zpracovaný v rámci projektu EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu EU
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu EU
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Základní podmínka života
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Voda a její okolí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu EU
VY_32_INOVACE_CH VODA- prezentace
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
zpracovaný v rámci projektu EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Druhy vod.
Voda a vzduch = základ života
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Voda Kocmichová, Lukášová.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
zpracovaný v rámci projektu EU
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Proč? … je na Zemi život? Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 6 Autor: Lenka Poláková
zpracovaný v rámci projektu EU
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Základní podmínka života
Opakování voda, vzduch.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Voda VY_32_INOVACE_1A_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Voda Mgr. Helena Roubalová
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu EU Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu: CZ.1.07 / 1.4.00 / 21.3575 Šablona: III/2: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 13CH – Směsi Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13CH_04 Cílová skupina: Žáci 2. stupně – 8. ročník Ověření ve výuce: ANO Třída: 8. Datum: 20.11.2012

Voda – význam, dělení Eva Hejčová Téma: Voda – význam, dělení Autor: Eva Hejčová Anotace: Žáci se seznámí se základními informacemi o vodě. Rozliší jednotlivé druhy vod, dokáže zhodnotit význam pitné vody. Klíčová slova: Voda – pitná, užitková, odpadní, minerální, tvrdá, měkká, slaná, destilovaná, čistička odpadních vod, biologické kaly. Metodické poznámky:

Voda Stejnorodá směs

Chemický vzorec H2O

V přírodě se vyskytuje ve 3 skupenství pevné – led, sníh obr.1 kapalné – voda obr. 2 plynné – vodní pára obr.3

Voda vzniká: prudkým až explozivním slučováním vodíku s kyslíkem

slučování vodíku s kyslíkem vyjádříme podle rovnice: 2H2 + O2 → 2H2O

Výskyt vody v přírodě 97 % slaná voda (moře, oceány) 2 % ledovce, věčný sníh 1% ostatní voda (vodní toky, stojatá voda)

Koloběh vody obr. 4

Vlastnosti vody čirá kapalina bez chuti bez zápachu čistá voda – neobsahuje žádné rozpuštěné látky = elektricky nevodivá teplota varu – 100°C (plynná látka = vodní pára) teplota tuhnutí - 0°C (pevná látka = led) při tuhnutí zvětšuje svůj objem hustota vody – 998 kg/m³ hustota ledu – 917 kg/m³

Vodu dělíme podle: pitná – musí být zdravotně nezávadná množství rozpuštěných látek obsahu nečistot měkká – obsahuje malé množství minerálních látek tvrdá – obsahuje větší množství minerálních látek slaná – obsahuje mořskou sůl, plyny – dusík, kyslík, CO2 minerální – obsahuje velké množství minerálních látek destilovaná – je bez příměsí, vyrábí se destilací pitné vody, užívá se v laboratořích, nemocnicích, průmyslu pitná – musí být zdravotně nezávadná užitková – neobsahuje látky poškozující zdraví, čerpá se z podzemní vody, užívá se k mytí, koupání, praní, napájení zvířat, v průmyslu odpadní – vzniká činností člověka v domácnosti, průmyslu, zemědělství

Odpadní voda Minerální voda obr. 5 Odpadní voda Zelené řasy a sinice ve vodě signalizují znečištění vody vysokým obsahem dusíku a fosforu obr. 6 Minerální voda

Čištění vody v čističce odpadních vod mechanické čištění – síta, usazování chemické čištění – použití chemických látek biologické čištění – použití mikroorganismů a kyslíku Vedlejší produkt biologického čištění = biologické kaly – užití jako hnojivo v zemědělství

Zdroje: MICROSOFT CORPORATION. Microsoft®OfficePowerPoint® 2003 (11.5529.5606). Součást produktu Microsoft Office Professional Edition 2003. Copyright © 1987-2003 Microsoft Corporation [software]. Oprávněný uživatel: Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace. Ostatní: Obr. 1: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SnowflakesWilsonBentley.jpg Obr. 2: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Blue_droplets.jpg Obr. 3: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Steam_denver_market_street.jpg Obr. 4: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Watercycleczechhigh.jpg Obr. 5: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Water_pollution.jpg Obr. 6: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stilles_Mineralwasser.jpg