Smart administration v cestovním ruchu Projekt MMR ČR „Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu“ CZ.04.1.03./4.2.00.1./0002 Operační program.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Podnikové informační systémy úvod
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
1ORE-institut, o.p.s. Smart administration v cestovním ruchu Projekt MMR ČR „Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu“ CZ / /0002.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Informační systémy podnikové systémy CRM
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Audit IT procesů ve FNOL
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Integrovaný operační program 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
R VY a Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Prezentace studijních oborů 2013.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Operační program lidské zdroje a zaměstnanost 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Organizace a organizování podniku
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
ECM – Enterprise Content Management
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Rezervační systémy Vznik a vývoj.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Smart administration v cestovním ruchu Projekt MMR ČR „Školení a vzdělávání pracovníků v cestovním ruchu“ CZ.04.1.03./4.2.00.1./0002 Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ), Opatření 4.2., Specifické vzdělávání. ORE-institut, o.p.s.

Smart administration v cestovním ruchu Tento vzdělávací program je spolufinancován Evropským sociálním Fondem a státním rozpočtem České republiky. ORE-institut, o.p.s.

Smart administration v cestovním ruchu Příprava a organizace projektu: Zdeněk Kotulák, MBA ORE-institut, o.p.s. Olomouc ORE-institut, o.p.s.

Smart administration v cestovním ruchu Třídenní kurz – 6 modulů. ORE-institut, o.p.s.

Lektorský tým:. Ing. Luděk Beneš Ing. Pavel Kajml Mgr Lektorský tým: Ing. Luděk Beneš Ing. Pavel Kajml Mgr. Michal Kalman Mgr. Michaela Luňáčková Ing. Marie Stříbrná ORE-institut, o.p.s.

ICT při realizaci politiky CR Michal Kalman ORE-institut, o.p.s.

Cíl modulu ICT Cestovní ruch Veřejná správa ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Relevantní zdroje Získat Analyzovat Rozhodovat Čtení, psaní, počítaní, informační gramotnost ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Schopnost jedince Kdy Kde Jak Porovnávat Hodnotit Využívat Není to pasivní dovednost ale aktivní Kriticky důležitá u podnikatelů a manažerů ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Prvky samostatné a tvořivé práce s informacemi Umění učit se celý život OPAK povrchní info, bobmastické reklamy ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Akční plán eEurope E-government E-learning E-business ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Ideál Plošné vybavení ICT Celková informační gramotnost občanů ORE-institut, o.p.s.

Informační společnost Současnost v ČR Převládá vštěpování faktografických dat nad rozvojem analytických dovedností a kreativních způsobů hledání informací a využívání informací při řešení problémů. ORE-institut, o.p.s.

Informace obecně rozumíme sdělení, vysvětlení či poučení živé organismy jsou otevřené systémy, které nemohou existovat bez výměny hmoty, energie informace se svým okolím. Informace je nezbytná pro život informace v ekonomice je zpráva o tom, že nastal určitý jev z množiny možných jevů a tím se u nás (příjemce) snižuje nebo zcela odstraňuje neznalost o tomto jevu ORE-institut, o.p.s.

Znalosti orientované na cíl Informace Charakteristika informace je to zboží – nemateriální a vázané má hodnotu rozšiřuje se komunikací distribuuje se rozmnožuje se Úroveň pojetí Pojem Obsah Pragmatika Informace Znalosti orientované na cíl Sémantika Zprávy, data, sdělení Smysl, význam Syntaxe Signály, znaky, symboly Fyzikální prvky ORE-institut, o.p.s.

Informace Informatika – obecné principy a pravidla práce s informacemi, a obecně definované charakteristiky všech prvků (lidí, technických a dalších prostředků), které se na přípravě a užití informací podílejí. Mylné představy o informatice, informaticích využití (aplikace) informace (informatiky) aplikovaná informatika, matematická informatika, technická informatika, manažerská informatika V poslední době se nejčastěji používá termín Informační management. ORE-institut, o.p.s.

Informace Informačním managementem se rozumí principy a pravidla práce s informacemi a charakteristiky s nimi spojených systémů a jejich prvků, které jsou významné pro její užití ve vymezené oblasti lidské činnosti 4 úrovně IM Osobní informatika - informatika na úrovní jedince Podniková informatika - informatika na úrovní podniku Informatika v obchodních vztazích - informatika na úrovní několika podniků, organizací Informatika a stát - informatika na úrovní státu, mezinárodních organizací Informační systém (IS) - informační zajištění komplexního řízení podniku – od financí, přes výrobu, logistiku, řízení personálních zdrojů aj ORE-institut, o.p.s.

