Hodnocení výuky UK 2. LF
Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně uplatňovaných ověřených pravidel Citace: MAREŠ J. Students´ rating as one of the methods for instruction evaluation. In: Sborník vědeckých prací Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Praha:SPN, vol 5, ISBN KASAL P., VAVŘINEC J., DVORSKÝ D. Studentské posuzování výuky na 2. lékařské fakultě UK. Alma Mater roč. 5
Jak selektovat otázky? Vyhodnocení mnohorozměrnou analýzou Hodnocení rozptylu odpovědí – eliminace nejednoznačných otázek Hodnocení shluku odpovědí – eliminace překrývání významu otázek Od roku 1993
Je žádoucí minimalizovat počet otázek! malá návratnost – ignorace akce bezuvážlivý zápis – mechanické zaškrtávání V současnosti: redukce na 8 otázek Jaké volit otázky?
Jak organizovat anketu? Je nutno volit optimální dobu zadání pro vyplnění musí být dostatečný časový prostor Za optimální je možno považovat zadání dotazníku na konci výuky před zkouškou (poslední seminář) 272 položek
Jak optimalizovat technické provedení? Záruka regulérnosti návratu anketních lístků Využití formulářů s razítkem děkanátu
Údaje zadávány sekretářkami ústavů do speciálního programu (hodnoceno dat v 376 souborech) Jak optimalizovat technické provedení?
Jak publikovat výsledky Publikace motivuje studenty, neměla by však poškozovat pracoviště Osvědčilo se publikovat pořadí nejlepších pracovišť Negativní výsledky jsou rozebírány s jednotlivými ústavy
Jak hodnotit návratnost ankety? Nízká návratnost souvisí s aktivitou učitelů v rámci organizace ankety 138 respondentů
Jak hodnotit návratnost ankety? Návratnost souvisí s ročníkem studia Průměrná návratnost celkem = 51%
Jak interpretovat odpovědi? Body „zadarmo“ pokud texty napíše někdo jiný
Jak interpretovat odpovědi? Na 2.LF jsou ve všech ročnících poměrně vstřícní a korektní učitelé
Návratnost 2003/2004 – 1. roč. Průměrná návratnost = 54% 1. r
Návratnost 2003/2004 – 2. roč. Průměrná návratnost = 72% 2. r
Návratnost 2003/2004 – 3. roč. Průměrná návratnost = 45% 3. r
Návratnost 2003/2004 – 4. roč. Průměrná návratnost = 55% 4. r
Návratnost 2003/2004 – 5. roč. Průměrná návratnost = 40% 5. r
Návratnost 2003/2004 – 6. roč. Průměrná návratnost = 41% 6. r
Průměrná návratnost 2003/2004 Průměrná návratnost celkem = 51%
Vývojové grafy