Bc. Martin Kříž redaktor v denících Bohemia – 2000 – 2006 12 let fungující malé regionální nakladatelství Městský zpravodaj – Nýrské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Kde najdete informace o volných pracovních místech?
Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
ô BARVY ŽIVOTA odkaz: Pozitivní noviny AInformace o projektu SENIOŘI K POČÍTAČŮM! (pro další šíření v médiích) ● POZITIVNÍ NOVINY jsou tvůrcem.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Média a propagace Co můžu udělat, aby se o akci vědělo.
Sociální sítě.
OSOBNÍ SEZNAMKA BEATRIS. PROČ OSOBNÍ? Dostane se Vám osobního přístupu Budete komunikovat s živým člověkem (se mnou) ☺ Nebudete vystavovat svůj profil.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Jak psát tiskovou zprávu?
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Název: Bezpečné chování na internetu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_19
PR ve Sdružení Podané Ruce 2010/2011 Roman Hloušek Terénní programy Brno.
Internet - historie.
Zámeček  Zámeček je časopis pro dětské domovy, diagnostické ústavy nebo pro výchovné ústavy  Velkou část redakce tvoří především děcka.  Pravidelně.
Regionální knihovna Karviná na Facebooku Praha listopad 2010.
Tvorba snímků v PowerPointu
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_06 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Internet.
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Sociální síť Sociální síť, zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Novinky na webovém serveru Ministerstva vnitra
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
První zaměstnání Petr Machala.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Soňa Pelikánová UČO: DATUM:
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ.
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S1_19.
Kyberšikana – co s tím?. Zamyslete se, co všechno se o vás může někdo cizí dozvědět z internetu?  Jméno?  Věk?  ?  Telefonní číslo?  Adresu.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
 Nebezpečná internetová manipulace, v rámci které útočník usiluje o osobní schůzku s nezletilou osobou.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
INTERNET Pro 5. ročník.
Sociální Sítě Plhák Šumperk 5.B.
Jak na PR (absolutní základ)
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Média - jak s nimi a jak na ně?
PROČ JSEM SI VYBRAL … Za týden to bude jeden rok od doby, kdy jsem se zaregistroval na facebook.Důvod proč jsem se na něj zaregristroval je takový: používám.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Přehled o esperantu v českých médiích
Městská knihovna jevišovice
VY_32_INOVACE_08_PEK_477_Kou
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

Bc. Martin Kříž redaktor v denících Bohemia – 2000 – let fungující malé regionální nakladatelství Městský zpravodaj – Nýrské noviny od r Externí spolupracovník Českého rozhlasu Plzeň – od roku 2007 Média, novináři a neziskové organizace

Na odvrácené straně: Předseda o. s. Klub přátel Klatovska od roku 2000 Další neziskové aktivity v regionu – například Místní akční skupina Pošumaví Aktivně v regionální politice od roku 2006 Média, novináři a neziskové organizace

•Jak se dostat do médií? •Aneb jak najít cestu ke svému novináři. •Zahrajme si hru. Jak správně proniknout do redakce: a)zašlete do vybraných redakcí doporučené dopisy se žádostí o popularizaci vaší činnosti + výroční zprávy a další vybrané materiály Média, novináři a neziskové organizace

b) Do redakcí budete telefonovat a shánět novináře, o kterém se domníváte, že Vám pomůže. c) Napíšete do redakce , kde popíšete svoji činnost, co chcete, připojíte výroční zprávu a foto v elektronické podobě. d) Uspořádáte ve městě netradiční akci, na kterou novináře pozvete Média, novináři a neziskové organizace

b), c), d) – pokračujete dál a)– pro Vás hra končí Pojďme dál b) Telefonujeme Chtěl bych mluvit s konkrétním redaktorem. Nechtějí dát mobilní číslo, chtějí to poslat písemně, píší vaše údaje někam na papírky

Pro b) hra končí – kolega redaktora napsal váš vzkaz na papírek, který se ztratil. Nikdo Vám nezavolá zpět. Ve hře zůstává c) a d) c) Novinář, který dostal váš , si ho přečetl, ale protože se věnuje něčemu jinému, řekl si že se Vám ozvě později Média, novináři a neziskové organizace

c) Zapomněl na to a neozval se. d) vyhrává, ale pozor je to jenom začátek. Doporučený postup: 1.Uspořádejte netradiční akci a kontaktujte redakci osobně s pozvánkou. 2. Pošlete em doprovodné informace. 3. Pokud novinář na Vaši akci nepřijde, netrucujte a dále komunikujte. Média, novináři a neziskové organizace

Čeho se vyvarovat: •Pozor na úřední nudu, kterou nelze převyprávět! •Nepodléhejte iluzi, že neziskový sektor je dobro, o kterém musí média informovat aniž by něco zajímavého udělal. •Psát pozitivně je těžší než kritizovat, Média, novináři a neziskové organizace

Co si často říkáme a na co narážíme: •Média jsou přece od toho, aby referovala o užitečných a pozitivních věcech •Novinářům jde jen o senzace a katastrofy a nešťastné události •Redaktor nám pořád slibuje, že o nás napíše, a přitom se nic neděje •S novinářem jsme si rozuměli, ale článek vyzněl jinak Média, novináři a neziskové organizace

•Řekli jsme novináři tolik důležitých věcí a on si vybral něco úplně jiného. •Chtěli jsme, aby novinář uvedl jména naších sponzorů, ale nevyhověl nám •Celostátní média vyžadují konflikty, místní zpravodajové se jich naopak bojí Média, novináři a neziskové organizace