Management mnoho definic..př. Gibbon (2002) Management lze chápat jako proces koordinování činností skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací Institucionální pojetí - všechny osoby, které pracují ve vedoucí pozici. Rozlišuje se: Top management (1. a 2. úroveň, tj. představenstvo/vedení podniku, generální ředitel se svým aparátem Střední management (3. a 4. úroveň ředitel a ředitele sekcí Nižší management ( vedoucí oddělení, mistři..) Nultý management (trolley manager) Funkcionální pojetí - M. jako činnost – přijetí a prosazení rozhodnutí o použití či rozdělení disponibilních: zdrojů materiálů lidských zdrojů Informačních zdrojů ORE-institut, o.p.s.

Management rozvojem IT účetních IS, různé marketingově orientovaní IS, IS poskytující informace o zákaznících, o pohybu skladových zásob, či prodeje zboží Nesystematické, nestandardizované systémy informačního managementu systémy na podporu rozhodování (DSS – Decision Support System) ORE-institut, o.p.s.

Informačním managementem Vnitřní informace organizace -vertikální a horizontální toky Klienti Zákazníci Pacienti Vláda Dodavatelé Věřitelé Konkurence Zpravodajské informace (vnější informační vstupy) Organizace Vnější operační prostředí Komunikace organizace (vnější informační výstupy) Informační tok ORE-institut, o.p.s.

Informačním managementem identifikovat rozhodující faktory, které souvisí s daným problémem Informace jsou palivem, které pohání organizace Úkolem manažerů je transformovat informace do užitečných činností Poslední desetiletí často nazývá „Věkem informací“ ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management Oblast osobní informatiky (texty, tabulky, obrázky) Uživatelé Partneři, zákazníci Business Inteligence – BI (analýza, plánování, rozhodování) Řízení podnikových zdrojů (ERP – Enterprise Resource Planing) řízení prodeje, řízení skladů účetnictví, finanční řízení řízení výroby řízení personálních zdrojů řízení majetku Elektronické podnikání (e-business) elekt. obchodování (e-commerce) elekt. marketing elekt. zásobování (e-procurement) elekt. tržiště (e-marketplace) Mobilní obchodování (m-commerce) CRM – řízení vztahů k zákazníkovi ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management TECHNIKA notebooky, mobilní telefony, PDA, dig. fotoaparáty, dataprojektor, web. kamery, tiskárny aj. Integrace prostředků na osobní úrovni jsou tzv. osobní sítě, resp. PAN (Personal Area Network) ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management softwarové prostředky Základní kancelářské prostředky – zajišťují zpracování běžných dokumentů zpracování textu – textové editory (Word, WordPerfect, Writer…) zpracování tabulek – tabulkové kalkulátory, spreadsheet (Excel, Quattro Pro, Calc…) zpracování schémat – grafické editory (Corel, Vision, Draw…) zpracování prezentací – PowerPoint, Impress… zpracování osobních databází (Access, FoxPro, Paradox zpracování www stránek – www editory, resp. HTML editory (FrontPage…) Komunikační prostředky elektrická pošta (Outlook, Lotus Notes, Mozilla Thunderbird…) prohlížeče webových zdrojů – browsery (Internet Explorer, Netscape, Firefox…) Organizační prostředky pro plánování a organizování vlastní práce, svých projektů (MS Project, On target,…) Prostředky pro práci s grafikou – obrázky, foto, film, zvuk (Corel, Adobe photoshop, premiere…) ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management Zpracování textu hlavní fce: vytváření dokumentů, jejich aktualizace, zobrazení a tisk formátování dokumentu – úprava písma, odstavců, nadpisů, odrážek, číslování položek zpracování záhlaví a zápatí, číslování stran vytváření jednoduchých tabulek v dokumentu a jejich vkládání do jiných produktů vkládání automatických funkcí – hypertextový odkaz, záložky, komentáře.. automatické vygenerování obsahu, rejstříku automatické sledování a identifikace změn v dokumentu s možnosti jejich následného promítání nebo odmítnutí možnost nastavení jazyka, sledování pravopisu ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management Zpracování tabulek Data nemusí být numerická, mohou být i alfanumerická, datumová a další Hlavní fce vytváření tabulek, jejich aktualizace, zobrazení a tisk zpracování všech potřebných kalkulací s dat zpracování nejrůznějších typů grafů formátování dokumentu, jednotlivých buněk, řádků, sloupců záhlaví a zápatí, čísla stran vkládání schémat a obrázků do tabulky zpracování kontingenčních tabulek ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management Prezentace hlavní fce: vytváření schémat, ale hlavně celých prezentací, jejich aktualizace, zobrazení a tisk vkládaní nejrůznějších standardních obrazců, symbolů, šipek, čár a jejich umístění na plochu snímku, změnu umístění, překrývání, doplňování texty apod. formátování snímků, úpravy písma, záhlaví a zápatí řízení průběhu prezentace, nastavení odkazů mezi snímky, nastavení přechodů snímků vytváření šablon, tak aby všechny snímky měly stejnou základu ORE-institut, o.p.s.

