Představení specifik ostatních šablon pro střední školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
EU peníze středním školám
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání 2
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
EU peníze školám II.Cizí jazyky Koordinátor: Věra Křížová akreditace - DVPP ze
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Cíl a identifikace výzvy
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Představení jednotlivých obsahů šablon klíčových aktivit
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Š A B L O N Y II.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Představení specifik ostatních šablon pro střední školy

II Cizí jazyky V Odborné kompetence VI Finanční gramotnost VII Inkluze VIII Mentoring

Šablony klíčových aktivit na podporu výuky cizích jazyků 6 typů šablon: Individualizace výuky cizích jazyků Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků Metodický kurz pro učitele cizích jazyků Roční jazykový kurzy pro učitele cizích jazyků v ČR Jazykový kurzy pro učitele cizích jazyků v zahraničí Výuka odborného předmětu v cizím jazyce

II/1 Individualizace výuky cizích jazyků Cílová skupina: žáci středních škol Možnosti realizace : Rozdělení vyučovacích hodiny cizích jazyků – dělení žáků do skupin u povinných i volitelných předmětů nad stávající rámec. Zařazení dalšího volitelného předmětu pro žáky se zvýšeným zájmem o cizí jazyk - konverzace v cizím jazyce, překladatelský seminář, literární seminář aj. dle možností školy Zapojení rodilého mluvčího do vyučovacích hodin cizího jazyka nebo do vyučovacích hodin volitelného předmětu. Lze realizovat i skupinovou výuku mimo školní prostředí (filmy, výstavy), která navazuje na školní výuku a pedagog se na ní aktivně podílí. Nelze financovat již stávající rozdělené hodiny!

II/1 Individualizace výuky cizích jazyků Ze šablony lze uhradit: Náklady na personální a organizační zajištění individualizace Materiální podporu výuky cizích jazyků – nákup pomůcek: - výukový software - videokamera - audio a video materiály - slovníky, encyklopedie, cizojazyčná literatura pro různé úrovně znalosti - předplatné časopisů na podporu výuky cizích jazyků - Evropské jazykové portfolio pro žáky ve věku 15 – 19 let

II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků Cílová skupina: žáci středních škol Podpora inovativní přípravy pedagogů na výuku Výstupy: 2 sady po 32 inovativních vzdělávacích materiálech pro dvě témata, které budou ověřeny v praxi v rámci běžné výuky. 1 sada = 32 vzdělávacích materiálů pro 1 téma. Ze šablony lze uhradit: Ohodnocení práce pedagogů na tvorbě sad inovativních výukových materiálů. Materiální podporu tvorby vzdělávacích sad.

II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků Prezentace přibližující reálie cizích měst, zemí, návazné pracovní listy. Metodika, přípravy a pracovní listy pro 32 hodin výuky odborného předmětu v cizím jazyce. Soutěže v cizím jazyce, zapojení do mezinárodních projektů. Hry, dramatizace literárních textů + pracovní listy. Metodika, přípravy a pracovní listy pro aplikaci metody CLIL ve výuce. Přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin konverzace v cizím jazyce. Mezinárodních projekty a soutěže v cizím jazyce. Metodika, přípravy a pracovní listy pro 32 vyučovacích hodin pro práci s evropským jazykovým portfoliem žáků ve věku 15 – 19 let. Příklady sad vzdělávacích materiálů:

II/3 Metodický kurz pro učitele cizích jazyků Cílová skupina: učitelé cizích jazyků na SŠ, kteří v průběhu projektu jazyk aktivně vyučují, nebo vyučují odborný předmět v cizím jazyce a v případě metody CLIL i další pedagogičtí pracovníci, kteří tuto metodu aplikují ve výuce. Podmínky: Krátkodobý metodický kurz (akreditovaný MŠMT) v rozsahu minimálně 4 hodiny. Pouze jazyk, který se ve škole vyučuje v souladu se ŠVP. Kurz je nutné absolvovat prezenčně. 1 učitel se může zúčastnit více metodických kurzů a více učitelů se může zúčastnit jednoho metodického kurzu. Výstup:1 učitel/1kurz = 1 osvědčení.

