Housekeeping.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technika cestovního ruchu Péče o hosta v ubytovacím zařízení
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Milan Babický Štěpán Barák
Kariérové poradenství
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.15 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
Program péče o zákazníky a produkty ALCOMA Instalace, helpdesk, dohledové a servisní služby.
AZYLOVÉHO CENTRA A STARTOVACÍCH BYTŮ PETROVICE, PRAHA 10 ul. JAKOBIHO
Provoz a údržba vodních toků
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Příprava pracoviště Úklid
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Ubytovací úsek hotelu Cíl: znát činnosti hotelové recepce, vrátnice a hospodyně, popsat poskytované služby a péči o hosty, umět pracovat s provozní.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CATERING.
Pro předmět: hotelový provoz Vypracovala: Bc. Eva Cejnková
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Technická kontrola a evidence.
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Zámek Lukavec … … a jeho využití
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Ubytovací úsek hotelu Cíl: znát činnosti hotelové recepce, vrátnice a hospodyně, popsat poskytované služby a péči o hosty, umět pracovat s provozní.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TECHNICKÝ ÚSEK HOTELU Náplň vedoucích pracovníků
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Ubytovací zařízení Střední odborná škola Otrokovice
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_135
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
STAVBy pro obchod a služby
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Naklady a jejich členění
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Kritéria sociálních služeb komunitního charakteru a kritéria transformace a deinstitucionalizace Seminář pro žadatele k 49. výzvě v IROP, Praha
Domovy se zvláštním režimem. poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu:  chronického duševního onemocnění  závislosti.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Vedení záznamu o zařízení oš. jednotky
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Úklid hotelového pokoje
Společenská výchova – Zásady chování v ubytovacích zařízeních
Interní předpisy hotelu
Organizační struktura hotelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Check- in.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Lidé, procesy, partnerství
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns /2017.
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Housekeeping

Úsek housekeepingu je nezbytnou součástí hotelového provozu, zajišťující příjemný a nerušený pobyt hosta v hotelovém zařízení. Pracovníci housekeepingu se nepodílejí přímo na marketingu hotelu. Jejich pracovní náplň spočívá v udržení pořádku, čistoty, dále udržení funkčnosti zařízení a vybavení a zajišťování drobných služeb pro klienty. Bez správné činnosti housekeepingu není tedy produkt kompletní a dokonalou službou, stává se tedy hůře prodejnou.

Housekeeping – část lůžková je zaměřena na vlastní ubytování hosta, přípravu pokoje k ubytování, předání pokoje hostu, běžný úklid v průběhu ubytování, zajištění bezporuchové funkce pokoje a jeho zařízení,

obstarávání drobných služeb a úklid pokoje po odjezdu hosta - základní činnosti, generální úklid pokojů včetně jejich údržby, dezinfekce a dezinsekce, úklid chodeb a přilehlých prostor podle předem stanoveného časového plánu a v souladu se sanitačním řádem.

Celý úsek housekeepingu musí pracovat jako tým a úzce spolupracovat s jinými středisky, zejména s recepcí, která poskytuje denně informace o příjezdech a odjezdech. Připravovány jsou přehledy o úklidu a další nezbytné informace pro správnou činnost housekeepingu a tedy i hotelu jako celku.

Do sektoru housekeepingu patří: hotelový pokoj veřejné prostory vně hotelu (parkoviště, vstupní prostory a haly, příjezd pro dodavatele, personální vstupy…), prostory odbytových středisek ( restaurace, salónky,bary, konferenční sály…), prostory hotelových sportovišť ( sauna, solárium, golf, bazény, masáže…), prostory pro administrativu (kanceláře, recepce,ředitelna…), prostory pro personální oblast (sociální zařízení, denní místnosti, jídelna…), prostory prádelny.

Organizace housekeepingu Pro pracovníky housekeepinguje nutná organizace práce a vymezení časových a pracovních standardů. Organizace housekeepingu se odvíjí od velikosti hotelu, zda-li je najímána úklidová služba nebo zda-li má hotel vlastní, eventuelně kombinuje-li obě možnosti a totéž se týká i prádelny a technického zázemí.

Nárůst efektivity týmové spolupráce: vzrůstající kvalita uvnitř jednotlivých pracovních týmů, komunikační procesy, které jsou v hotelových společnostech základem bezchybného a efektivního servisu.

Pracoviště, které je hlavním kontaktním místem pro housekeeping je recepce. Dalším pracovním místem je vedoucí housekeepingu, hotelová hospodyně, pokojské, uklízečky a pracoviště prádelny.

Kontrolní činnost přímá i nepřímá je nezbytná pro dodržování hotelových standardů. Provádí ji jak nadřízení, tak i tzv. mystery guast. Další formou kontroly je dotazník pro hosta , který může být na pokoji nebo na recepci. Z opakovaných stížností můžeme usuzovat, že způsobeným nedostatek v práci personálu na krizovém úseku, vznikl problém i ostatním zaměstnancům. Všechna kontrolní opatření slouží ke zvýšení úrovně hotelu a vede k důvěře zákazníka.