Osobní informační management Osobní databáze V praxi existují tzv. silné databáze pro IS celých podniků nebo institucí a uchovávají milióny nebo miliardy záznamů. Příkladem je Oracle, DB2, MS SQL. Vedle nich se využívají databáze osobní pro individuální potřebu, kde se pracuje řádově s nižšími objemy dat (Access, FoxPro, Paradox… Hlavní fce: definování struktur buněk, tj. identifikace jednotlivých sloupců a typů dat ukládaných do tabulky definování vazeb mezi tabulkami plnění tabulek daty vytváření obrazovkových formulářů, přehledů a tiskových sestav na základě definovaných tabulek vytváření celých jednoduchých databázových aplikací komprimace, archivace dat ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání škála produktů, aplikaci a služeb, jejichž společným jmenovatelem je využití elektronických kanálů, a zejména infrastruktury internetu, pro realizaci obchodních procedur a operací. nabývá postupně na významu běžná součást většiny informačních systémů různých firem ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Synonymem současné doby je globalizace Ekonomická i informační Podmínkou ekonomické globalizace je globalizace informační Podstatným prvkem – podnik s otevřenou informatikou ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Historie v ČR politická situace konec studené války na konci 80.let uvolnění restrikcí na dovoz západních technologii Demokratizace technologií To umožnilo milionům lidi připojit se do sítě a vyměňovat si informace, zprávy, znalosti, rodinné foto, hudbu, filmy a jiné způsobem, který nemá obdoby ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání současné době mimořádně významná obchodní a technologická otevřenost Transparentnost a průhlednost Mění se povaha vztahů dodavatele-zákazník pramenící z kvalitnějšího toku informací směrem k zákazníkům ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Výsledkem těchto procesů je vyšší úroveň služeb Tyto scénáře ukazují, že pomocí IT a obchodního modelu založeného na větší obchodní otevřenosti zlepšuje vztah zákazník-dodavatel = roste Q služeb, klesají náklady… konkurence stala samozřejmostí vztahy mezi podniky mají stále méně jasných hranic ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Definice e-Business představuje oblast informatiky, která v sobě zahrnuje souhrn a podporu procesů a vztahů mezi obchodními partnery, spolupracovníky a koncovými zákazníky, uskutečňovaných elektronickými médii. Tyto procesy a vztahy tak v sobě obsahují elektronicky realizovanou výměnu informací, produktů, služeb a provádění finančních transakcí. ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Efekty Zvýšení výnosů nabídkou nových služeb a produktů. Lepší a efektivnější kontakty se zákazníky a ostatními partnery. Snížení nákladů na prodej a marketing (distribučních a skladovacích nákladů aplikacemi samoobslužného prodeje), a režijních nákladů (snížení doby obchodní transakce, vyhledávaní dodavatelů) Lepší využití zdrojů (vyšší obratka zásob, snížení skladovacích a prodejních prostor). Vyšší kvalitu obchodu – celkově Q služby zákazníkům, Q plánování poptávky, řízení objednávek, aj. ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Subjekty v eB Podniky, firmy („B“ – business) Koncový zákazník, spotřebitel („C“ – consumer) Státní správa, státní orgány a instituce („G“ – goverment) ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání Podniky, firmy („B“ – business) Zákazník („C“ – consumer) Správa („G“ – goverment) Podniky B2B Systémy pro obchodní transakce mezi podniky B2C Internetové obchody určené koncovým spotřebitelům B2G Nabídka služeb a zboží, komunikace se státní správou C2B Prodej spotřebitelů firmám, sledování nabídek C2C Aukční systémy pro prodej použitého zboží C2G Podávání daňových přiznání, volby, sčítaní lidu G2B Zadávání veřejných zakázek a grantových projektů G2C Poskytování informací o veřejné správě G2G Spolupráce státních orgánů, mezinárodní organizace ORE-institut, o.p.s.

