PISA 2012 – oblast řešení problémů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Konference Asociace aktivních škol
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Budoucnost vzdělávání Budoucnost vzdělávání je postavena na úrovni vzdělání a na jeho rozvoji (univerzální gramotnost a soft skills). Nejde jen o trh!
Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice RNDr. Bc. Pavel Faltýsek Praha,
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Příprava a realizace PISA 2015
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Šetření čtenářské gramotnosti
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Vít Richter 6. září 2005 Národní knihovna ČR +420/603.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
vlastní hodnocení školy
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Analýza kvantitativních dat I.,II.,III. Mezinárodní komparativní výzkumné projekty: data pro sekundární analýzu UK FHS Historická sociologie (LS 2014+)
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Rožnov pod Radhoštěm
Zakotvení matematického vzdělávání ve vzdělávacích systémech vybraných zemí (reakce na výsledky mezinárodních výzkumů) Mgr. Radka Topinková Mgr. Lubomír.
1 Příprava projektů na základní škole a využívání ICT ve výuce pro základní školy Liberec, Liberecký kraj
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Čtenářská gramotnost při řešení slovních úloh ve fyzice Praha, Katedra fyziky Rokitanského 62, Hradec Králové Tomáš Jerje.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
České Budějovice, červen 2016
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Komplexní systém hodnocení
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

PISA 2012 – oblast řešení problémů Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha, 1. 4. 2014

Programme for International Student Assessment PISA 2012 – oblast řešení problémů Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci pět sběrů dat: 2000, 2003, 2006, 2009, 2012

PISA 2012 Problem Solving testování v oblasti řešení problémů PISA 2012 – oblast řešení problémů PISA 2012 Problem Solving testování v oblasti řešení problémů počítačový test zapojeno 44 zemí z 65 včetně ČR v ČR testováno cca 2800 žáků v 297 školách PISA 2003 – písemný test pro oblast řešení problémů, jiné úlohy, nelze sledovat trendy

Gramotnost v oblasti řešení problémů PISA 2012 – oblast řešení problémů Gramotnost v oblasti řešení problémů schopnost jednotlivce využívat kognitivní dovednosti k porozumění problémové situaci a k jejímu vyřešení zájem jednotlivce se takovými situacemi zabývat a při jejich řešení uplatnit vlastní potenciál

PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 1

Vzorová úloha 1 – pokračování PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 1 – pokračování

Vzorová úloha 1 - pokračování PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 1 - pokračování

PISA 2012 – oblast řešení problémů Vzorová úloha 2

Průměrné výsledky zúčastněných zemí PISA 2012 – oblast řešení problémů Průměrné výsledky zúčastněných zemí PISA 2012 – Řešení problémů

Zastoupení žáků na úrovních způsobilosti PISA 2012 – oblast řešení problémů Zastoupení žáků na úrovních způsobilosti PISA 2012 – Řešení problémů

PISA 2012 – oblast řešení problémů Relativní výsledek žáků vzhledem k jejich výsledku v ostatních oblastech Rozdíl je statisticky významný Výsledek v oblasti řešení problémů je lepší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách Výsledek v oblasti řešení problémů je horší než výsledek v matematice, čtení a přírodních vědách

PISA 2012 – oblast řešení problémů Reakce ČŠI realizace sekundárních analýz s cílem vydefinovat příčiny daného stavu a navrhnout příslušná opatření vývoj nových inspekčních postupů pro sledování a hodnocení podpory rozvoje a dosažení úrovně žáků v klíčových gramotnostech (využitelnost také ze strany škol) pravidelné sledování podpory rozvoje a dosažené úrovně žáků v klíčových gramotnostech v rámci inspekční činnosti využití testovací aplikace s databankou úloh pro průběžné hodnocení žáků v klíčových gramotnostech přímo ze strany škol

Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Fráni Šrámka 37, 150 21 Praha 5 Tel.: +420 251 023 106 Email: tomas.zatloukal@csicr.cz ǀ www.csicr.cz