Příklady metodických kurzů CJ Využívání multimédií ve výuce cizích jazyků. Diferencovaný přístup k žákům s rozdílnými schopnostmi při výuce cizích jazyků. Semináře k výukové metodě CLIL. Techniky rozvoje jednotlivých jazykových dovedností. Metody výuky založené na divadle, hudbě a poezii.

Ze šablony II/3 lze uhradit: Kurzovné. Nákup pomůcek, které souvisejí s metodickým kurzem a jeho aplikací do výuky. Služby související se vzdělávacím programem: cestovní náhrady, ubytování, stravování, případně suplování.

II/4 roční jazykový kurz pro učitele cizích jazyků v ČR Cílová skupina: učitelé cizího jazyka na SŠ, učitelé odborných předmětů středních škol a gymnázií, kteří vyučují odborný předmět v cizím jazyce nebo aplikují ve výuce metodu CLIL Podmínky: Jazykový kurz (s akreditací MŠMT) v rozsahu min. 60 hodin absolvuje učitel v rámci 1 školního roku. Kurzy cizích jazyků pro učitele budou probíhat v době mimo vyučování. Kurz může učitel absolvovat prezenčně nebo kombinací prezenčního studia a e-learningu. Hradit vzdělávací program lze pouze pedagogickým pracovníkům, kteří vyučují cizí jazyk na střední škole. Lze podpořit i nekvalifikovaného učitele (podle Zákona č. 563/2004 Sb.) cizích jazyků, pokud před zahájením a v době realizace projektu vyučuje cizí jazyk na příslušné SŠ.

Ze šablony II/4 lze uhradit: Kurzovné Výukové pomůcky - příklady jsou uvedeny v příručce (nelze nakoupit bez absolvování kurzu) Služby související se vzdělávacím programem: cestovní náhrady, ubytování, stravování.

II/5 jazykový kurz pro učitele cj v zahraničí Cílová skupina:učitelé cizího jazyka na SŠ, učitelé odborných předmětů středních škol a gymnázií, kteří vyučují odborný předmět v cizím jazyce Podmínky: Krátkodobý intenzivní jazykový kurz v zahraničí pro kvalifikované i nekvalifikované učitele. Pedagog (účastník zahraničního kurzu) před zahájením a v době realizace projektu vyučuje cizí jazyk na příslušné SŠ. Předpokladem pro účast je znalost cizího jazyka alespoň na úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Pouze v zemích EU, minimálně na 2 týdny, obvykle v době prázdnin. Kurz bude zaměřen na obecné zlepšování jazykových kompetencí nebo speciální „Teacher Training“ Účast na kurzu je považována za služební cestu. 1 pedagogický pracovník se může zúčastnit pouze jednoho jazykového kurzu v zahraničí, hrazeného z prostředků projektu.

Ze šablony II/5 lze uhradit: Komplexní nákup služby související se zajištěním kurzu v zahraničí u ověřeného dodavatele. Veškeré náklady související se vzdělávacím programem i v případě, že si účastník zajišťuje pobyt bez zprostředkovatele: kurzovné,cestovné, ubytování, stravování, diety, pojištění a další poplatky, související s kurzem. Nákup studijních materiálů pro pedagoga, souvisejících se zahraničním kurzem.

II/6 Výuka odborného předmětu v cizím jazyce II/6 Výuka odborného předmětu v cizím jazyce. Šablona je založena na stejném principu jako II/1 Cílová skupina: žáci středních škol Cíl: naučit žáky komunikovat v cizím jazyce o odborných tématech, pracovat s cizojazyčným odborným textem, využívat cizojazyčné informační zdroje k dalšímu prohlubování odborných vědomostí a dovedností a prezentovat výsledky své práce. Podmínka realizace: škola musí do konce února požádat o povolení výuky předmětu v cizím jazyce pro následující šk. rok (Pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k postupu při povolování výuky některých předmětů v cizím jazyce č. j. 527/2008-23).

