Nové formy vzdělávání ve veřejné správě Závěrečná obhajoba mé práce Laňková Gabriela LAN0020
Cíl předmětu NFV: získání dovedností a znalostí v oblasti vzdělávání a to ve 2 částech: 1. část – vzdělávat někoho 2. část – a učit se a to prostřednictvím plnění různých úkolů za pomoci nových (pro mě) IT nástrojů
Obsah: 1.Splnění všech úkolů v LMS Moodle jako žák v kurzu 2. Splnění všech úkolů v PLE 3. Splnění všech úkolů TÝMEM 4. Vyhodnocení práce týmu 5. Shrnutí a shodnocení své práce ve studijním předmětu NFV
1.Splnění všech úkolů v LMS Moodle jako žák kurzu
úkol č.1
V rámci úkolu jsem nastudovala všechny pojmy a vytvořila jsem svou osobní stránku ke každému pojmu, také jsem přispěla na společnou stránku Dig-I-Portu. Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 2 Založila jsem na Wiki osbní profil: LAŇKOVÁ Gabriela Osobní profil Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 3
Plněním v pořadí 3. úkolu jsem si založila své osobní digitální portfolio, které má tyto části: užitetné odkazy teorie učení Metalearning Web 2.0 Wiki myšlenkové mapy iGoogle Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 4
V tomto úkolu jsem odevzdávala první report, jak jsem na svém Dig-I-portu nastudovala povinné webové nástroje Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 5
V 5. úkolu jsem odevzdala závěrečný report, jak jsem si nastudovala a procvičila povinné webové nástroje Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 6
Úkolem již 6. v pořadí bylo seznámení se s on-line prostředím pro samostatné učení se v oblasti podnikání a to na stránkách projektu EU Women Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 7
V tomto úkolu jsem se seznámila s on-line prostředím ICT Bridges a přispěla jsem do fóra komentářem a vychytávkou při učení se Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 8
V on-line kurzu „učit a učit se“ týmu Pilné včeličky jsem zpracovala tato témata: teoretické téma: Teorie učení včetně testu + ankety – žáci si osvojili poznatky o teorii učení (definice, rozlišení učení z hlediska výchovné praxe,aj.) praktické téma: Google:kalendář – žáci se naučili a procvičili základní funkce tohoto nástroje + anketa + úkol (vytvořit si vlastní Google:kalendář) : Google:fotografie – žáci si osvojili postup při zpracování fotoalba prostřednictvím programu Picasa + anketa + úkol(zpracování vlastního foto- alba)
Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 9
Doklad o splnění úkolu:
úkol č. 10 Doklad o splnění úkolu:
2. Splnění všech úkolů v PLE Vytvořila jsem si svou osobní kategorii Dig-I- port Dig-I-port Dig-I-port Založila jsem si své PLE PLE PLE Další stránky, které jsou součástí PLE a) užitečné odkazy užitečné odkazy užitečné odkazy b) teorie učení teorie učení teorie učení c) metalearning metalearning metalearning d) WEB 2.0 Web 2.0 Web 2.0 e) Wiki Wiki Wiki
Další nástroje k prostudování 1. Wiki Wiki Wiki 2. Gmail Gmail Gmail 3. Mapy Mapy Mapy 4. Překladač Překladač Překladač 5. Kalendář Kalendář Kalendář 6. YouTube YouTube YouTube 7. Fotografie Fotografie Fotografie 8. Weby Weby Weby
Další nástroje 9. Knihy Knihy Knihy 10. Slovník Slovník Slovník 11. Dokumenty Dokumenty Dokumenty 12. iGoogle iGoogle iGoogle 13. Blog Blog Blog 14. Twitter Twitter Twitter 15. Myšlenkové mapy Myšlenkové mapy Myšlenkové mapy 16. Facebook Facebook Facebook
3. Splnění všech úkolů TÝMEM Cíl kurzu: seznámení se s novými možnostmi výpočetní techniky procvičení týmové práce praktické využití nových IT nástrojů procvičení vzájemných komunikačních dovedností
Úkoly „Hujerovců“ – tým č. 1 5 teoretických + 12 praktických úkolů Splnění úkolu č. 1 – Test Metalearning Prostudováním prezentace jsem si osvojila základní informace o učení se, následně jsem si své znalosti ověřila testem
Splnění úkolu č. 2 – překlad textu do svahilštiny pomocí Google:překladač Tento nástroj využívám velmi často, tudíž splnění tohoto úkolu bylo snadné
Splnění úkolu č. 3 – vytvoření tabulkového dokumentu pomocí Google:dokumenty Pomocí návodu na Googlu, jsem vytvořila tabulku
4. Vyhodnocení práce týmu Název našeho týmu č. 2 – Pilné včeličky Složení – Bc. Žaneta Grohmannová, Bc. Markéta Holásková, Bc. Lenka Křižáková, Bc. Renáta Medvecká, Bc. Monika Proroková, Bc. Gabriela Laňková Leader týmu – Bc. Markéta Holásková Úkoly v týmu jsme si rozdělili způsobem vypsání všech možných témat na papír a každý si napsal téma, které mu vyhovuje. Co se týče „šikovnosti“ kolegyň, myslím si, že pohyb ve virtuálním prostředí pro ně nebyl problém. Vše se plnilo v řádných termínech. Vzájemná komunikace probíhala všemi možnými způsoby. Například pomocí Skype, u, osobním setkání nebo prostřednictvím diskuze v kurzu
5. Shrnutí a shodnocení své práce ve studijním předmětu NMV tento předmět mi pomohl seznámit se s novými metodami učení se a učení, o mnohých z nich jsem předtím neměla „ani páru“ Nejsložitější pro mě bylo zjistit principy fungování Dig-I-portu, tvoření Google:dokumentů Nástroje typu Google:překladač, Facebook či YouTube zřídka používám, ostatní nevyužívám vůbec. V současné době pracuji s nástroji Microsoft office
Děkuji za seznámení s novými metodami učení se!