Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry 24. 10. 2012 Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dobrovolnický program na Onkologické klinice FN Olomouc
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR Děti vězněných rodičů „Barevný svět dětí“ Program je finančně podpořen ze sbírkového projektu Pomozte dětem a Nadací O2.
Dobrovolnictví jako sociální služba, nebo příspěvek ke zdravotní péči?
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Klíčová otázka č. 4 Specifika péče o osoby bez přístřeší na akutní příjmové ambulanci z pohledu všeobecné sestry Mgr. Patrik Burda 26. – 27. listopadu.
Studijní den ERC – duchovní služba ve zdravotnictví – ÚVN Praha - Střešovice mjr. Mgr. Pavel Ruml Motol
Dobrovolníci Amelie na ambulanci I. interní kliniky – hematologie Staniční sestra Karolína Straková a koordinátorka dobrovolníků Amelie pro Prahu Mgr.
1 PDIS Táborský Otakar Výhody systému nástroj pro ovlivňováni chování pacienta ISO, CEN, ČSN, HL7 rozvoj eHealth spolupráce se zdravotní.
Středisko náhradní rodinné péče Projekt Náhradní rodina + dítě + odborník jako partneři (Metodické centrum pro NRP) doba trvání projektu
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
1 © AGIT AB IT Projekt roku 2007 Systém objednávání pacientů přes Internet Martin Zeman, Jan Pejchal, Aleš Daniel Workshop „eHealth a veřejná správa –
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Krajská zdravotní, a.s. Sociální péče 3316/12A, Ústí nad Labem IČ: společnost vedená Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
Pěstounské péče na přechodnou dobu poznatky z praxe Krajský úřad Středočeského kraje Praha, 20. června 2016.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Podzimní škola WHO 2001 v ČR, Praha 12. – Monika Klusáková, Mgr. Zuzana Velebová Bc. Renáta Grossová – Klementová Akční plán podpory zdraví.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Práva Pacientů Tato práva jsou prohlášená za platná dnem 25. února 1992 Schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České Republiky.
Zapojení a integrovaný multidisciplinární tým Jane Bruton Clinical Research Nurse.
Komplexní péče o pacienty na 1. interní klinice VFN a 1.LF UK v Praze Mgr. Markéta Čermáková nemocniční kaplanka.
1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Mezinárodní den sester květen 2009
Million Leaders Mandate
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
APSS ČR – Ústecký kraj Krajská síť poskytovatelů sociálních služeb
Koncept poskytování paliativní péče MZČR Konference Kvalita- Bezpečnost- Efektivita MUDr. Martina Novotná ředitelka odboru zdravotních služeb 3. června.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
Shrnutí Jana Konečná.
Konflikt, koření života
Práce se selhávajícím žákem
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Finanční situace systému veřejného zdravotního pojištění a úhrady zdravotní péče v roce 2009 Praha, 20. listopadu 2008.
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
, Olomouc.
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová

Úvod  Zdravotnictví - zdravotní služby – patří mezi kategorii služeb, které mají zabezpečit poskytnutí zdravotní péče všem lidem, kteří je potřebují.  Lidské zdroje jsou nejdůležitější součástí těchto služeb  Ekonomika „pláče“, ale komunikace nevyžaduje nevyžaduje finanční náklady

Význam komunikace  Komunikační dovednosti tvoří základ tzv. měkkých dovedností (soft skills)  úmění naslouchat  úmění zaujmout  úmění spolupracovat  úmění vysvětlit, prezentovat…  Komunikace  navázání vztahu  řešit konflikty  umět spolupracovat v týmu

Význam komunikace  Pokud umí člověk dobře komunikovat, je většinou i dobrý týmový spolupracovník nebo vedoucí, umí řešit problémy efektivněji, řídit ostatní, ale i sám sebe.  Pro úspěšnou komunikaci je potřebné se umět vžít do ostatních lidí a získat jejich důvěru (zvláště to platí ve zdravotnictví).  Efektivní komunikace  Komunikace za nějakým účelem  Komunikace: pozitivní X negativní

Co se změnilo ve zdravotnictví k zlepšení komunikace s pacientem? Pozitiva  návštěvy v nemocnici – více možností  pobyt rodičů s dětmi při hospitalizaci  větší informovanost pacienta o jeho nemoci, informované souhlasy  objednávání pacientů i elektr., SMS…  větší role pacienta při rozhodování  práva pacientů

S čím se stále ve zdravotnictví v komunikaci potýkáme? Negativa  nedostatek času na pacienta – nedostatek komunikace (špatná organizace práce, málo personálu, nezájem o pacienta…)  přenos problémů zdravotníků na pacienta  neprofesionální chování a jednání  negativní klima mezi zdravotníky – přenos špatné nálady na pacienta, negace všeho  nedobrá týmová spolupráce, chybí pochvala  práce je nedostatečně ohodnocena  zbytečná administrativa (opakované dotazování pacientů)  nedodržení času objednání, dlouhé čekání - stres  ….

Proč potřebujeme kontaktní sestru?

Proč ji potřebujeme?  Co chybí pacientům i rodičům v komunikaci?  Proč vznikla nadace Porozumění?  Proč se organizují konference na toto téma?  Jak tento stav napravit?  Uvědomují si zdravotníci, že něco není v pořádku?  Máme srovnání se zahraničím?  Jak řešit?

Co od ní očekáváme? Kontaktní sestra:  bude pacientům i rodičům dobrým průvodcem systémem poskytované zdravotní péče  nebude provádět odborné výkony, ale zaměří se na efektivní komunikaci a edukaci pacientů i rodičů  vytváří „komunikační most“ - prostředníka mezi jednotlivými zdravotníky – pacientem – rodiči- příbuznými  dokáže naslouchat, poradit, povzbudit,…  má ráda lidi, volí pozitivní přístup  zná dobře systém organizace práce na pracovišti  jedná a chová se profesionálně  má výborné komunikační schopnosti  ….

Kdo se jí může stát?  zkušená sestra s několikaletou praxí?  která má schopnost výborné komunikace a umí dobře navazovat kontakty a vztahy?  speciálně vyškolená? např. certifikovaným kurzem ?.... Kde najde uplatnění?  dětská oddělení nemocnic?  edukační ambulance, edukační centra?  i jinde? Co je nutné k realizaci?  podpora vedení, zájem  odhodit strach – navázat kvalitní partnerské vztahy (zdravotník – pacient – rodič)  pozitivní přístup.

Mít rád lidi a milovat lidi, to je snad ten jediný recept na štěstí. AUTOR CITÁTU: Jan Werich Žít tady a teď - užít si života

12 Kontakty: tel: Děkuji za pozornost