Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
Advertisements

VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 27.července 2012 Název: VY_62_INOVACE_
VY_62_INOVACE_1_2_14 „Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Přebytkový rozpočet spoření.
Ekonomika domácnosti.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 18. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.2.1.
VY_62_INOVACE_1_2_07 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Zajištění rizik.
Výdaje rodinného rozpočtu
VY_62_INOVACE_1_2_03 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční nezávislost.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Jakou máme spotřebu elektrické energie? (zadání projektu)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Rodinný rozpočet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Finanční plán, finanční cíle
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Modelování rodinného rozpočtu
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
Rozpočet domácnosti Název školy
Téma: Rodinný rozpočet
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_19 Název materiáluDluhy AutorMgr.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
INVESTOVÁNÍ DOMÁCNOSTÍ. Finanční rozpočet  Finanční rozpočet domácnosti je souhrnný přehled příjmů a výdajů všech členů domácnosti za určité časové období.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Rozpočet Napiš krátký příběh, ve kterém použiješ níže uvedená.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_02 Název materiáluRozpočet.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_1001_T.příjmy Téma: Test - příjmy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU_62_A_sada 1_19_M_Typy rozpočtů_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Příjmy a výdaje v domácnosti
EU_62_B_sada 2_03_M_Příjmy a výdaje 3_Pol
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU_62_A_sada 1_16_M_Výdaje_Pol
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán – rozpočet domácnosti

Domácí finance ve finančním plánu Rozpočet příjmů a výdajů Zachycuje průběžný stav peněz Přehled majetku a závazků Zachycuje celkovou hodnotu, stav

Rozpočet domácnosti Přehled, plán příjmů a výdajů domácnosti. Zahrnuje všechny členy domácnosti. Stanovuje se jako přehled průměrných příjmů a průměrných výdajů. Zahrnuje pouze čisté příjmy. Příjmy a výdaje za delší časové období rozpočítáme. Nezahrnujeme jednorázové příjmy ani výdaje. Vychází z podrobné, dlouhodobější evidence (evidujeme každý den výdaje a na konci měsíce je roztřídíme do jednotlivých položek a přiřadíme sumu za měsíc).

Rozpočet domácnosti Úkol: 1. Vyjmenujte příklady výdajů a příjmů Vaší domácnosti. 2. Seskupte je do příbuzných skupin např. provoz domácnosti…. a odhadněte částky, které Vaše rodina za dané položky průměrně měsíčně utratí, u příjmů kolik měsíčně získá. ?

Rozpočet domácnosti PříjmyVýdaje

Příjmy hotovostníbezhotovostní

Příjmy pravidelnénepravidelnéjednorázové

Rozpočet domácnosti Úkol: Vyjmenujte příklady jednotlivých typů příjmů: pravidelných, nepravidelných, jednorázových. ?

Příjmy Pravidelné (opakované, lze s nimi počítat) ze zaměstnání, z podnikání, sociální dávky. Nepravidelné (kolísavé, nelze počítat s přesně danou výší) odměny, úroky, příjmy z cenných papírů. Jednorázové (nelze s nimi počítat) dědictví, z prodeje domu, auta, výpomoc rodičů.

Výdaje pevnékolísavéjednorázové

Rozpočet domácnosti Úkol: Vyjmenujte příklady jednotlivých typů výdajů: pravidelných, pevných, nepravidelných, kolísavých, jednorázových. ?

Výdaje Pravidelné pevné (lze těžko snížit, stále se opakují, musí je vždy zaplatit, počítat s nimi) nájem, leasing, energie. Proměnlivé, kontrolovatelné (lze si odepřít, ušetřit na nich, omezit spotřebu, vyhledat levnější spotřebu) oděvy, obuv, zábava, drogerie, kosmetika. Jednorázové – obvykle větší částky, vynakládají se za delší dobu, je na ně potřeba déle odkládat část příjmů, lze je ovlivnit.

Rozpočet domácnosti Úkol: Přepracujte sestavený rozpočet Vaší domácnosti, výdaje a příjmy uspořádejte podle druhů. ?

Rozpočet domácích příjmů a výdajů PříjmyVýdaje PravidelnéPevné NepravidelnéProměnlivé Celkem

Jednorázové výdaje Vznikají po delší době. Obvykle větší částka, částku nelze přesně určit. Musíme s nimi počítat. Mohou být: očekávané – dovolená, koupě nového automobilu, neočekávané – při rozbití spotřebiče, změně životní situace…

Řešení jednorázových výdajů Řešeníz rezerv postupně na ně naspořit – odložit spotřebu zvýšení příjmu – brigáda… půjčka, leasing

Rozpočet domácnosti Úkol (domácí, klasifikovaný): Prodiskutujte s rodiči rozpočet Vaší domácnosti, zaznamenejte si přibližné částky a porovnejte skutečný rozpočet s rozpočtem, který jste stanovili na základě svého odhadu. ?

Rozpočet domácích příjmů a výdajů PříjmyVýdaje PravidelnéPevné NepravidelnéProměnlivé Celkem