Martin Holý Mobilní zařízení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítače v běžném životě kolem
Advertisements

HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Můj mobilní telefon Nokia 6303 classic.
PC – další počítače notebook mobilní telefon kapesní počítač superpočítač.
Můj mobilní telefon Nokia X2.
Jak si vybrat notebook? Veronika Nýdrlová Listopad 2008 Didaktická technologie 1.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Počítač Počítač je v informatice elektronické zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Počítač je zpravidla ovládán uživatelem,
Přehled mobilních zařízení
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_127_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Periferní zařízení počítače
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
Apple iPhone 3GS. Funkce fotoaparát 3MPx s autofocusem (zaostření) možností natáčet a stříhat video Nahrávání videa do VGA rozlišení (640x480) Zlepšení.
PC komponenty.
Základní součásti PC Základní Škola.
MOBILNÍ TELEFONY.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
HARDWARE 1 STAVBA PC 7. ročník verze H.
ZAŘÍZENÍ K PŘÍJMU INFORMACÍ
Hardwarové vybavení počítače
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Copyright © 2011, atlantis CF-AX2. Copyright © 2011, atlantis V režimu notebooku je zařízení určeno řídicím pracovníkům v terénu, kteří potřebují psát.
Úvod do nových médií a komunikace Ing. Jiří Kysela Katedra informačních technologií - Fakulta elektrotechniky.
HARDWARE II Periferie.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Základní pojmy v informatice
Tablety (mobilní zařízení)
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Copyright © 2011, atlantis CF-31. Copyright © 2011, atlantis Toughbook CF-31 Standard poskytuje terénním pracovníkům optimální podmínky k efektivní práci.
Počítač a jeho složení.
Počítačové komponenty Jiří Vohradský. Co je počítač? Počítač je zařízení pro zpracování informací. Informace jsou v počítači ve formě různých druhů dat.
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
HARDWARE Co je to ?.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Identifikátor materiálu: EU
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Eliška Běhounková Veronika Kalinová
Apple Michaela Vodičková 5. A.
Moderní trendy využívání mobilních (dotykových) zařízení nejen ve výuce RNDr. Jan Krejčí, Ph.D.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
IPhone. iPhone… produkt společnosti Apple spojuje funkce mobilního telefonu s digitálním fotoaparátem, multimediálního přehrávače (iPod) a zařízení pro.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Smartphone – chytrý telefon Co se všechno naučíme??? Typy a.
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Tablety střední třídy Michael Hřib
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 TÉMATICKÁ OBLAST: Informační a komunikační.
IMac 27“ Martin Čollák. Obsah Výrobce HW – procesor – grafická karta a display – disk – komunikace SW Pohled uživatele.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tablet Co se všechno naučíme??? Počítače s integrovanou dotykovou.
T ABLET Mgr. Rostislav Harenčák 2014 OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo: CZ.1.07/3.1.00/
internet věcí Vzájemné propojení věcí přes Internet nebo Bluetooth Internet of Things (IoT)
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Z čeho se skládá počítač. Opakujeme: Informatika Informatika se zabývá zpracováváním informací.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Název vzdělávacího materiálu:Typy počítačů Kód vzdělávacího.
Mobilní telefony a tablety
SKLADBA PC 18 OP VK VYT 2.18 Tablety
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
USB flash disk -Je paměťové zařízení, používané převážně jako náhrada diskety. -Typicky slouží k zálohování a přenášení dat mezi počítači. -Jsou malé a.
DRUHY POČÍTAČŮ Simona Korbová / 1.L.
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Asistivní technologie pro mobilní zařízení PV072 Seminář z asistivních technologií Vít Vaněk
NETBOOK. NETBOOK NETBOOK Označuje počítač menší než notebook, který se zaměřuje na mobilitu, upřednostňuje nízkou spotřebu, cenu i váhu, a orientuje.
Operační systémy.
Počítače v běžném životě kolem
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Můj mobilní telefon Nokia X2.
Transkript prezentace:

Martin Holý Mobilní zařízení

Obsah MP3 / MP4 přehrávače Mobilní telefony Notebooky Tablety Handheldy Čtečky e-knih

MP3 / MP4 přehrávače

Historie Walkman CD přehrávače 1996 - Audio Highway Listen Up Kazety Vyrobeno okolo 25 kusů

Informace Malé elektronické zařízení obvykle s pár základními tlačítky a displejem Přehrávají mnoho hudebních formátů, hlavně MP3 Komprimovaný zvukový formát Pokud podporují zobrazování obrázků či videí, jsou označované MP4 Častěji prodávané jako součást mobilních telefonů než jako samostatné zařízení

Ukládání dat Flash disk Pevný disk Paměťová karta (SD,…) Malé rozměry, menší kapacity (max. 32 GB) Pevný disk Větší rozměry, větší kapacity (80 GB i více) Paměťová karta (SD,…) Přes USB, dražší modely přes Wi-Fi

Shrnutí Jednoduché Dlouhá výdrž na baterie Doprovodné užitečné funkce VÝHODY NEVÝHODY Jednoduché Dlouhá výdrž na baterie Doprovodné užitečné funkce Diktafon, rádio Minimální rozměry „další krabička“ v kapse Nutnost myslet na dobíjení U některých horší či nemožná výměna baterií Mnohé nepodporují USB Mass Storage Nutné mít speciální programy pro nahrávání písniček (např. iTunes)

Mobilní telefony

Historie 1946 – první mobilní hovor (z auta) 1973 – první přenosný telefon (Motorola) Váha okolo 1 kg 1983 – DynaTAC 8000x První komerčně prodávaný