II/6 Možné způsoby realizace : Dělení žáků do skupin v rámci povinné výuky odborného předmětu v cizím jazyce Nabídka odborných volitelných předmětů vyučovaných v cizím jazyce. Zapojení pedagoga cizího jazyka do výuky odborného předmětu v cizím jazyce. Zapojení rodilého mluvčího do výuky odborného předmětu v cizím jazyce. Zařazení dalších volitelných předmětů vyučovaných v cizím jazyce (např. ve spolupráci se zahraničními firmami z příslušného oboru) Výuka mimo školní prostředí. 

Ze šablony II/6 lze uhradit: Náklady na personální a organizační zajištění výuky odborného předmětu v cizím jazyce. Materiální podporu výuky odborného předmětu v cizím jazyce: - odborné cizojazyčné audio a video materiály; - učebnice, metodické příručky a pracovní sešity pro odborné předměty v cizím jazyce; - cizojazyčná odborná literatura - slovníky a encyklopedie pro příslušné obory;

Odborné kompetence

V/1 Praktické vyučování Výstup: 10 dnů praktického vyučování pro skupinu min. 3 žáků s jedním instruktorem. Cílová skupina: žáci středních škol 2. a vyšších ročníků jen při denních formách studia (ne distanční, dálková, kombinovaná a večerní) i pro obory nástavbového studia v délce trvání 2 let v denní formě vzdělávání (L5) Minimální počet žáků na jednoho instruktora je 3 pro všechny skupiny oborů vzdělání Maximální počet žáků na jednoho instruktora je 6 – viz vyhláška č. 13/2005 Sb.

V/1 Praktické vyučování Financování: Škola si vybere tuto šablonu tolikrát, kolik dnů praktického vyučování potřebuje vždy pro skupinu minimálně 3 žáků s jedním instruktorem zajistit v konkrétním oboru vzdělávání nad 200.000 kč bez DPH nutno zadat veřejnou zakázku úhrada práce instruktora (pracovníka zaměstnavatele, v jehož podniku probíhá praktické vyučování) nákup osobních ochranných pomůcek

V/1 Praktické vyučování Specifika: 1. Praktické vyučování u nových zaměstnavatelů. 2. Praktické vyučování na nových pracovištích a podnicích stávajícího zaměstnavatele. 3. Praktické vyučování u stávajících zaměstnavatelů nebo na stávajících pracovištích a podnicích, pokud dojde ke snížení počtu žáků ve skupině na jednoho instruktora při praktickém vyučování. Toto opatření nesmí vést k tomu, že se sníží celkový počet žáků v praktickém vyučování. 4. Zvýšení dosavadního počtu skupin žáků u stávajícího zaměstnavatele.

V/1 Praktické vyučování Dokladování výstupů: Příloha MZ: kopie Záznamu o praktickém vyučování Kontrola na místě: Originál Záznamu o praktickém vyučování Smlouva o obsahu a rozsahu praktického vyučování a podmínkách pro jeho konání (§ 65 Školského zákona) mezi školou a zaměstnavatelem. Výroční zprávy o činnosti školy s informací o dosavadní spolupráci se zaměstnavateli.

V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí Rozvoj odborných kompetencí ve středním odborném vzdělávání na gymnáziu: rozvoj odborných kompetencí ve vzdělávací  oblasti Člověk a příroda a Člověk a společnost možno propojit s rozvojem v oblasti všeobecně vzdělávací.

V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí DUM a další: nový/inovovaný učební text k odborným tématům přípravy a/nebo pracovní list pro praktické vyučování popis postupu pro praktické vyučování metodika, příprava anebo pracovní list pro výuku odborných předmětů příprava a pracovní list pro odborné vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí DUM a další: příprava a pracovní list pro vedení a přípravu žáků pro studentské odborné projekty, k soutěžím odborných dovedností, ke středoškolské odborné činnosti (SOČ) přípravy a pracovní listy pro žáky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) zpracování „auditů“ vzdělávacích cílů odborného vzdělávání konkrétního oboru konkrétní školy, ve spolupráci se zaměstnavatelem a vytváření nových vzdělávacích materiálů s tímto cílem

V/3 Podpora stáží pedagogických pracovníků u zaměstnavatelů Výstup: 96 hodin stáže pedagogického pracovníka, včetně zpracování strukturovaného záznamu stáže. 80 hodin stáže (2 týdny) + 16 hodin (2 dny) zpráva 1 pedagogický pracovník Nemusí jít o souvislou stáž, lze i po jednotlivých dnech během projektu Absolvovat lze pouze prezenčně. Stáže v podniku u zaměstnavatele v ČR nebo zemích EU.

