Efektivní propagace České republiky v zahraničí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální kancelář pro Ústecký kraj
Advertisements

Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Potřeby a strategický rozvoj měst v evropském kontextu Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České republiky Konference.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Organizační a řídící struktury
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Festival Exportu Svaz průmyslu a dopravy ČR jako respektovaný, nezávislý a společensky zodpovědný sociální partner obhajuje zájmy zaměstnavatelů.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Finanční možností svépomocných skupin
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Český klastr přípojných vozidel a nástaveb, družstvo.
Export jako významný pilíř ekonomického růstu firem, Ostrava
Zvyšování kvality v cestovním ruchu prostřednictvím IOP: Vytvoření národního systému kvality služeb v cestovním ruchu Členské fórum ATIC Polička lll.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Podniková ekonomika Personální činnost.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Institucionální a věcné aspekty státní podpory exportu
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Statut a Jednací řád Výboru České republiky pro programy nadnárodní a meziregionální spolupráce Praha 21. ledna.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
TISKOVÁ KONFERENCE Martin Říman Martin Turnovský Tomáš Hruda © 2007 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
UK Regeneration Experience CzechInvest a jeho role v oblasti regenerace Brownfields Ing. Lenka Jarkovská Oddělení rozvoje trhu nemovitostí.
1 Možnosti podpory exportu ze strany státu v návaznosti na strategii mezinárodní konkurenceschopnosti ČR pro období PSP ČR, 29. června 2012.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Spolupráce na tvorbě Regionálních inovačních strategií Podpora konkurenceschopnosti krajů CZECHINVEST Agentura pro podporu podnikání a investic Mgr. Lucie.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 SPRÁVNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
5/ Typy diplomacie, státní propagace, krajané - cíle diplomacie jsou mnohovrstevné - specializované instituce (Česká centra, CzechTrade, CzechTourism,
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Exportní konference, Zapojení Svazu průmyslu a dopravy ČR do naplňování Exportní strategie Exportní konference,
Mgr. Lukáš Prokeš zástupce náměstka ministra ředitel odboru Podpora exportu a ekonomická diplomacie 11 Podpora exportu a ekonomická diplomacie.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Podpora poradenských služeb a exportu v letech Ing. Dita Kabelková Projektový manažer RAVEN Consulting, a.s. Praha,
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Kategorizace organizací destinačního managementu
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Expertní skupina pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Zákon o sociálním podniku Ing. Pavel Vinkler, Ph.D. ředitel odboru podnikatelského.
Transkript prezentace:

Efektivní propagace České republiky v zahraničí - podpora exportu, investic a cestovního ruchu

Stát vykonává činnosti, které mu nepřísluší Současný stav podpory exportu, zahraničních investic a příjezdové turistiky Stát vykonává činnosti, které mu nepřísluší Stát podniká

Současný stav podpory exportu, zahraničních investic a příjezdové turistiky Stát vykonává svými zaměstnanci činnost,která může být v lepší kvalitě a za nižších nákladů zakoupit od soukromých subjektů Zahraniční propagace je řízena a vykonávána neefektivně - rozptýlena do 13 útvarů čtyř ministerstev. Důsledek: řada protichůdných aktivit a vysoké administrativní výdaje.

      Navrhované řešení Ukončit činnosti, které státu nepřísluší. Avšak tam, kde stát má konat, musí konat více. Ukončit státní podnikání. Primárním kritériem rozhodování o tom, zda má stát určitou činnost vykonávat, přitom není, zda je tato činnost zisková či nikoliv. Outsourcing maxima činností soukromým subjektům Institucionálně sjednotit zahraniční propagaci. Koncentrovat všechny aktivity na podporu exportu, investic a cestovního ruchu do jednoho resortu. Sloučení příspěvkových organizací do jedné agentury (pracovně „CzechMark“).  Podřídit zahraniční propagaci kontrole soukromého sektoru. Ad 2    Jen tímto krokem je možné ušetřit přes 100 úřednických míst a 200 mil. Kč, aniž se sníží faktická podpora exportu, investic a cestovního ruchu. Ad 4 Například tím, že v řídícím orgánu takové agentury budou mít většinové slovo profesní podnikatelské svazy. V dlouhodobém horizontu je třeba zvažovat spoluvlastnický a spolufinancující podíl profesních svazů v agentuře

Kdo se podílí na zahraniční podpoře exportu, investic a cestovního ruchu   zaměstnanci zahraniční kanceláře rozpočet (mil. Kč) kam nově zařadit Česká centra (MZV) 114 18 165 CzechMark Odbor komunikační strategie (MZV) 12 30 Odbor krajanských vztahů (MZV) 10 20 EXPO (příspěvková organizace MZV) OEÚ (MPO/MZV) 130 65 300 MZV CzechTourism (MMR) 85 25 200 Odbor mez. spolupráce v cestovním ruchu (MMR) 2 Dotační program pro cestovní ruch (MMR) 4 150 MPO CzechInvest - marketing a zahraniční zastoupení (MPO) 40 50 CzechTrade (MPO) 106 32 220 (- 30 mil.) Design Centrum (MPO) Veletrhy organizované (MPO) 6 SZIF - propagace českých výrobků (MZe) 5 100 CELKEM 550 1457

Přehled zahraničních zastoupení příspěvkových organizací Významnější země, kde není žádné zastoupení Estonsko, Irán, JAR, Kuvajt, Libye, Mexiko, Norsko, SAE, Slovinsko, Taiwan, Thajsko, Vietnam 

Agentura ÚKOLY: - Sloučit v agentuře veškerou zahraniční propagaci a podporu v oblasti exportu, investic a cestovního ruchu. Stanovit strategii propagace ČR v zahraničí Určovat taktiku propagace ČR v zahraničí                                                    i.      Regionální priority ii. Tématické priority

Agentura                                                  - Propojit státní propagaci s marketingovými aktivitami soukromé sféry a samosprávy. Poskytovat českým i zahraničním firmám služby podporující rozvoj exportu, investic a příjezdové turistiky.

Agentura PRÁVNÍ FORMA: - Zpočátku příspěvková organizace spadající pod jedno konkrétní ministerstvo. V dalších letech zvážit přeměnu na o.p.s. nebo a.s. Souběžně změna zdrojů financování – spoluvlastnictví a spolufinancování soukromými subjekty, zejména jejich profesními svazy.

Agentura ORGANIZAČNÍ STRUKTURA: Výkonný ředitel Dozorčí rada       Kontrolní a poradní orgán, většina členů DR z nestátní sféry (zejména zástupci profesních svazů). Strategický ředitel     Jmenován ministrem. Odpovědný za celkovou strategii a branding. Výkonný ředitel Odpovědný za chod instituce, realizaci strategie, veškeré propagační aktivity v zahraničí

Agentura Marketingová rada Zahraniční zastoupení Outsourcing .      . Marketingová rada        Složená ze špiček z oblasti reklamy, brandingu a PR.   Zahraniční zastoupení     Současná zahraniční zastoupení CzechTradu, CzechInvestu, CzechTourismu a Českých center budou sloučeny. Outsourcing Aktivity, které nebyly přenechány soukromému sektoru možné outsourcovat. Výhodnější ekonomicky i z hlediska kvality Většina marketingových aktivit, výkonu činnosti zahraničního zastoupení v méně významných státech