CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.06 SOU Obořiště
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.03 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.15 •SOU Obořiště •Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník •Číslo klíčové aktivity:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
„EU peníze středním školám“
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.05
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.04 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.10
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.07
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.08 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.10 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.10 SOU Obořiště
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.12 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.15 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.09 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.14
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.18 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
SPRÁVNÁ VÝŽIVA PROJEKT „ZDRAVĚ JÍST, ZDRAVĚ ŽÍT“.
Také si myslíte, že to děláte správně?
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.08
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.13 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.19 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.18
Potravinový talíř Člověk a jeho zdraví.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.17 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.07 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.09 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.04 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.02 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.04
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.02 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.03 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.11 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.06
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.06 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.08 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.14 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Zdravá výživa Správné sestavení jídelníčku VY_32_INOVACE_01_36.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_32_INOVACE_03_03_Člověk a zdraví Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět -
P YRAMIDA VÝŽIVY Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
VÝŽIVA A ZDRAVÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 027
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
ZDRAVÁ VÝŽIVA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ZDRAVÁ VÝŽIVA VLIV VÝŽIVY NA ZDRAVOTNÍ STAV LIDÍ
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 1.Sada – předmět – Potraviny a výživa Tématická oblast : maso a nápoje z ŠVP E/02 Autor: Jindřich Joska Vytvořeno: září 2012 – leden 2013 DUM č.20 Směry výživy Použité zdroje uvedeny na konci DUM Anotace 1.Tento materiál slouží jako doplňující a přípravná část, při výuce PaV v 2. ročníku třídy PVS. Svoji strukturou a obsahem odpovídá kladeným požadavkům na tyto žáky, dle ŠVP 2.Očekávaný výstup pro žáka – žák porozumí, které faktory mají vliv na naše zdraví a jaké jsou směry výživy Tyto materiály byly vytvořeny za podpory spolufinancování projektu EU

Směry ve výživě Mnozí na základě životního postoje, nebo zdravotního stavu jsou nuceni si zvolit určitý směr ve výživě jako je makrobiotika, vegetariánství, dělená strava, racionální strava atp.

Kterým směrem? Důležité je přesvědčení a pevná vůle, aby to mělo smysl a výsledek. Směry ve výživě nejsou vhodné např. pro diabetiky, nebo pro ty kteří musí ze zdravotních důvodů upravovat jídelníček. Směry ve výživě jsou naopak vhodné pro ty, kteří netrpí vážnou nemocí a cítí se stravovat zdravě, aby předcházeli zdravotním komplikacím v budoucnu.

Deset hlavních zásad správné racionální stravy Rozumná strava vychází ze zásad zdravé výživy, nikdy by neměla být jednostranná. Nejlépe je jíst pravidelně, častěji, jídlo si rozdělit alespoň na několik denních částí Pokud máte čas, můžete dělat mezi jídlem přestávky, a jíst pomalu. Nejhorší chybou je, když se přes den hladoví, kdy tělo potřebuje nejvíce energie a odpoledne jíst nadbytečné dávky jídla. Tělo na to zareaguje jednoduše – zvyklo si na úsporný režim během odpoledne a tak část příjmu večerních živin přemění na zásobní tuky. Strava by se měla podávat na menší talíř s ozdobou ze zeleniny, tak dodá jídlu objem a jeví se nám, že je jí mnoho. - Vždy po ruce dostatečné množství zeleniny a ovoce. Je nutné dávat pozor na ovoce, které je příliš sladké a přezrálé. Např. banány se používají při výživné dietě a tudíž nejsou moc vhodné při dietě redukční a leukémii, stejně tak i hrušky, hrozny… -Omezit přijímání sladkostí, sušenek, slaných tyčinek a podobně. Vhodná náhrada za tyto pochutiny jsou křížaly (jablka sušená). - Zavedeme do svého jídelníčku kromě běžných druhů mas také masa rybí (nejméně 2 – 4 x týdně). Drůbež připravujeme bez kůže. - Tmavé pečivo by se mělo vyskytovat v jídelníčku také, stejně tak ovesné vločky, kroupy, jáhly, pohanka a sojové klíčky… - Tuků má být ve stravě méně, zvláště těch živočišných. Nezapomínáme, že v potravě se vyskytuje dostatečné množství tzv. skrytých tuků, např.i v libovém mase, sýry, mléko, mléčné výrobky…

Použité zdroje: Učebnice: Technologie v kostce, autor : Libuše Vodochodská a PaedDr. Karel Štěpánek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Učebnice: Potraviny a nápoje v kostce, autor : Ing. Libor Mašek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Internet: Ústavní knihovna SOU Obořiště 1http://