14.11.2012, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Střední odborné učiliště gastronomie, u Krbu 521, Praha 10
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Inovace vzdělávacího programu Zahradní a krajinná tvorba Projekt OPVK, oblastní podpora 2.1.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje Co bude portál umět.
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Program 1.Úvodní informace 2.Veřejné zakázky 3.Pracovní výkazy a ostatní podklady 4.Webová aplikace a rezervování školení 5.Představení aktivit KA-1 a.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Diskusní příspěvek na krajské konferenci projektu UNIV2 KRAJE.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Implementace EQAVET v ČR
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Evaluace v mateřských školách
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Standardy pro základní vzdělávání
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
konference Jak se žije malotřídkám Praha
Transkript prezentace:

, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV

 2007  2010  2012

 Cíle: vytvoření sítě CLIL škol, zmapování aktuálních potřeb, možnosti začlenění do vzdělávacích programů a integrace CLILu ve škole  Realizované aktivity: 3 školení a 2 mezinárodní konference Tvorba příspěvků a pilotáž Sběr příkladů dobré praxe Pilotáž e-le kurzu TKT CLIL Essentials

 jak efektivně plánovat svoji výuku a efektivně přistupovat k výběru obsahu učiva  jak kooperovat v týmu jazykář-nejazykář  jaké materiály si připravovat a kde hledat zdroje do výuky  jak žáky vést ke kognitivnímu rozvoji a rozvoji kritického myšlení  jakým způsobem využívat různorodé metody a formy práce  jak žáky hodnotit a testovat

On-line webpříručka CLIL  Úvod CLIL  Integrace CLILu: Politika školy  Metodologie CLILu  Příklady dobré praxe  CLIL výukové plány

 Posouzení proveditelnosti zavedení CLILu na škole  Využití stávajících modelů CLILu  Jaká min. požadovaná jaz. úroveň (u+ž)  Které vyuč. předměty?  Které didaktické materiály?  Externí evaluace – spolupráce s akademickým pracovištěm  Stanovení podmínek rozvoje a vyhodnocení CLILu

 Nižší rizikovost – ICT, Zem  Vyšší rizikovost – VkO, Bio  ? Matematika a její aplikace + užívání symbolů + klíčové vztahy a souvislosti + vyšší aktivace žáků

 Rozhodnutí o počáteční dostupnosti  Kritéria: obsahová, jazyková, didaktická Možnosti:  Import materiálů  Internetové zdroje  Vlastní tvorba materiálů  Týmy autorů

 3 základní podoby  Prvky cizího jazyka v nejazykových hodinách  Tzv. soft CLIL  Tzv. hard CLIL Varianty: tematický, modulární, projektový CLIL

 Elán, motivace  Překonávání překážek  Spolupráce učitelů  Podpora vedení školy  Informovanost o CLILu  Kontinuální vzdělávání