Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280 KONFERENCE 6. 10. 2012 BRNO OBSAH PREZENTACE PŘEDSTAVENÍ ŠKOLY METODA CLIL – ANO X NE METODA CLIL JAKO VÝZVA REALIZACE PROJEKTU ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ PREZENTACE PROJEKTU NA DNI OTEVŘENÝCH DVEŘÍ
Představení školy Zaměření školy Tradice Výhody naší školy Výuka dle 2 školních vzdělávacích programů s nižší náročností oproti běžné základní škole.V současnosti 51 žáků v 5 třídách základní školy praktické a 1 třídě základní školy speciální. Tradice 62 let vzdělávání žáků, kteří se pro své postižení nemohou s úspěchem vzdělávat v běžných základních školách. Výhody naší školy Organizace výuky ve třídách s menším počtem žáků (6 – 14). Práce speciálních pedagogů, která je více zaměřená na jednotlivého žáka. (Individuální přístup, zvýšená názornost a motivace, procvičování). Vyučování zaměřené na základní znalosti, zvýšené opakování, učivo pro praxi, přirozenou aktivitu a přiměřený rozvoj osobnosti. (Různorodé pedagogické metody a způsoby práce). Možnost pro pedagoga lépe přizpůsobit podmínky výuky pro své žáky.
Představení školy Mezi cíle naší práce patří: Úspěch žáka ze své práce, z kontaktu mezi vrstevníky. Pro některé „naše děti“ je prostředí větších kolektivů v běžných základních školách nevhodné, nerozumí mu a jen málokdy zažijí úspěch z učení.
Metoda CLIL – ANO nebo NE
Metoda CLIL jako výzva Na ZŠ praktické výuka anglického jazyka začíná až v 6. ročníku. Obavy z hlediska našich žáků i z hlediska pedagogů: Přijmeme něco takového ve výuce? Bude to přínosné? Budeme schopni jej motivovat? Bude je to bavit? Nebude nám do výuky zasahovat někdo „cizí“?
Realizace projektu Účast v projektu. Předměty. Přizpůsobení organizace školy projektu. 3 fáze: sběr slovní zásoby tvorba příprav ověřování Pravidelné porady po celou dobu projektu. Formy práce při ověřování.
Závěrečné hodnocení Přínos Zkušenost s novou metodou. Zájem žáků. Komunikace a spolupráce mezi učitelem a žákem. Oživení výuky (ruku v ruce s náročnější přípravou pro učitele). Uvědomění si používání anglického jazyka v běžném životě člověka. Odbourávání ostychu z mluvení a strachu z angličtiny. Rozvoj komunikačních schopností a jazykových kompetencí. Podpora a spolupráce mezi učiteli – předávání zkušeností. Propagace školy. Vytváření a používání nových pomůcek. Zařazování nových metod a aktivit do výuky.
Závěrečné hodnocení Každý předmět je vhodný pro tuto metodu i u našich žáků. Osobnost učitele. Vhodné výrazy. Není vhodné realizovat tuto metodu ve více předmětech v jednom dni. Velmi dobré hodnocení od žáků i od vyučujících angličtiny.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280 KONFERENCE 6. 10. 2012 BRNO OBSAH PREZENTACE PŘEDSTAVENÍ ŠKOLY METODA CLIL – ANO X NE METODA CLIL JAKO VÝZVA REALIZACE PROJEKTU ZÁVĚREČNÉ HODNOCENÍ PREZENTACE PROJEKTU NA DNI OTEVŘENÝCH DVEŘÍ