V/3 Podpora stáží pedagogických pracovníků u zaměstnavatelů Obsah stáže: veškeré aktivity dohodnuté zástupci školy a zaměstnavatele a organizované pod odborným dozorem garanta na pracovištích nebo ve školící místnosti zaměstnavatele. Např. také: školení BOZP, teoretický seminář při zahájení stáže, informování o nových technologiích, prohloubení kvalifikace, vytváření partnerství mezi školou, zaměstnavatelem a úřadem práce (společná jednání, diskuse, kulaté stoly), zpracování „auditů“ vzdělávacích cílů odborného vzdělávání, závěrečné odborné rozpravy a vyhodnocení přínosu praxe, příp. test nebo závěrečná práce.

V/3 Podpora stáží pedagogických pracovníků u zaměstnavatelů Výstup: Strukturovaný záznam stáže vyhotovený učitelem, včetně potvrzení statutárního zástupce školy a zaměstnavatele o absolvování stáže. Předmětem kontroly na místě bude: Strukturovaný záznam stáže Dohoda o zajištění odborných stáží pedagogických pracovníků školy na pracovišti zaměstnavatele mezi školou a zaměstnavatelem

V/3 Podpora stáží pedagogických pracovníků u zaměstnavatelů Financování: Úhrada výdajů poskytovatele stáže, vzdělávací pomůcky, ubytování, cestovné a stravné. Nad 200.000 kč bez DPH nutno zadat veřejnou zakázku Výběr pracoviště pro stáž: Poskytovatelem odborné stáže může být právnická nebo fyzická osoba – zaměstnavatel a to z oblasti sektoru soukromého, veřejného nebo neziskového.

Finanční gramotnost

VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj finanční gramotnosti Výstup: 2 sady vzdělávacích materiálů (v každé sadě je 20 vzdělávacích materiálů), ověření v praxi Standard finanční gramotnosti pro střední vzdělávání Záměrem je implementovat ve vzdělávacích programech standardy finanční gramotnosti v podobě konkrétního učiva. Možné uhradit spolupráci externích expertů (ne tvůrce, ale konzultant).

VI/3 DVPP – finanční gramotnost Výstup: 2 osvědčení o absolvování DVPP Akreditace v systému DVPP

Inkluzívní šablony

VII/1 Zlepšování sociálního klimatu ve škole Program na zlepšení sociálního klimatu ve škole a ve třídě bude v rozsahu nejméně 44 hodin. Je určen pro pedagogické pracovníky. 2 bloky: Práce s dynamikou skupiny, rozvíjení důvěry, zdravých interakcí a mezilidských vztahů ve škole (minimálně 20 hodin). Vzdělávání zaměřené na individualizaci výuky dle vzdělávacích potřeb žáků (včetně nadaných) a podpora začleňování žáků se SVP do vzdělávání (minimálně 24 hodin).

VII/1 Zlepšování sociálního klimatu ve škole Poskytovatel musí být právnická osoba. Poskytovatelem nemůže být škola zapsaná ve školském rejstříku. Do MZ se dokládá: čestné prohlášení ředitele kopie osvědčení/certifikátu kopie prezenční listiny V případě kontroly na místě budou požadovány originály dokumentů

VII/2 - Zapojení asistenta pedagoga … Zřízení 0,5 úvazku pozice asistenta pedagoga ve třídách střední školy se  žáky se SVP (303 tis. Kč) Délka trvání aktivity je 24 měsíců. Pro zřízení funkce asistenta pedagoga musí být v rámci školy vzděláván alespoň 1 žák se zdravotním postižením nebo 2 žáci se sociálním či zdravotním znevýhodněním. Kvalifikace asistenta pedagoga je dána § 20 č. 563/2004 Sb.

