Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
vypracovala: Vendula skalová
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_66.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Voda Veronika Drzková, 2.E.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Voda a vzduch = základ života
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Voda Co o ní víme?.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Člověk a jeho svět 4. ročník
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VODA.
Voda Zbožíznalství 1. ročník Voda - nejrozšířenější sloučenina - zároveň velmi vzácný zdroj, kterého ubývá.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Voda Mgr. Helena Roubalová
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Výskyt vody v přírodě II.
Negativní vliv mycích prostředků I.
Okyselení a přitučnění kůže I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mytí, smáčivost, emulgace I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mytí, smáčivost, emulgace II.
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Chemické vlastnosti vlasu II.
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá střední škola a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, České Budějovice Kód materiálu Klíčová aktivita V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol Název materiálu 11 - Voda Autor Mgr. Vladimíra Bagová Tematická oblast Materiály Anotace Vzdělávací materiál je určen pro výklad učiva v rámci odborného výcviku pro obory Kadeřník – kadeřnice. Voda – její vlastnosti- chemické, fyzikální, biologické. Skupenství vody, výskyt vody v přírodě. Jakost vody. Způsoby měkčení vody – fyzikální a chemický. Destilovaná voda. Ročník 1. , 3. Datum tvorby Listopad 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Voda

Vlastnosti vody Nezbytná k zachování života na Zemi Nepostradatelná pro základní hygienické úkony (mytí, praní) Kvalitu hodnotíme po stránce: Chemické Fyzikální Biologické

a) Chemická stránka vody Posuzujeme tvrdost vody Tvrdost je dána obsahem solí Vápenatých Hořečnatých b) Fyzikální stránka vody Důležitý je obsah nerozpustných látek anorganického i organického původu Projevuje se čirostí vody

Obr. 1 vodní kámen Obr. 2 znečištěná voda

c) Biologická stránka vody Kvalitu posuzujeme podle obsahu různých druhů živočichů, rostlin a mikroorganismů Požadavky na kvalitu pitné vody stanoví ČSN 83 0611

Skupenství vody Plynné – pára Kapalné – voda Pevné – led a sníh Stavy vody závisí na teplotě a tlaku Voda má nejmenší objem (největší hustotu) při 4°C, tento jev se nazývá – anomálie vody Čím nižší teplota, tím větší objem (led plave na hladině vody)

Výskyt vody v přírodě Nejdůležitější je voda v kapalném stavu Největší zásobárnou vody jsou oceány a moře Slaná voda však není vhodná k pití, ani k zavlažování, ani k dalšímu využití Sladká voda je v podzemí, v ledovcích, jezerech a řekách U nás můžeme využívat k hygienickým, kadeřnickým a kosmetickým úkonům vodu pramenitou, říční a dešťovou

1) Dešťová voda Z velkých vodních ploch (jezera, přehrady, moře) se voda odpařuje V atmosféře se díky nižší teplotě tvoří kapičky (kondenzace) a mraky, které pak padají na Zem v podobě deště Čím je déšť hustší a vytrvalejší, tím je voda čistší, protože neobsahuje nečistoty (prach, saze, popel) Svým složením je podobná destilované vodě

2) Pramenitá voda Vzniká po vsáknutí dešťové vody do půdy Dešťová voda obsahuje oxid uhličitý (CO2) Oxid uhličitý rozpouští minerální látky v půdě Tyto minerální látky (soli vápníku a hořčíku) se stávají součástí vody Voda získává tvrdost a stává se chutnější Vzniká tvrdá pramenitá voda, kterou lze používat jako pitnou

Obr. 3 pramenitá voda Obr. 4 řeka Vltava

3) Říční voda Je povrchová Není tak tvrdá jako pramenitá Bývá kalná a obsahuje i látky organického původu Je zdrojem mikroorganismů, živočichů a rostlin Nehodí se k pití, protože může obsahovat choroboplodné zárodky, kteří způsobují nemoci Lze ji upravit jako vodu pitnou

Jakost vody Voda se používá skoro ve všech kadeřnických a kosmetických úkonech Pro kadeřnické úkony se hodí voda měkká Její tvrdost je podobná vodě říční Je vhodné používat vodu s co nejnižším obsahem solí vápníku a hořčíku i škodlivých choroboplodných zárodků tzv. fekálního znečištění

Tvrdost vody vadí při požití prostředků na mytí vlasů nebo holení, protože vyvolá vznik nerozpustných solí Tyto soli zanechávají na vlasech povlaky a omezují pěnivost přípravku Nerozpustné soli tvoří tzv. nerozpustná mýdla (jemné vločkové zákaly při mytí a praní) Některým moderním mycím prostředkům a šamponům tvrdost vody nevadí, protože jsou vyrobeny na bázi syntetických detergentů (saponátů), které silně pění i v tvrdé vodě

Měkčení vody Fyzikální způsob Ke změkčení je použito teplo Při vaření vody se uvolňuje oxid uhličitý Veškeré soli (vápenaté i hořečnaté) se usazují na dně nádoby Podobným způsobem se připravuje i voda destilovaná

2. Chemický způsob Měkčení spočívá v použití zásaditých (alkalických) solí Např. soda a borax Tyto zásadité látky jsou schopné přeměnit srážlivé látky na látky nesrážlivé (ve vodě rozpustné) Nevýhodou je alkalická reakce vody Je nutné přidat ještě měniče iontů, které vodu zneutralizují a má tak charakter destilované vody

Destilovaná voda Používá se pro: Ředění roztoků peroxidu vodíku (H2O2) Ředění roztoků kyseliny thioglykolové nebo thiomléčné Obyčejná voda je nepoužitelná, protože obsahuje železo a jiné kovy, které mohou urychlit rozklad uvedených roztoků Destilovaná voda je vhodná k ředění některých prostředků k barvení

Použité zdroje HÜLSKEN, Margot. A SPOL. Příručka pro kadeřnice. Vyd. 1. Praha: Europa-Sobotáles, 2005, 356 s. ISBN 80-867-0612-5. PETERKA, Emanuel, František KOCOUREK a Miloslav PODZIMEK. Materiály pro učební obor Kadeřník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 140 s. ISBN 80-733-3020-2. Obr. 1 Simulační test bojleru parní žehličky s použitím a bez použití blub®. EKVI.cz [online]. 2009 [cit. 2013-11-02]. Dostupné z: http://www.ekvi.cz/blub-lahev Obr. 2 PECH, Karel. Sinice - znečištěná voda. Deník.cz [online]. 13.8.2013 [cit. 2013-11- 02]. Dostupné z: http://www.denik.cz/z_domova/az-60-procent-pitne-vody-je-z- povrchovych-zdroju-mohou-v-ni-byt-sinice-20130812.html Obr. 3 Pramenitá voda. Www.shutterstock.com [online]. 14.06.2012 [cit. 2013-11-02]. Dostupné z: http://img.ceskyinternet.cz/clanky/odstavce_nahledy/t_21072-544283- 1_600-shutterstock_62716579.jpg Obr. 4 JIROUŠEK, Jirka. Řeka Vltava. GAMP s.r.o. [online]. n.d. [cit. 2013-11-02]. Dostupné z: http://www.kaskada-penzion.cz/?page=gallery