Požadavky na hotelovou hospodyni: Profesionální úkoly – denně koordinuje činnost s Front Office, řídí provoz hotelových pokojů. Zvyšuje vlastní osobní a profesionální schopnosti a tím zvyšuje efektivitu hotelu. Uplatňuje v oddělení zásady a postupy, které se slučují s normami hotelu.

Patrová hospodyně: Dané cíle se vztahují k zaručené čistotě a stálému udržování čistoty pokojů, chodeb a skladů. Zaručuje správné umístění nábytku/zařízení v pokoji v rámci standardů.

Pokojská: udržování čistoty pokojů, veřejných prostor, chodeb a skladů, je povinna hlásit veškeré závady. denní kontrola všech pokojů, zodpovídá za svěřené magnetické karty, zodpovídá za správnou evidenci všech předepsaných listin, týkajících se ubytovací činnosti hotelu, a to v souladu s předpisy hotelu.

Uklízečka: odpovídá za čistoty toalet,veřejných prostor, výtahů, chodeb a skladů, úklid přidělených pokojů nebo provedení jiných speciálních úklidových prací zadaných patrovou hospodyní tak, aby byly splněny vysoké požadavky na čistotu hotelu zajišťuje všem hotelovým hostům dobrý servis a zároveň bezpečné příjemné prostředí.

Přidělování statutu VIP VIP jsou neoddělitelnou součásti hotelové klientely a mají vyšší nároky na služby hotelu. Rezervační oddělení podle stanovených důvodů přiděluje statut VIP, který hostovi zajišťuje nadstandardní péči. Tito hosté mají určité výhody a nároky na určité služby zdarma. Součástí statutu, kromě zvýhodněných služeb jsou stanovené komplimenty, které host VIP dostává ve svém pokoji. Počet statutů VIP se liší podle organizace hotelu, vymezení statutů může být od jedné až do čtyř skupin.

Statut VIP je udělován podle vnitřních kritérií a důvodů, také důležitostí a významu hosta pro hotel. Tato označení jsou signálem pro různé úseky hotelu, aby zajistily veškeré služby a pozornosti ve formě dárků. Housekeeping a Room Service dostanou každý den od hostesky kompletní soupis VIP hostů. Evidence a druhy komplimentů jsou vypracovány do kódů jako například; (G2 obrázek Prahy, G4 CD, G5 láhev vína, G6 koláčky, G7 sklo).

Rozdělení - přidělených statutů VIP (příklady) Za VIP 4 se považují: hosté platící pultovou cenu hosté bydlící déle než sedm dní pravidelní hosté (10 návštěv a více) zvláštní příležitosti (narozeniny, výročí,líbánky aj.) pracovníci cestovních kanceláří, provozovatelé zájezdů hosté, kteří platí pultovou cenu (tj. cenu bez jakékoliv sezónní ceny).

Stupnice dárků pro VIP 4 hosty sezónní dar obměňovaný měsíčně, pracovníci cestovních kanceláří a touroperátoři obdrží vítací dopis z obchodního oddělení. Při různých výročích je připraven sekt.

VIP 3 Za VIP 3 se považuje pracovníci vrchního managementu velkých korporací, site inspection = skupina lidí ze společnosti, která se rozhoduje, jestli bude v hotelu ubytovávat své zaměstnance a která se chce přesvědčit, jaké služby hotel nabízí, hostům platícím pultovou cenu za apartmá, Novináři, členům Clubu (příklad Six Continent Club), prezidenti společností, Diplomaté, stálí hosté.

Stupnice dárků pro VIP 3 veškeré dary VIP 4 plus navíc denní tisk, láhev červeného vína, malí ovocný talíř.

VIP 2 Za VIP 2 se považují uznané celebrity (herci, módní návrháři, zpěváci…), členové rady vlastnické společnosti hotelu, obyvatelé deluxe apartmá, platící pultovou cenu.

Stupnice dárků pro VIP 2 veškeré dary VIP 3 plus navíc k dispozici je dar se čtyřmi láhvemi likéru, lihoviny nebo dezertního vína, nebo džusový bar ( čtyři sezónní šťávy, čerstvě lisované), malé květinové aranžmá.

VIP 1 Za VIP 1 se považuje hlavy států, hlavy královské důstojnosti. Stupnice dárků pro VIP veškerá nabídka VIP 3 plus navíc úplný prémiový bar se šesti láhvemi, deLuxe ovoce (šest druhů ovoce/reprezentováno ve velkém koši), velké květinové aranžmá, toaletní potřeby vyšší třídy, psací potřeby s osobním monogramem, volitelné.