VII/2 - Zapojení asistenta pedagoga … Asistent pedagoga bude zaměstnán na pracovní smlouvu (DPP a DPČ nejsou přípustné). Náležitosti souhlasu se zřízením funkce asistenta pedagoga jsou dány vyhláškou 73/2005 Sb. Pro zjednodušení a urychlení udělování souhlasu v rámci tohoto projektu doporučujeme do žádosti dále uvést: Financování bude zajištěno z prostředků EU peníze školám Délka uděleného souhlasu - po dobu realizace projektu (24 měsíců) Uvést velikost úvazku (dle projektové žádosti)

VII/2 - Zapojení asistenta pedagoga … Náplň práce asistenta pedagoga (vyhláška 73/2005 Sb.) je přiložena k šabloně pomoc pedagogům při vzdělávání individuální podpora žáků v rámci přípravy na výuku pomoc žákům při přizpůsobování se školnímu prostředí

VII/3 - Zapojení školního speciálního pedagoga nebo školního psychologa Výstupem klíčové aktivity je pozice spec. pedagoga/psychologa s úvazkem 0,25 (285 tis. Kč). Délka trvání aktivity je 24 měsíců. Pro zřízení funkce spec. pedagoga/psychologa musí být v rámci školy vzděláván alespoň 1 žák se zdravotním postižením nebo 2 žáci se sociálním či zdravotní znevýhodněním případně tři žáci mimořádně nadaní.

VII/3 - Zapojení školního speciálního pedagoga nebo školního psychologa … Školní speciální pedagog/školní psycholog musí splňoval kvalifikační předpoklady dle § 18 a 19 zákona č. 563/2004 Sb. Speciální pedagog/psycholog bude zaměstnán na pracovní smlouvu (DPP a DPČ nejsou přípustné). Náplně práce (vyhláška 72/2005 Sb.) jsou přiloženy k šabloně depistáž a diagnostika konzultační, poradenská a intervenční činnost metodická, koordinační a vzdělávací činnost

Mentoring

VIII/1 Podpora kvality výuky ve třídě - externí mentoring Šablona je určena pro 3 učitele školy, se kterými pracuje jeden mentor. Mentor má osvědčení o absolvování kurzu mentoringu a není pedagogickým pracovníkem ve škole, která realizuje projekt. Výstup: 69 hodin práce mentora – strukturovaná výstupní zpráva

VIII/2 Podpora kvality výuky ve třídě prostřednictvím vzájemné spolupráce učitelů - mentoring Šablona je určena pro 1 učitele školy (mentee), se kterým pracuje jeden mentor. Práci mentora vykonává pedagogický pracovník dané školy, nebo pedagogický pracovník jiné školy, který bude krátkodobě působit na dané škole na pozici mentora. Požadavky na práci mentora – viz Příručka. Mentora vybírá ředitel školy. Není nutné vzdělání v mentoringu. Výstup: 23 hodin práce mentora – strukturovaná výstupní zpráva.

Požadavky na mentora minimální délka pedagogické praxe 5 let, 3 roky zkušenost s podporou profesního rozvoje učitelů, vysoká úroveň odborných znalostí a pedagogických dovedností porozumění profesnímu rozvoji učitele v kontextu toho, jak se vzdělávají dospělí schopnost vedení lidí k profesnímu rozvoji (leadership) schopnost empatie a naslouchání, porozumění emočním sociálním a kognitivním potřebám efektivní komunikace a schopnost podat konstruktivní zpětnou vazbu zájem o práci mentora.

dobrá znalost pedagogiky ve smyslu nových výukových metod, motivace žáků, rozvoj kompetencí apod. dobrá znalost pedagogiky ve smyslu pozitivní chování učitelů a žáků, udržení kázně, práce s konkrétním problémovým žákem dobrá znalost pedagogiky ve smyslu práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami dobrá znalost didaktiky konkrétního předmětu, nebo průřezového tématu.

VIII/3 DVPP - mentoring Min. 20-ti hodinový kurz, akreditace v rámci DVPP. Finanční prostředky může škola využít i na služby související se vzdělávací akcí (cestovní náhrady, ubytování, stravné, mzdové příspěvky pro zaměstnavatele).