doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Advertisements

Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9
MARKETING A MANAGEMENT
Trendy finančních produktů ČLFA
Města ČR – orientace na mapě
Česká společnost se učí podnikat
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zahraniční obchod.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
OBLAST 1: KOOPERACE VE VÝZKUMU A VÝVOJI Marek Junek Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Život na počátku 19. století
Analýza vývoje veletrhu Gaudeamus Brno 1994 – 2011 Praha
PARTNER VAŠEHO ÚSPĚCHU 19.MEZINÁRODNÍ STAVEBNÍ VELETRH PRAŽSKÝ VELETRŽNÍ AREÁL LETŇANY 23. –
Doba Jaroslava Vrchlického
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
Startegie a perspektivy trhu s biopalivy v ČR Česká zemědělská universita, Praha, listopad Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Osvícenství.
Světové hospodářství Quinta, první ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Keramika po 2. světové válce
Cyklické krize z nadvýroby Dějepis a občanská výchova Milan Šimek.
Evropská výstavy patentů a vynálezů Konaná u příležitosti Průmyslového veletrhu Ostrava 24. –
Světové hospodářství • propojení národních ekonomik prostřednictvím mezinárodních integrací • předpoklady rozvoje: světové ekonomické integrace světové.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
Mikroekonomie I Ekonomický růst Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Architektonické soutěže VALNÁ HROMADA ČKA,
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
MONTGOLFIÉRA.
MIRKA KRBOVÁ EUROPE DIRECT NOVÝ JIČÍN EVROPSKÁ UNIE.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Monika Mikulášková, Pavlína Lukešová 2.MP
Národní obrození - úvod Mgr. Ludmila Růžičková
Organizace a řízení nadnárodních společností
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Společnost na počátku 19. století
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
Ekonomický vývoj ČR od roku 1918
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Hospodářství.
Koncept projektu Packaging Live Packaging Live je doprovodný program v rámci MSV Po úspěchu Packaging Live na EMBAX /SALIMA 2010, 2012, 2014 a.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
1 VÝVOJ V LETECH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Průmyslová revoluce 6 Obchod a bankovnictví. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc 8 Označení materiáludkc08_prum_rev_obchod_bankovnictvi.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
Společnost na počátku 19. století
Transkript prezentace:

doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. VELETRŽNÍ GENERACE doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. pavlu@amasia.cz

1.POČÁTKY KOMERČNÍ KOMUNIKACE VELETRŽNÍ GENERACE 1.POČÁTKY KOMERČNÍ KOMUNIKACE DĚLBA PRÁCE A SPECIALIZACE NUTNOST INFORMACE O NADVÝROBĚ A MOŽNOSTECH SMĚNY NADVÝROBKU VZNIK TRHŮ – ZÁKLADNÍ KOMUNIKAČNÍ FORMY VZNIK ZNAČEK – SYMBOLY VÝROBCŮ, PROFESÍ, ROLE OCHRANY PRODUCENTA PSANÉ INFORMACE doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

1.GENERACE VELETRHŮ Počátek 2.milénia – naturální směna VELETRŽNÍ GENERACE 1.GENERACE VELETRHŮ Počátek 2.milénia – naturální směna Přechod od domácí výroby k řemeslné (8.-9.stol) V 10.století se objevují první peníze –Přemyslovci Raný feudalismus – 10. – 12. století – zejména v hradních sídlech se začíná rozvíjet trh Vrcholný feudalismus - druhá polovina 12. století – druhá pol. 14. století - vznikají města! doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

TRHY, SPECIFIKA KOMUNIKACE 1. GENERACE VELETRŽNÍ GENERACE TRHY, SPECIFIKA KOMUNIKACE 1. GENERACE Periodicita komerčních setkání Totalita produkce Slovní komunikace – vyvolávači Postupně vznik tržišť jako specializovaných médií – kotce, jednoduchá prezentace – volné prostranství, lehké přístřešky, pulty Tržní právo – forma regulace chování měst doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

