hladina rybníka. PUM Pks Pkn Př Po Pkn

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Takové příhody se stávají také při výlovu rybníka. Pks Po Př PUČ PUČ Pkn

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy (ON) Díval se na obrázek před sebou s úžasem a nedůvěrou. Po Př PUM Pkn PUZ PUZ

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Ze šedé oblohy se sype nový sníh. Pks PUM Př Pks Po

V následujících větách vyznač skladebné dvojice a urči větné členy Do hlediště divadla se pomalu trousili diváci. PUM Pkn PUZ Př Po