Informace Malé přenosné elektronické zařízení s několika tlačítky a displejem Využívají technologii GSM Poskytují mobilní operátoři (SIM karta) Mnoho dodatečných funkcí SMS, kalendář, upomínky, FM rádio, fotoaparát, Bluetooth, MMS, Internet,…

Ovládání Klasický Dotykový 9 tlačítek s čísly + další na obsluhu funkcí Dotykový Méně tlačítek nahrazuje dotykový displej Komplexnější operační systémy Windows Mobile Android iOS Bada, Symbian,…

Shrnutí Malé zařízení Mnoho funkcí Propojení s PC Seniorské mobily VÝHODY NEVÝHODY Malé zařízení Mnoho funkcí Propojení s PC Seniorské mobily Malý displej pro webové stránky

Notebooky

Historie 1972 – Dynabook 1975 – IBM 5100 Cíleno na malé děti První hromadně prodávaný

Informace Přenosný počítač s vlastním displejem, baterií, klávesnicí a polohovacím zařízením (touchpad) Podobné komponenty, ne však zaměnitelné Vyměnit se dají HDD, RAM a baterie HDD se dá použít i v klasickém počítači Klasické operační systémy (známé z PC) Windows, Linux

Velikosti Netbook* Subnotebook Klasický notebook Ultrabook* Displej < 12“, 1 kg Subnotebook Výkonnější, avšak obdobně velký jako Netbook Klasický notebook Displej okolo 15“ Ultrabook* Velký, výkonný avšak velmi tenký (max. 2 cm) * - Komerční označení (™) firmy Intel

Shrnutí Vše v jednom Snadno přenosný Dražší než obdobně vybavený PC VÝHODY NEVÝHODY Vše v jednom Snadno přenosný Dražší než obdobně vybavený PC Základní součástky nejde vymontovat Horší čištění a chlazení

Tablety

Tablet Vstupní periferie Elektronické zařízení Profesionální grafici O nich bude tato část prezentace

Historie 1888 – první zařízení 2000 – Tablet PC (Microsoft) 2010 – iPad (Apple)

Informace Elektronické zařízení s velkým displejem Určeno především na prohlížení webových stránek, sledování filmů a hraní her „něco“ mezi mobilem a notebookem Nevhodné na psaní delších textů pouze virtuální klávesnice (na displeji) Wi-Fi připojení k Internetu, dražší mají 3G

Srovnání s mobilními telefony VÝHODY NEVÝHODY Větší displej Omezenější funkce Větší rozměry Pouze virtuální klávesnice Drahý Krátká výdrž na baterie

Srovnání s notebooky Podstatně menší rozměry Delší výdrž na baterie VÝHODY NEVÝHODY Podstatně menší rozměry Delší výdrž na baterie Pouze virtuální klávesnice Jiné operační systémy Menší výkon

Handheldy

„Handheld“ = „Držet v ruce“ Všechna zařízení, která se dají „držet v ruce“ Často se s tímto označením setkáváme u kapesních herních konzolí, o čemž bude tato část prezentace

Historie 1976 – Autorace 1979 – Microvision (Smith Engineering) Pouze jedna (nevyměnitelná) hra 1979 – Microvision (Smith Engineering) První s cartridgema (výměna her) 1998 – Gameboy (Nintendo)

Informace Malé elektronické zařízení s displejem, několika tlačítky a analogovými páčkami (joysticky) Především pro hraní her Wi-fi pro připojení na Internet i hraní ve více hráčích Připojení do TV přes kabel

PS Vita (Sony) Rok vydání 2012 Vysoký grafický výkon Obdobný jako u stolní konzole PS3 Dva dotykové displeje Akcelerometr, gyroskop, kompas Ovládání pohybem GPS, Wi-fi lokalizace

Nintendo 3DS 2 displeje 2 kamery pro pořizování 3D fotek či videa Spodní dotykový vrchní s 3D autostereoskopií Pro 3D efekt není nutné mít brýle 2 kamery pro pořizování 3D fotek či videa Akcelerometr, gyroskop Wi-fi

Srovnání s notebooky Snadno přenositelné Optimalizované hry VÝHODY NEVÝHODY Snadno přenositelné Kapesní Optimalizované hry Jednoduché ovládání Menší displej Drahé hry Málo funkcí Nemožnost rozšiřování

Srovnání s mobily Výkonnější Lepší, hezčí, komplexnější hry VÝHODY NEVÝHODY Výkonnější Lepší, hezčí, komplexnější hry Omezené funkce Drahé hry

Čtečky e-knih

Historie 1970 – Gyricon (Xerox) 2004 – Librié EBR-1000EP (Sony) 2007 – Kindle (Amazon)

Informace Malé elektronické zařízení velmi podobné tabletům Může mít klávesnici E-Ink displej Nahrávání knih přes USB, Wi-fi či dražší modely mají zdarma přístup na 3G Odkazy v rámci knihy, interaktivní vyhledávání ve slovnících (neznámých slov)

E-ink „Elektronický papír“ Prozatím pouze černobílý Má vypadat jako standardní inkoust na papíře Prozatím pouze černobílý Spotřeba energie pouze při překreslování stránky Použitelný na mnoho rozdílných povrchů Zdi, trička, USB flash, klávesnice,…

Shrnutí Velmi nízká spotřeba Perfektní pozorovací úhly VÝHODY NEVÝHODY Velmi nízká spotřeba Perfektní pozorovací úhly Čitelnost na slunci Neustále se nepřekresluje Šetří oči Černobílý Nutné osvětlení ve tmě Drahý Pomalé překreslování stran Mohou zůstávat stíny předchozích stran Málo knih je v elektronické podobě

Konec