Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodářské cykly a ekonomický růst
Advertisements

7 Nezaměstnanost.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Trh práce Ing. Vojtěch Jindra
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Nezaměstnanost.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.1.
Agregátní poptávka a nabídka
RŮST CENOVÉ HLADINY VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ JE INFLACE. DOCHÁZÍ-LI VE ZKOUMANÉM OBDOBÍ K POKLESU CENOVÉ HLADINY, JDE O DEFLACI. DEFLACE JE VZÁCNÝM JEVEM. ČASTĚJŠÍ.
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Inflace.
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
N EZAMĚSTNANOST Makroekonomické problémy na trhu práce.
Inflace 1. Vymezení pojmů 2. Příčiny inflačních procesů.
Phillipsova křivka Opakování Martina Hedvičáková
10. září 2013VY_32_INOVACE_100209_Nezamestnanost_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
NEZAMĚSTNANOST – 3. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Makroekonomické ukazatele
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Tržní kategorie II. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Krátkodobé kolísání ekonomiky
Měření nezaměstnanosti a segmentace na trhu práce
NEZAMĚSTNANOST.
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nezaměstnanost a trh práce
NEZAMĚSTNANOST Druhy nezaměstnanosti: FRIKČNÍ CYKLICKÁ STRUKTURÁLNÍ
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Nezaměstnanost.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_81 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Úvod do problematiky, definice základních pojmů 1. přednáška.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
N á zev š kolyS Š HS Kroměř í ž Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zme š kalov á N á zev š ablony VY_32_INOVACE EKO N á zev DUMu EKO
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
Inflace. Inflace míra změny cenové hladiny míra změny cenové hladiny K inflaci dochází, roste-li celková cenová hladina. K inflaci dochází, roste-li celková.
Nezaměstnanost ve městě Brně Daniel Kovář. Cíle práce Hlavní cíl: - vyhodnotit nezaměstnanost ve městě Brně.
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Nezaměstnanost Definice nezaměstnaného:
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
NEZAMĚSTNANOST, INFLACE
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Trh práce a politika zaměstnanosti
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
zpracovaný v rámci projektu
Nezaměstnanost.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu DUM č. 17 - Nezaměstnanost Autor Ing. Kateřina Smejkalová Tematická oblast Makroekonomie Anotace DUM je určen pro výklad učiva předmětu Makroekonomie jako příprava na maturitu, dále jako podklad pro výuku makroekonomie v ročnících 1., 2., 3. OA Ročník Ročníky 4., 2. a dále dle potřeby jako výchozí /doplňující při výkladu v ročníku 1. a3. Datum tvorby Leden 2014 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

„Nezaměstnanost je sociální zlo.“ Martin Potůček

Aktuality http://finance.idnes.cz/nezamestnany-hleda-praci- 0xh- /podnikani.aspx?c=A140320_2047304_podnikani _zuk http://blog.aktualne.cz/~patrikz~/blogy/martin- potucek.php?itemid=7735 http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/ Hroziva-nezamestnanost-Znama-ekonomka- pridava-neprijemne-hodnoceni-303340

Osnova Úvod Definice a vymezení pojmu Měření nezaměstnanosti Typy nezaměstnanosti Plná zaměstnanost a přirozená míra nezaměstnanosti Dobrovolná a nedobrovolná nezaměstnanost Dopady nezaměstnanosti Politika zaměstnanosti Shrnutí a závěr Použité zdroje

J. M. Keynes: Obecná teorie zaměstnanosti, úroku a peněz J.M.Keynes: Obecná teorie zaměstnanosti, úroku a peněz. NČAV, Praha 1963, s. 144-145. „Kdyby ministerstvo financí naplnilo staré láhve bankovkami, zakopalo je přiměřeně hluboko v opuštěných uhelných dolech, které by potom byly zasypány až k povrchu městskými odpadky, a ponechalo by pak soukromém podnikání, aby podle dobře osvědčených zásad laissez- faire znovu tyto bankovky byly vykopány ze země…nemusela by již existovat nezaměstnanost a nepřímo by se to odrazilo pravděpodobně tak, že by se reálný důchod společnosti, jakož i její kapitálové bohatství patrně podstatně zvýšily. Bylo by ovšem mnohem rozumnější stavět domy apod., ale brání-li tomu politické a praktické obtíže, je předcházející prostředek lepší než nic.“ (John Maynard Keynes)

