Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Den Země – svátek planety
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Prezentace 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Trestní odpovědnost právnických osob Zákon č.418/2011 Sb., O trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim (6 částí, 48 paragrafů)
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
sociální psychologie Škola:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
funkce médií ve společnosti moc médií
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Kultura.
Masová komunikace, masová média
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Společenské a hospodářské prostředí
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Kultura Občanský a společenskovědní základ Autor: Mgr. Pavel Semerák
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ekonomika – základní pojmy.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kultura Vladimír Velešík.
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu DUM č. 7 Kultura, média a společnost Autor Doc. Miroslav Sapík Tematická oblast Základy společenských věd - média Anotace DUM je určen pro výklad učiva pro předmět Základy společenských věd – oblast média - kultura, média a společnost. DUM je určen pro učební obor Kadeřník, kadeřnice. DUM je určen pro výuku médií, seznámení s rozsahem a druhy médií v životě současné společnosti a kultury. Ročník 3. ročník učebního oboru Kadeřník, kadeřnice. Datum tvorby říjen – listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Kultura, média a společnost DUM č.7

Kultura, média a společnost Každá společnost od nejstaršího období vytvářela vlastní kulturu. Kultura je souhrn hmotných a nehmotných věcí, které jsou pro danou společnost důležité a mají i symbolický význam. Každá kultura je něčím zajímavá, např. antická kultura, japonská kultura, evropská kultura.

Kultura, média a společnost Kultura se rozvíjí na konkrétním území, vychází z určité tradice, má význam pro společnost, kterou tvoří jednotliví lidé. Kultura souvisí s jazykem, kterým se lidé ve společnosti dorozumívají a s náboženstvím. Náboženské představy jsou velmi důležité pro každou společnost v různých dobách. Kulturní tradice se nejčastěji předávají ústní formou, mohou být zapsané i v kronikách. http://www.castkovuh.cz/gsp/p1=68 dne 1.10.2013

Kultura, média a společnost Základem evropské kultury je starověké Řecko. Řecká kultura se stala kolébkou evropské vzdělanosti. Pro řeckou kulturu je dominantní – filosofie, architektura, literatura, divadlo, rétorika a řemesla. Časově řeckou kulturu předchází – Čína a Indie, které patří k nejstarším civilizacím na světě.

Kultura, média a společnost Pro všechny kultury od nejstarší doby až do současnosti jsou společné některé znaky: a) poznání b) jazyk c) hodnoty d) hmotná část kultury společnosti.

Kultura, média a společnost Člověk a lidé jsou vždy nedílnou součástí kulturního rozvoje. Na každou kulturu měl a určitě bude mít vliv rozvoj nových technologií (počítače, mobilní telefony, různé druhy sociálních sítí, televize). Svou činností přetváří člověk přírodu a výsledkem je daná kultura. Slovo kultura pochází z latinského „colere“ (tj. vzdělávat, obdělávat).

Kultura, média a společnost Kulturu dělíme na hmotnou a duchovní. Hmotná kultura je např. konkrétní stavba, kniha, socha, obraz, jinými slovy to, co vytvořil člověk jako konkrétní předmět. Duchovní kultura je tvořena vědomostmi, určitým stupněm poznání, myšlenkami významných lidí, náboženstvím.

Kultura, média a společnost V současné době je velmi důležitý vztah mezi přírodou a kulturou. I když dnešní (moderní, informační, postmoderní) společnost žije na základě výsledků technologického rozvoje, je stále závislá na přírodě. Hlavním problémem je otázka životního prostředí v němž žijeme. https://www.google.cz/#q=obr%C3%A1zky+ekoogie dne 1.10.2013

Kultura, média a společnost Ekologové (ochránci přírody) se snaží zabránit ničení přírody, těžbě přírodních neobnovitelných zdrojů. Příroda a kultura jsou v neustálém kontaktu a vytvářejí určité dějiny na tento vztah z pohledu člověka, společnosti. Globálním problémem lidstva je řešení ekologické krize (ropa, uhlí).

Kultura, média a společnost Lidé mezi sebou komunikují, vznikají mezi nimi různé vztahy a společnost je ovlivněna novými technologiemi. Každý člověk se snaží mluvit s druhými lidmi za účelem něco nového poznat, přehodnotit, vysvětlit, apod. S rozvojem kultury a společnosti byl kladen důraz i na prostředky dorozumívání mezi lidmi – tzv. média. https://www.google.cz/#q=obr%C3%A1zky+m%C3%A9dia dne 1.10.2013

Kultura, média a společnost Média jsou konkrétní sdělovací prostředky (např. tisk, televize, rozhlas, internet, rádio, sociální sítě). V současné době se častěji užívá označení: masmédia – je to forma mezilidské komunikace s využitím nových technologií. Masmédia (neboli hromadné sdělovací prostředky) mají obrovský vliv na společnost na jednotlivce. https://www.google.cz/#q=obr%C3%A1zky+TV dne 1.10.2013

Kultura, média a společnost Média mají dnes různou úroveň a odlišné funkce. K základním funkcím médií patří: informační, sdělovací, zábavná a socializační funkce. Prvním masovým médiem je tisk (noviny), které se objevují na konci 19. století. Součástí masmédií je reklama. Prostřednictvím médií se můžeme přemístit do oblastí, které jsou pro nás velmi vzdálené, můžeme číst knížky, noviny, hrát hry nebo se i dokonce učit.

Kultura, média a společnost Nejrozšířenějším masmédiem je tisk, který také různým způsobem podává informace o důležitých událostech ve společnosti. V současné době máme možnost rozdělovat noviny na tzv. bulvární tisk (např. Blesk) a seriózní tisk (např. Hospodářské noviny). Na základě toho jak společnost vnímá informace z médií se vytváří mínění (veřejné mínění na konkrétní problémy).

Kultura, média a společnost Člověk se od nejstaršího období vývoje lidské civilizace snažil přežít ve společnosti s druhými jedinci. Vytvářel společenství a my dnes mluvíme o konkrétních formách společností v našich dějinách. Rozlišujeme: archaickou společnost – pro ni je typická neznalost písma.

Kultura, média a společnost tradiční společnost – zná písmo, snaží se žít v souladu s přírodou, vyrábí pro vlastní spotřebu. moderní společnost – pro tuto společnost je typická industrializace (rozvoj v oblasti průmyslu a výroby), vytváření nových politických a společenských celků na základě revolucí a proměn ve společnosti (Francouzská revoluce, průmyslová revoluce).

Kultura, média a společnost postindustriální společnost – charakterizuje současnou společnost a její úroveň. Někdy se užívá pro dnešní společnost označení – postmoderní, informační, protože důležitým prvkem je využívání dostupných technologií a zpracování získaných informací. Studiem společnosti, vztahy a strukturou se zabývá sociologie, kterou založil A. Comte v 19. století.

Kultura, média a společnost Seznam použité literatury: Kol. autorů: Společenské vědy pro 1. ročník středních škol. Didaktis, Brno 2009, s. 24-26. Kol. autorů: Společenské vědy pro střední školy – 2. díl. Didaktis, Brno 2010, s. 8-9, 28-31.