Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se situací ve starověkém Římě ke.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚK III. Dějiny a umění starověkého Říma
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Antický Řím CÍSAŘSTVÍ 27 př.n.l. – 476 n.l..
Stěhování národů ● tímto pojmem se označují rozsáhlé migrace obyvatelstva (barbarských kmenů), které probíhaly koncem starověku a počátkem středověku.
Stěhování národů a barbarské státy
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Římské císařství a jeho rozkvět
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zánik západořímské říše
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Vojenští císaři Legie si samy provolávaly a sesazovaly císaře! – za 50 let tohoto období bylo 28 oficiálně uznaných císařů (+ další vzdorocísaři) - pouze.
Císařství 27 př n.l..
Raný středověk (Stěhování národů)
Registrační číslo projektu:
Antický Řím Dějiny impéria.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zánik římské říše Petr Machala.
Dominát Petr Machala.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Krize principátu Petr Machala.
Od římského císařství do středověku.
Dějepis Římské císařství 1.
Byzantská říše Důležité pojmy
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_242.DEJ.01 Starověký Řím.
ZŠ Brno, Řehořova 3 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ. - období principátu začíná nástupem OCTAVIANA - republikánské úřady fungují pouze formálně, Řím se mění v monarchii - v roce 20 př.n.l.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Římské císařství Petr Procházka
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Římské císařství Petr Procházka
Diokletianus Constantinus
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Římské císařství - dominát
Stěhování národů Zánik římské říše.
Hospodářství v římské říši v 1.st.n.l.
Byzantská říše.
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Římské císařství - dominát
Stěhování národů Zánik římské říše.
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací období 3. Předmět Dějepis Téma hodiny Rozdělení římské říše Označení VY_32_INOVACE_21_Rozdělení římské říše Autor PhDr. Jana Žáková

Mapa:

Tzv. adoptivní císaři 96 – 192: Většinou vojevůdci – klid a stabilita v říši, hospodářský rozkvět TRAIANUS – největší územní rozmach říše HADRIANUS – ukončil dobyvačné války, budoval opevněné hranice limes romanus, Hadriánův val v Británii MARCUS AURELIUS – filozof – Hovory k sobě vojevůdce – boj proti Germánům – markomanské války – Římané na Slovensku – tábor u Trenčína - Laugaricio

Pozdní císařství – dominát 284 – 476: Dochází ke všeobecnému a postupnému úpadku Konec dobyvačných válek – málo otroků Úpadek zemědělství – snaha o reformy – kolonát – velkostatkářská půda pronajímána drobným rolníkům nebo bezzemkům – postupně růst nájmu – zadlužování – útěky Úpadek řemesel i obchodu, úpadek peněžní směny – návrat ke směnnému obchodu Roste vliv křesťanství

Konstantin Veliký 306 – 337: Pokračoval v reformách 313 – edikt milánský – zrovnoprávnil křesťanství Založil nové hlavní město – Konstatntinopolis (Cařihrad, Istanbul) – osada Byzantion

Konstantinopolis:

Rozpad říše: Theodosius – poslední císař, který vládl v jednotné říši Po jeho smrti se r. 395 říše rozdělila na: Západořímskou – Řím – nestabilita, vpády Germánů v důsledku stěhování národů Východořímskou – Konstantinopolis – stabilnější, méně útoků Barbarů, vyspělejší, převažuje řečtina 476 – poslední západořímský císař Romulus Augustulus sesazen germánským náčelníkem Odoakarem – zánik říše – končí epocha starověku

Zdroje: 9%C3%ADm&biw=1366&bih= %C3%ADm&biw=1366&bih=619