Definice a vymezení pojmu Vyplývá z principu tržního mechanismu – z jeho nedokonalosti. Nezaměstnanost je jeden z nejpalčivějších problémů ekonomik Nezaměstnanost je stav na trhu práce, kdy část nabídky práce není schopna nebo ochotna najít si placené zaměstnání. Nezaměstnaný = ten, kdo se aktivně uchází o práci, resp. je zapsán v evidenci úřadu práce a plní podmínky pro pokračování registrace. Ženy v domácnosti, důchodci, studenti a jiní, kteří se o práci neucházejí aktivně, tedy nejsou na ÚP registrováni, se do počtu nezaměstnaných nepočítají.

Příčiny nedokonalé konkurence na trhu práce Nevelká možnost existence substituce studia a přípravy Různě dlouhá doba zaškolení pro různé profese. Lidé, kteří ztratí zaměstnání potřebují určitou dobu na přípravu pro jiné. Existence řady mimoekonomických faktorů v jednotlivých lokalitách Faktory demografické a sociální, dány skladbou, strukturou obyvatelstva dané oblasti. Migrace obyvatelstva za prací omezena bytovými poměry, fixací obyvatel na určitý kraj, příbuzenskými poměry, apod. Trh práce svázán zákony, předpisy a formálními postupy Nutnost určitého času pro přípravu a realizaci politiky zaměstnanosti Malá pružnost nabídky i poptávky na trhu práce Cena pracovní síly (mzda) je pod vlivem sociálních, politických i ekonomických faktorů nepohyblivá směrem dolů

Struktura obyvatelstva ČR Celkové obyvatelstvo Ekonomicky aktivní Zaměstnaní Nezaměstnaní Ekonomicky neaktivní Důchodci Studenti Osoby na rodičovské dovolené, apod.

a/ Ekonomicky aktivní obyvatelstvo (EAO) – ZAMĚSTNANÍ: Osoby starší 15-ti let a mají placené zaměstnání, nebo jsou zaměstnány ve vlastním podniku. b/ EAO NEZAMĚSTNANÍ: Osoby starší 15-ti let, které splňují následující podmínky: 1. nejsou zaměstnané nebo sebezaměstnané 2. aktivně hledají práci (přes ÚP, pracovní agentury, apod.) 3. jsou schopné nastoupit do práce nejpozději do 14 dnů

Ekonomicky neaktivní obyvatelstvo: Děti do 15-ti let Studenti Důchodci Osoby na rodičovské dovolené Ženy v domácnosti, apod.

Měření nezaměstnanosti Míra nezaměstnanosti (u) 𝒖= 𝒏𝒆𝒛𝒂𝒎ě𝒔𝒕𝒏𝒂𝒏í 𝒏𝒆𝒛𝒂𝒎ě𝒔𝒕𝒏𝒂𝒏í+𝒑𝒓𝒂𝒄𝒖𝒋í𝒄í ∗𝟏𝟎𝟎 Přirozená míra nezaměstnanosti = míra nezaměstnanosti, při které jsou pracovní trhy v rovnováze. Určitý počet nezaměstnaných je v pořádku, na trhu je nutná určitá rezerva pracovní síly. Míra nezaměstnanosti = procento nezaměstnaných z ekonomický aktivního obyvatelstva

Cvičení: Ve sledované ekonomice máme k dispozici následující údaje: Celkový počet obyvatel………12 mil. Nezaměstnaných ……………..580 tisíc Studentů ……………………….300 tisíc Počet zaměstnaných ………….6 mil. Vypočítejte: a/ počet ekonomicky neaktivních obyvatel b/ míru nezaměstnanosti

Řešení: a/ Ekonomicky neaktivních = 12 000 000 – (6 000 000 + 580 000) = 5 420 000 b/ 𝑢= 580 000 6 580 000∗100 = 8,81%

Zaměstnanost, nezaměstnanost Ukazatel 3. čtvrtletí 2012 4. čtvrtletí 2012 1. čtvrtletí 2013 2. čtvrtletí 2013 3. čtvrtletí 2013 (předběžné hodnoty) Míra zaměstnanosti (%) 54,9 54,8 54,5 55,3 Obecná míra nezaměstnanosti (%) 7,0 7,2 7,4 6,7 6,9 Míra ekonomické aktivity (%) 59,0 59,1 58,9 59,3 59,5 ZDROJ: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/zamestnanost_nezamestnanost_prace