2.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY VELETRŽNÍ GENERACE 2.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY Období poloviny 17.století až konec 18. století Postupný rozklad feudální společnosti Pokrok v přírodních vědách Dynamika rozvoje měst-měšťanstva v Evropě Nové mocenské poměry vyžaduje dynamika ekonomiky – vrchol v buržoazní revoluci V českých zemích – třicetiletá válka, stagnace Nástup manufakturní výroby – v českých zemích výrazněji koncem 17.století, ve vyspělé Evropě ale již v polovině 16.století doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

Zboží hromadné výroby – stejnorodé vlastnosti a stejná užitná hodnota VELETRŽNÍ GENERACE Hromadná produkce zboží – vyžaduje hromadný trh, hledají se cesty informace potenciální veřejnosti o produkci Zboží hromadné výroby – stejnorodé vlastnosti a stejná užitná hodnota Přerod forem a obsah prezentace - 2.generace – vzorkové veletrhy vystavují se jen vzorky Roste podíl importu, z prodejní akce se veletrh mění na kontraktační roste druhová pestrost nabídky Roste počet vystavovatelů a návštěvníků – zejména obchodníků budují se specializovaná veletržní zařízení Vytvářejí se specializované veletrhy – komoditně, do prezentace se vnášejí ideově politické aspekty – prezentace moci a vyspělosti státu doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

VELETRŽNÍ GENERACE TYPY 2. GENERACE 1754 – Veltrusy – předzvěst 2.generace - VELKÝ TRH TOVARŮ KRÁLOVSTVÍ ČESKÉHO 1756/7 – Londýn – 1.vzorkový veletrh Průmyslové výstavy – Paříž, Mnichov, Gent, Stockholm, Dublin, Madrid Klementinum 1791 - WAARENKABINET Série průmyslových výstav v Praze – 1828, 1829 atd… SVĚTOVÁ VÝSTAVA 1851 Londýn – GREAT EXHIBITION OF THE WORKS OF INDUSTRY OF ALL NATIONS Náznaky doprovodného programu – počátky formování 3. generace Komunikační specifiky 2. generace-vzorkové,specializované areály, poměrně jednoduchý systém prezentace doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY VELETRŽNÍ GENERACE 3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY Parní stroj – podnět k rozvoji tovární strojové velkovýroby Anglie – druhá pol. 18. stol., počátek vývoje industriální společnosti, u nás o sto let později Velká francouzská revoluce 1789-1794 – inspirace pro evropské země obecně- ruší feudální výsady, buržoazie přebírá část majetku šlechty. Reformy Josefa II. - 1781 – zrušení nevolnictví, svobodnější nabídka pracovní síly, reforma školství, toleranční patent – nekatolická náboženství – rozvoj národního uvědomění – obrození. Rozvíjí se spolkový a nadační život doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY VELETRŽNÍ GENERACE 3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY Prudká industrializace země – Kladensko, Ostravsko, vznik průmyslových velkých firem Tovární výroba – zhromadnění výroby, hledá se hromadný trh. 1855 – 2. světová výstava Paříž – výrobková tematika obohacena o sociální a uměleckou Objevují se nová komunikační média – daguerrotypie-1839, 1851 – fotografie 1895 – první veřejné promítání filmů – Paříž doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

3.GENERACE–VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY VELETRŽNÍ GENERACE 3.GENERACE–VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY Začínají se budovat stálé veletržní areály – Lipsko, Hannover, Kolín nad Rýnem atd… Typický rys 3. generace – doprovodný program 1.formy – nejen zábavné a rekreativní povahy, ale obsahově bohaté, informačně přínosné – již v 70.letech 19. stol. Již 4.světová výstava ve Vídni 1873 měla uměnovědný a patentový specializovaný doprovodný program – kongres. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

