 Podstata  Dodatečné nákupy (snížení ceny)  Dostupnost (snížení ceny)  Zdroj: www.sketa-shop.ic.cz/.../SVSaZSV-30-Cena_jako_vysledek_stretu.d...

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
 Slevy, slevy, slevy  Nabídky zboží zdarma  Prodávající neodpovídá za škodu  Na zboží ve výprodeji záruka jeden měsíc  Odmítnutí předvedení výrobku.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DPH Vypočítej sazbu DPH.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
 Substituční efekt (zvýšení ceny)  Důchodový efekt (zvýšení ceny)  Ceny tzv. komplementů Zdroj:
Ing. Jaroslav ŠETEK, Ph.D. Katedra ekonomiky, JČU
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce
Daň z přidané hodnoty – úvodní informace
Ekonomická gramotnost
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Makroekonomie a hospodářská politika
Základní elementy trhu Mikroekonomie i
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Mikroekonomie I Základní elementy trhu
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
3 EFEKTIVNOST TRHU. Základy ekonomie Koordinace ekonomiky 1. příkaz – CPE: centrální plán, státní vlastnictví, vertikální struktura 2. trh – TE:
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Dokonalá konkurence (DK)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh Pavel Šuranský.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Trh a jeho fungování Milena Tichá
2 JAK FUNGUJE TRH.
Poptávka a poptávané množství
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ V REŽIMU VÍDEŇSKÉ ÚMLUVY VADY FAKTICKÉ.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
BurzyBurzy. Kdo obchoduje na burze Na burze mohou obchodovat jen akcionáři burzy a firmy, kterým udělila burzovní komora oprávnění. Jsou to: banky, brokeři.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Oblíbený platební nástroj
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Makroekonomie a hospodářská politika
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

 Podstata  Dodatečné nákupy (snížení ceny)  Dostupnost (snížení ceny)  Zdroj:

 Střetávají se zde zájmy kupujících a prodávajících.  Zájmem kupujících je nakoupit co nejvíce a co nejlevněji.  Zájmem prodávajících je prodat co nejvíce a co nejdráž.  To jsou dvě rozhodující protichůdné tendence, které určují cenu.

 Člověk má sklon při nízkých cenách kupovat větší množství zboží. Nekoupí si jedny kalhoty, ale hned troje.  Když zlevní brambory na 10 Kč,-, nekoupí si kilo, ale hned celý pytel.  Klesne-li cena televizorů, pořídí si televizor i do kuchyně

 Zboží si může koupit víc lidí  Kalhoty za korun si může dovolit koupit jen horních deset tisíc  Kalhoty za 450 korun si už může dovolit koupit téměř každý  Snížení ceny (www)