Co nabídnout novináři? Novinář nejlépe spolupracuje, když cítí, že nejen vy po něm chcete, ale že i vy můžete být užiteční jemu. Spolupracujte s ním a upozorněte ho třeba i na události nebo skutečnosti, o kterých jste se dozvěděli. Média, novináři a neziskové organizace

S čím se novinář nerad setkává •Mě nefotografujte! •Málomluvnost, nesrozumitelnost Autorizace článku •To jsem neřekl! •Zákon pojem autorizace nezná. Média, novináři a neziskové organizace

•Nepočítejte s tím, že v článku nebude chyba. •Spolehněte se, že v článku zazní i jiné informace a názory než ty vaše. Média, novináři a neziskové organizace

Jak jednat s novinářem •Najděte si novináře a informujte ho průběžně. •Nemračte se a nevzdychejte nad marností světa. •Hovořte klidně, věcně a rozvážně. •Nezvěte novináře na zbytečné a špatně připravené akce. Média, novináři a neziskové organizace

•Nebuďte zbytečně oficiální, raději upřímní. •Nevolejte do redakce obden •Nepište sáhodlouhé y Média, novináři a neziskové organizace

Napišme si tiskovou zprávu Výběr tématu •Jak začít? •Co všechno tam napsat? •Jak končit? Média, novináři a neziskové organizace

•Nadpis - zachytit pozornost. Utratit téměř tolik času na nadpis jako na psaní. Je to důležité. •Většina tiskových má mezi slov, ne více než jednu stránku. •První odstavec - nejdůležitější informace. Neukládat nejlepší na konec, nebudou to číst. V tomto odstavci odpovědi na otázky, kdo, co, kdy, kde a proč?. Média, novináři a neziskové organizace

Střední část tiskové zprávy – jádro příběhu, zde rozveďte vše důležité. Závěrečná část – doplňující informace, které je možné v případě potřeby i vynechat. Média, novináři a neziskové organizace

•Doporučuje se, aby si psát tiskové zprávy ve 3. osobě a používat krátké věty a odstavce. •Zahrnovat příslušné citáty dalších zainteresovaných lidí, které posílí to, co chcete říci vy. •Pozor na pravopisné chyby. •Nezapomeňte na kontakt. Média, novináři a neziskové organizace

Chcete-li mít se svojí informací úspěch, Vaše tisková zpráva musí být dobře napsaná, výstižná a zajímavá!! Vydání tiskové zprávy •Vyberte média, která by mohla mít zájem publikovat vaše informace. Regionální, celostátní nebo odborný tisk. Pomoci vám může např. přehled periodik na stránkách Média, novináři a neziskové organizace

•V úvahu přicházejí samozřejmě i internetová média. •Vytvořte si seznam redakcí (novinářů), kterým tiskové zprávy budete posílat. Do jedné redakce je neposílejte víckrát! •Rozeslání tiskové zprávy je vhodné načasovat - chceme, aby byla aktuální a byla v tisku vidět. Média, novináři a neziskové organizace

•Při rozesílání zprávy em je vhodné tiskovou zprávu připojit jako přílohu, nejlépe ve formátu DOC nebo PDF. •Fotografie přikládejte zvlášť ve formátu jpg a v dostatečné tiskové kvalitě. Média, novináři a neziskové organizace

•ČTK – poskytuje ostatním médiím tzv. Přehled očekávaných událostí. Nejsou jenom tištěná média •Česká televize – reportáže s přesahem •Český rozhlas – zaujměte slovem •Komerční rádia •Internetové zpravodajství Média, novináři a neziskové organizace

Nová média •Internet •Sociální sítě – Facebook, Google+, Twitter •Za první sociální síť lze považovat projekt Sixdegrees spuštěný v roce 1997, kde uživatelé měli možnost si vytvořit svůj osobní profil a seznam přátel a později procházet seznamy přátel svých přátel. Sixdegrees Média, novináři a neziskové organizace

•V roce 2000 byla služba ukončena (doména stále existuje, ale lze se zaregistrovat jen na základě pozvánky). Podle svého zakladatele tento projekt nebyl úspěšný, protože jednoduše předběhl svou dobu. Na konci devadesátých let byl obecně počet uživatelů Internetu nízký. (Wikipedie) Média, novináři a neziskové organizace

•Mezi neuživateli sociálních sítí je všeobecně rozšířen názor, že sociální sítě jsou doménou hlavně generace teenagerů, nicméně tento názor neodpovídá skutečnosti. V současné době silně převažují dospělí uživatelé. Pro ilustraci může posloužit věková struktura uživatelů Facebooku v České republice, kde cca 50% uživatelů je tvořeno věkovou skupinou od 20 do 35 let. Média, novináři a neziskové organizace

•Nový komunikační kanál i pro firmy, neziskové organizace, politické strany… •Pozor na nemalá nebezpečí. •Jedním z nejvíce diskutovaných témat okolo sociálních sítí je sdílení a možnosti zneužití citlivých dat, důvěryhodnost sdělení a důvěryhodnost identity uživatele. (Wikipedie) Média, novináři a neziskové organizace

•Franz Kafka už v první polovině 20. století popsal ve svých povídkách a románech odcizení, které platí i pro současný svět, ve kterém lidé komunikují více přes počítač než tváří v tvář u jednoho stolu. Média, novináři a neziskové organizace

Děkuji za pozornost