Zkušebnictví a řízení jakosti staveb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKOVÉ PROCESY A JEJICH SPOLEHLIVOST
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
11 Udržovatelnost a servisní logistika
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Projektové řízení Modul č.1.
Presentation Title.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Diagnostika staveb a zkušebnictví 2. přednáška v ak. roce 2012/13, V
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb 6. přednáška,ak
1 3 Termíny a definice pokračování Systémy řízení jakosti prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti.
2 Termíny a definice Systémy řízení jakosti
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
1 Etika, ISO 9001 a systémy managementu Ing. Miroslav Jedlička – ČSJ Ing. Petr Koten - ČSJ listopad 2014.
Management kontinuity činností organizace
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
P5b1 Význam některých v současné době používaných termínů v metrologii a zkušebnictví.
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
SYSTÉMY MANAGEMENTU JAKOSTI Základní charakteristiky norem ISO ř. 9000
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
Komplexní produktivní údržba (TPM)
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Metodika řízení projektů
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ing. Vladimír Görner, CSc., MBA únor 2012
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Systém managementu jakosti 3
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Procesní řízení (management)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Systém managementu SSHR
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Základní názvosloví FRVŠ 1400/2010/F1/a

Základní pojmy a definice Termíny týkající se kvality Kvalita – stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. Požadavek – potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, obecně se předpokládají nebo jsou závazné. Třída – kategorie nebo pořadí dané různým požadavkům na kvalitu produktů, procesů nebo systémů, které mají stejné funkční použití Spokojenost zákazníka – vnímání zákazníka týkající se stupně splnění jeho požadavků. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Způsobilost – schopnost organizace, systému nebo procesu realizovat produkt, který splní požadavky na tento produkt. Odborná způsobilost – prokázaná schopnost aplikovat předepsané znalosti a dovednosti. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se managementu Systém – soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně působících prvků. Systém managementu – systém pro stanovení politiky a cílů a k dosažení těchto cílů. Systém managementu kvality – systém managementu pro vedení a řízení organizace pokud se týče kvality. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Management – koordinované činnosti k vedení a řízení organizace. Politika kvality – celkové zaměření organizace ve vztahu ke kvalitě oficiálně vyjádřené vrcholovým vedením. Cíl kvality – něco, oč se usiluje či na co se někdo zaměřuje ve vztahu ke kvalitě. Management – koordinované činnosti k vedení a řízení organizace. Vrcholové vedení – osoba nebo skupina osob, která na nejvyšší úrovni vede a řídí organizaci. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Management kvality – koordinované činnosti pro vedení a řízení organizace pokud se týče kvality. Plánování kvality – část managementu kvality zaměřená na stanovení cílů kvality a na specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů kvality. Řízení kvality – část managementu kvality zaměřená na plnění požadavků na kvalitu. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Účinnost – vztah mezi dosaženým výsledkem a použitými zdroji. Prokazování kvality – část managementu kvality zaměřená na poskytování důvěry, že požadavky na kvalitu budou splněny. Zlepšování kvality – část managementu kvality zaměřená na zvyšování schopnosti plnit požadavky na kvalitu. Neustálé zlepšování – opakující se činnost pro zvyšování schopnosti plnit požadavky. Efektivnost – rozsah, ve kterém jsou plánované činnosti realizovány a plánované výsledky dosaženy. Účinnost – vztah mezi dosaženým výsledkem a použitými zdroji. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se organizace Organizace - skupina osob a vybavení s uspořádáním odpovědností, pravomocí a vztahů. Organizační struktura – stanovení odpovědností, pravomocí a vztahů mezi lidmi. Infrastruktura – systém vybavení, zařízení a služeb potřebných pro provoz organizace. Pracovní prostředí – soubor podmínek, za kterých se práce provádí. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Zákazník – organizace nebo osoba, která přijímá produkt. Dodavatel – organizace nebo osoba, která poskytuje produkt. Zainteresovaná strana – osoba nebo skupina, která má zájem na výkonnosti nebo úspěchu organizace. Smlouva – závazná dohoda. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se procesu a produktu Proces – soubor vzájemně souvisejících nebo vzájemně působících činností, které přeměňují vstupy na výstupy. Produkt – výsledek procesu. Existují čtyři kategorie produktů a sice: Služby (přeprava), Software (poč. program, slovník), Hardware (mechanická část motoru), Zpracované materiály (mazivo). FRVŠ 1400/2010/F1/a