Statistiky a informace o nezaměstnanosti: http://www.czso.cz/csu/katalog.nsf/hledat?SearchView&count=20&searchmax=10 000&searchorder=1&searchfuzzy=1&query=%28%28nezam%ECstnanost%29%2 9&database=all&kraje=all&skupiny=all&start=1

Nezaměstnanost v ČR ZDROJ: http://www.novinky.cz/ekonomika/296167-ministerstvo-predstavilo-sedmibodovy-plan-boje-s-nezamestnanosti.html, 15.1.2014

Nezaměstnanost v zemích EU ZDROJ: http://www.rozhlas.cz/zpravy/ekonomikavevrope/_zprava/nezamestnanost-v-eu-zustava-rekordne-vysoka-praci-nema-27-milionu-lidi--1275175, 15.1.2014

Formy (typy) nezaměstnanosti Frikční Velmi krátkodobá, způsobená přechodem z jednoho zaměstnání do jiného s podobnou kvalifikací, pokud na sebe nenavazují, absolventi hledající uplatnění. Patří sem i sezónní nezaměstnanost - zemědělství, stavebnictví. DOČASNOST Strukturální Způsobená změnami v požadované kvalifikaci pracovníků vlivem změny technologií nebo útlumu odvětví Důvodem kvalifikační nebo místní nesoulad. Hlavní příčinou regionální rozdíly. Cyklická Způsobená fází recese v hospodářském cyklu; útlum ekonomiky s sebou nese omezený počet pracovních míst Zasahuje všechna odvětví v ekonomice.

Plná zaměstnanost a přirozená míra nezaměstnanosti Plná zaměstnanost = zaměstnanost, které je dosaženo, jestliže ekonomika pracuje na hladině potenciální produktu. I při plné zaměstnanosti ovšem existuje určitá míra nezaměstnanosti = přirozená míra nezaměstnanosti ( 𝒖 ∗ ) Do přirozené míry nezaměstnanosti patří nezaměstnanost frikční a strukturální. Neřadíme sem cyklickou! Určit přesnou výši přirozené míry nezaměstnanosti není snadné – odlišnosti mezi zeměmi, závislost na čase, apod..

Faktory ovlivňující přirozenou míru nezaměstnanosti Demografické změny (mladí lidé, ženy, apod.) Vládní politika (neúměrně vysoké podpory v nezaměstnanosti, apod.) Strukturální změny v ekonomice (útlumy některých odvětví a expanze jiných)

Výuková videa: http://www.youtube.com/watch?v=sNdiijq7GtA http://www.youtube.com/watch?v=MlRJ0XlUR0w http://www.youtube.com/watch?v=IZm9pec_yrY

Dobrovolná a nedobrovolná nezaměstnanost Dobrovolná = lidé práci nehledají, přestože jsou registrování na ÚP, ale ve skutečnosti pracovat nechtějí, případně registrovaní nejsou. Nedobrovolná = lidé se snaží najít práci, ale nedaří se jim to; ztíženou pozici mají matky po mateřské dovolené, studenti, ženy, lidé nad padesát, apod.

Důsledky nezaměstnanosti: Především dlouhodobá (delší než jeden rok) a nedobrovolná nezaměstnanost má negativní důsledky!

Důsledky nezaměstnanosti Pokles životní úrovně V důsledku nízké podpory v nezaměstnanosti Ztráta společenského postavení Ztráta motivace hledat práci Nepravidelný denní režim Neschopnost komunikace s lidmi Partnerské a rodinné problémy Nezaměstnaný partner ztrácí sebevědomí Zdravotní problémy Zejména deprese

Politika zaměstnanosti Pasivní politika zaměstnanosti Tlumení dopadů nezaměstnanosti – podpory v nezaměstnanosti Aktivní politika nezaměstnanosti Vytváření nových pracovních míst; zvýšení flexibility pracovní síly; předcházení nezaměstnanosti; apod.