3.GENERACE–VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY VELETRŽNÍ GENERACE 3.GENERACE–VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY Výrazný vklad – Všeobecná zemská jubilejní výstava 1891 1895 – Národopisná výstava Českoslovanská 1898 – Výstava architektury a inženýrství – Český kinematograf – Kříženecký – 4 vlastní snímky 1908 – Výstava Obchodní a živnostenské komory – Kříženecký – Reklamograf 1928 – Výstava soudobé kultury – areál Brno, 2,6 mil.návštěvníků. na Výstavišti pak Brněnské výstavní trhy – každoročně 1955 – Výstava československého strojírenství – 1956 vzniká BVV (původně Brněnské vzorkové veletrhy) 1959 – Mezinárodní strojírenský veletrh, 2,4 mil náv., 432 vyst. z 29 zemí doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY VELETRŽNÍ GENERACE 3.GENERACE – VZORKOVÉ VELETRHY A DOPROVODNÉ PROGRAMY Rozvoj dalších výstavišť v republice – Č.Budějovice, Ostrava, Litoměřice, Liberec, Jablonec n/Nisou, Olomouc Organizace drobnějších akcí v kulturních domech a ve sportovních areálech (Ostrava, H.Králové, Pardubice, Ústí nad Labem apod.). Významná role doprovodných programů – zábavné, naučné, návštěvnicky aktivizační, popularizační odborné, vědeckotechnické Začínají se v rámci vědeckotechnických kongresů a sympozií rodit zárodky 4. generace doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

4. GENERACE – VELETRHY IDEJÍ A SYSTÉMŮ VELETRŽNÍ GENERACE 4. GENERACE – VELETRHY IDEJÍ A SYSTÉMŮ Akce pro úzce vymezené cílové skupiny vědeckotechnického rázu Prioritní je informačně bohaté prezentování informací formou kongresu, sympozia Doprovodným programem se stává odborná, velmi specializovaná výstava – veletrh, obrací se význam a důraz složek výstava – doprovodný program Doprovodnou roli hraje výstava, prioritní výpověď je v sympoziu Pro širokou veřejnost zůstávají veletrhy a výstavy zachovány v klasickém provedení Co udělá konkurence Internetu s tak klasickým médiem jako je veletrh a výstava? Mají vůbec veletrhy a výstavy nárok na další existenci? doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

SVĚTOVÉ VÝSTAVY - ODRAZ KULTURY SVÉ DOBY VELETRŽNÍ GENERACE SVĚTOVÉ VÝSTAVY - ODRAZ KULTURY SVÉ DOBY V 19. století se konají téměř každoročně od roku 1851 V některých letech jsou pořádány i 2 – 3. V 19. století jich bylo uspořádáno 40 Ve 20. století celkem 57 Úspěchy naší země – Brusel 1958, Montreal 1967 Poslední světová výstava – Hannover - návštěvnost 18,1 mil. Návštěvnost např. Bruselu 200 mil., Montreal – 95 mil., Sevilla 255 mil. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

DEFINICE SVĚTOVÉ VÝSTAVY PODLE BIE VELETRŽNÍ GENERACE DEFINICE SVĚTOVÉ VÝSTAVY PODLE BIE Zúčastněné státy musejí být k účasti pozvány diplomatickou cestou Všechny akce BIE nesmějí sledovat žádné komerční cíle Nejkratší možná délka 3 týdny, nejdéle 6 měsíců HANNOVER: CELKOVÉ NÁKLADY 3,5 MILIARD DM, PŘÍJMY 1,1 MILIARD DM, DEFICIT 2,4 MLD. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

SOUHRNNĚ – K VÝVOJI VELETRHŮ VELETRŽNÍ GENERACE SOUHRNNĚ – K VÝVOJI VELETRHŮ Přežily se? Jak je ovlivňují nová média obecně? Mají smysl v tuzemsku? V zahraničním obchodě? Jak se bude v budoucnu nakupovat? Mají ještě jiné funkce, než informační? doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

SOUHRNNĚ – SVĚTOVÉ VÝSTAVY VELETRŽNÍ GENERACE SOUHRNNĚ – SVĚTOVÉ VÝSTAVY Přežily se? Jak je ovlivňují nová média obecně? JAKÝ MAJÍ VŮBEC SMYSL? Mají ještě jiné funkce, než informační? doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::

DĚKUJI ZA POZORNOST VELETRŽNÍ GENERACE doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., pavlu@amasia.cz ::