Postup – specifikovaný způsob provádění činnosti nebo procesu. Projekt – jedinečný proces sestávající z řady koordinovaných a řízených činností s daty zahájení a ukončení, prováděný k dosažení cíle, který vyhovuje specifickým požadavkům, včetně omezení daných časem, náklady a zdroji. Návrh a vývoj – soubor procesů, který převádí požadavky na stanovené charakteristiky nebo na specifikaci produktu, procesu nebo systému. Postup – specifikovaný způsob provádění činnosti nebo procesu. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se charakteristik Charakteristika – rozlišující vlastnost. Charakteristika kvality – inherentní charakteristika produktu, procesu nebo systému týkající se požadavku. Spolehlivost – souhrnný termín používaný pro popis pohotovosti a faktorů, které ji ovlivňují: bezporuchovost, udržovatelnost a zajištěnost údržby. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Sledovatelnost – schopnost vysledovat historii, použití nebo umístění toho, co je předmětem úvah. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se shody Shoda – splnění požadavku. Neshoda – nesplnění požadavku. Vada – nesplnění požadavku ve vztahu k zamýšlenému nebo specifikovanému použití. Preventivní opatření – opatření k odstranění příčiny potencionální neshody nebo jiné nežádoucí potencionální situace. Opatření k nápravě - opatření k odstranění příčiny zjištěné neshody nebo jiné nežádoucí situace. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Náprava – opatření k odstranění zjištěné neshody. Přepracování – opatření provedené na neshodném produktu tak, aby byl ve shodě s požadavky. Přeřazení do jiné třídy – změna třídy neshodného produktu, aby byl ve shodě s požadavky, které se liší od původních požadavků. Oprava – opatření provedené na neshodném produktu, aby byl přijatelný pro zamýšlené použití. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Uvolnění – povolení k postoupení do další etapy procesu. Vyřazení – opatření provedené na neshodném produktu, aby se zabránilo jeho původně zamýšlenému použití. Výjimka – povolení použít nebo uvolnit produkt, který nevyhovuje specifikovaným požadavkům. Povolení odchylky – povolení, vydané před realizací, odchýlit se od původně specifikovaných požadavků na produkt. Uvolnění – povolení k postoupení do další etapy procesu. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se dokumentace Informace – údaje mající význam. Dokument – informace na podpůrném médiu. Specifikace – dokument, v němž jsou stanoveny požadavky. Příručka kvality – dokument, v němž je specifikován systém managementu kvality organizace. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Plán kvality – dokument, v němž je specifikováno, které postupy a související zdroje se musí pro specifický projekt, produkt, proces nebo smlouvu použít, kdo je používá a kdy se používají. Záznam – dokument, v němž jsou uvedeny dosažené výsledky nebo v němž se poskytují důkazy o provedených činnostech. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Termíny týkající se zkoumání Objektivní důkaz – údaje dokládající existenci nebo pravdivost něčeho. Kontrola; inspekce – hodnocení shody pozorováním a posouzením, doplněné podle vhodnosti měřením, zkoušením nebo srovnáváním. Zkouška – stanovení jedné nebo několika charakteristik podle určitého postupu. Ověřování – potvrzení prostřednictvím poskytnutí objektivních důkazů, že specifikované požadavky byly splněny. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Validace – potvrzení prostřednictvím poskytnutí objektivních důkazů, že požadavky na specifické zamýšlené použití nebo na specifickou aplikaci byly splněny. Proces kvalifikace – proces, k prokázání schopnosti plnit specifikované požadavky. Přezkoumání – činnost prováděná k určení vhodnosti, přiměřenosti a efektivnosti předmětu přezkoumání k dosažení stanovených cílů. FRVŠ 1400/2010/F1/a

Literatura: [1] ČSN EN ISO 9000: Systémy managementu kvality – Základní principy a slovník, Český normalizační institut, 2006. FRVŠ 1400/2010/F1/a