Vztah inflace a nezaměstnanosti Zachycuje Phillipsova křivka Nepřímá úměra Nelze současně dosáhnout nízké míry inflace a nízké míry nezaměstnanosti Klesá-li inflace, roste nezaměstnanost a naopak Vztah platí pouze pro krátké období V dlouhém období je křivka vertikální, kolmá na osu x, neelastická. Změna míry inflace nezmění míru nezaměstnanosti.

Testové úlohy souhrnně pro problematiku infalce a nezaměstnanosti: 1. Jaké tempo inflace je v současnosti v ČR? c/ hyperinflace b/ plíživá a/ mírná 2. Který z následujících cenových indexů se nepoužívá pro měření inflace? c/ DPI b/ CPI a/ PPI Co z uvedeného může být příčinou nabídkové inflace? c/ snížení daní b/ růst cen energií a/ růst vládních výdajů Která z forem nezaměstnanosti by se dala řešit rekvalifikací? c/ strukturální b/ cyklická a/ frikční Jak se vypočítá míra nezaměstnanosti? c/ u = (nezaměstnaní + pracující) / nezaměstnaní * 100 % b/ u = nezaměstnaní/ (nezaměstnaní + pracující) * 100 % a/ u = nezaměstnaní/pracující * 100 %

Dále odpovězte: 1. Poškozuje deflace ekonomiku a bankovní soustavu? c/ Ano, deflace vede k nadměrné spotřebě. b/ Ano, snižování cenové hladiny vede k poklesu poptávky po úvěrech. a/ Ne, snižování cenové hladiny je pro ekonomiku jednoznačně přínosem. 2. Může dojít k situaci, kdy se index CPI a skutečná inflace liší? c/ Ano, záleží na sestavení spotřebního koše. b/ Ne, jedná se o identické veličiny. a/ Ano, je to obvyklá situace při pádivé inflaci. 3. Proč při potlačené inflaci rostou úspory? c/ Při inflaci dochází k přerozdělovacímu efektu ve prospěch věřitelů. b/ Spotřebitelé nemají co nakupovat, tak jim nezbude než spořit. a/ Potlačená inflace zvyšuje hodnotu úspor. 4. Proč není cílem HOPO státu nulová nezaměstnanost? c/ Vyvolalo by to hyperinflaci. b/ Deformoval by se tím trh práce. a/ Není možné toho dosáhnout. 5. Lze odstranit cyklickou nezaměstnanost? c/ Ano, důslednou HOPO lze odstranit cyklické kolísání výkonu ekonomiky, a tím i cyklickou nezaměstnanost. b/ Ne, souvisí s hospodářským cyklem, který se nedá ovlivnit. a/ Ne, souvisí s hospodářským cyklem, který se nedá ovlivnit natolik, aby k této formě nezaměstnanosti nedocházelo.

Použité zdroje: BELLOVÁ, Jana a Zdeněk MENDL. Občanský a společenskovědní základ. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 112 s. Universum (Knižní klub). ISBN 978-80-7402-093-3. PAVELKA, Tomáš a Zdeněk MENDL. Makroekonomie: základní kurz. Vyd. 3. Slaný: Melandrium, 2007, 278 s. České dějiny (Daranus). ISBN 978-80-86175-58-4. PETRŽELOVÁ, Jana, Otto MÜNCH a Danuše CHROMÁ. Maturitní otázky - ekonomie: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 190 s. Maturitní otázky. ISBN 978-80-253- 0598-0. ZLÁMAL, Jaroslav a Zdeněk MENDL. Ekonomie nejen k maturitě. Vyd. 2. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 128 s. Universum (Knižní klub). ISBN 978-80-86686-98-1. http://www.czso.cz/csu/katalog.nsf/hledat?SearchView&count=20&searchmax=10000&searchord er=1&searchfuzzy=1&query=%28%28nezam%ECstnanost%29%29&database=all&kraje=all&sku piny=all&start=1 http://www.novinky.cz/ekonomika/296167-ministerstvo-predstavilo-sedmibodovy-plan-boje-s- nezamestnanosti.html http://www.rozhlas.cz/zpravy/ekonomikavevrope/_zprava/nezamestnanost-v-eu-zustava- rekordne-vysoka-praci-nema-27-milionu-lidi--1275175 http://www.youtube.com/watch?v=sNdiijq7GtA http://www.youtube.com/watch?v=MlRJ0XlUR0w http://www.youtube.com/watch?v=IZm9pec_yrY