Připomínky k přípravě učitelů na VŠ Zdeněk Bergman Konference AŘG Přerov 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Na začátek malý test: Poznáte poněkud „zašifrovaná“ česká rčení
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Jak se stát dobrým právníkem?
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak se stát dobrým právníkem?
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
Úskalí začínajícího učitele
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
PSY 475 V ĚDECKÁ KOMUNIKACE Hana Macháčková Lenka Dědková Věra Kontríková Jan Šerek.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Alena Králová.
Fakulta zdravotnických studií
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
IPN Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro udržení konkurenceschopnosti ČR Kašperské.
Praxe očima studentů Petr Liška. Podklady ProtokolyBiCheFyInfMaZDG Jaro Podzim Jaro Podzim Jaro.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Prioritní osa 4 OPVVV Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání Specifický cíl 5 Zlepšení kvality pregraduální přípravy pedagogických.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Asociace ředitelů gymnázií ČR
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ
Fakulta zdravotnických studií
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Fakulta zdravotnických studií
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Edukátor Profese učitele
Komunikace učitele se žáky
Studijní program Ošetřovatelství
Katedra české literatury a literární vědy Katedra českého jazyka
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Transkript prezentace:

Připomínky k přípravě učitelů na VŠ Zdeněk Bergman Konference AŘG Přerov 2013

Čj D Zsv Aj89753 Tv Z95742 Bi94942 Nj98422 Ch73651 M53210 Hv33212 Šj23020 Fj32020 In42101 F21112 Vv41210 Rj31110 Ek22000 Dg 0010 La10000 Aprobací Uchazečů

Aprobace uchazečů 1.Čj 16 % 2.D 14 % 3.Zsv 13 % 4.Aj 8 % 5.Z 7 % 6.Tv 6 % 1.La 0 % 2.Dg 0 % 3.F 1 % 4.Rj 1 % 5.In 2 % 6.Fj 2 %

Slabiny adeptů učitelství Komunikace Neumí navázat kontakt. Neovládají spisovnou češtinu. Neznají pravidla komunikace.

Doporučuji při přípravě učitelů více dbát na zvládnutí komunikačních dovedností včetně rétorických. Nepřijímat ke studiu uchazeče s vadami výslovnosti.

Slabiny adeptů učitelství Osobnost Jsou introvertní. Jsou povrchní a nedůslední. Chybí hodnotové zakotvení.

Soudím, že by pomohla výuka učitelské etiky a osobnostní výchova. Výuka by neměla být příliš teoretická, ale měla by probíhat spíše formou probírání případových studií.

Slabiny adeptů učitelství Didaktika Uplatňují metody, které si pamatují ze ZŠ a SŠ. Pedagogické fakulty je nenaučí připravovat se na výuku.

Roli oborových didaktik je třeba posílit, dát jim větší váhu. K tomu je nutné získat pro jejich výuku schopné odborníky. Nejsou-li tací k dispozici, pak by bylo dobrým krokem vypsání výzkumných úkolů na tomto poli a přilákání kvalitních pedagogů.

Slabiny adeptů učitelství Odbornost Na VŠ preferována. Přesto občas dostane diplom naprostý ignorant.

Navrhuji, aby se náročnost výuky odborných předmětů zaměřených na aprobaci budoucího učitele (ve smyslu rozsahu i hloubky) snížila. (Jistěže musí přesahovat středoškolskou úroveň – nikoli však závratně.) Pokud však student takto stanovenou úroveň perfektně nezvládne, nemůže studium úspěšně ukončit.

Slabiny adeptů učitelství Pedagogické praxe Stále převládá formální přístup. Praxe jsou krátké.

Pomohlo by, kdyby praxe (některé) byly pojaty jako didaktická dílna, v níž se okamžitě po teoretickém probrání ověřuje v realitě funkčnost metod a jejich zvládnutí.

Závěr 60 % populačního ročníku na VŠ Nízký plat učitelů Na učitelských oborech spíše slabší žáci Pracovat musíme s tím, co máme.

Děkuji za pozornost.