E-Business, Elektronické podnikání aplikace elektronického podnikání: e-Commerce (elektronický obchod) založený primárně na vztahu B2C, tedy vztazích firem a konečných spotřebitelů; e-Procurement (elektronické zásobování) založené na vztahu B2B, mezi dvěma firmami, které si mezi sebou elektronicky vyměňují obchodní dokument a další data; e-Marketplace (elektronická tržistě), kde se jedná o vztahy B2B, resp. B2C, B2G, ale současně mezi více obchodními partnery v prostředí speciálních internetových aplikací. ORE-institut, o.p.s.

Elektronický obchod, e-Commerce Definice: eC je součásti eB zahrnuje takové aktivity a služby, které podporují prodej produktů a služeb prostřednictvím elektronických médií konečným spotřebitelům. V tomto pojetí zahrnuje eC dvě dílčí součástí: elektronický marketing (e-Marketing), to je prezentace nabídky a dalších prodejních aktivit; elektronický nákup (e-Purchasing), představuje vlastní nákup zboží, služeb konečným spotřebitelem. eC představuje způsob obchodního stylu realizovaný kompletně v prostředí internetu. ORE-institut, o.p.s.

Elektronický obchod, e-Commerce 70% Pohodlnější nákup 55% Lepší přehled a snadná orientace v sortimentu 40% Lepší komunikace Výhodnější cena Málo strukturované věci – letenky, fotáky..porostou v eC Hodně strukturované – oblečení, parfémy ...neporostou tak rych ORE-institut, o.p.s.

Informační a rezervační systémy v CR Informace hrají v cestovním ruchu klíčovou roli Podstatné jsou dva aspekty využívání informací v cestovním ruchu, a to interval jejich aktualizace a jejich dostupnost Informace v cestovním ruchu můžeme dělit podle několika kritérií a sice druhu, typického intervalu změny, a kvality a rozsahu. ORE-institut, o.p.s.

Druh informace Informace tištěné Informace textové Informace obrazové Informace zvuková Informace multimediální Informace smíšená ORE-institut, o.p.s.

Interval změny Informaci relativně stálou Informaci proměnnou s dlouhou periodou změny Informaci proměnnou se střední periodou změny Informaci proměnnou s krátkou periodou změny Informaci neustále se měnící ORE-institut, o.p.s.

Využití IS v CR V současnosti je využívání výpočetní a informační techniky v CR komplexní. Výpočetní technika dominuje všem globálním operacím v cestovním ruchu a i většině jednotlivých rutinních procesů. ORE-institut, o.p.s.

Doprava V letecké, lodní a železniční přepravě jsou používány informační a informačně-reservační systémy, které umožňují nejen poskytování informací o vlastní dopravě, ale též provádění rezervací a prodej dopravních cenin CRS (Computer Reservation Systéms) GDS (Global Distribution Systems) ORE-institut, o.p.s.

Hotely multifunkční systém, které zpracovávají celou agendu hotelu a propojují jednotlivá hotelová pracoviště CRS Firemní CRS (př.Holiday Inn/Holidex) Universální CRS (http://www.hostelworld.com) www.hostelworld.com www.bigblue.za.net ORE-institut, o.p.s.

Cestovní kanceláře a agentury Široké uplatnění ERP, respektive IS Základní funkcí však je správa centrální databáze produktu (zájezdu, ubytovacích kapacit, dalších služeb) a výstupy z ní v podobě tisku cestovních dokumentů a dalších informací CRS, GDS ORE-institut, o.p.s.

Turistická informační střediska Informační a rezervační systémy v dnešní době tvoří základ informačních středisek napomáhají ke zpracování velkého množství informací a jejich vyhledávání, třídění a prezentace ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy rozhodující distribuční systémy v oblasti cestovního ruchu podstatnými vlastnostmi jsou uchovávání, distribuce a poskytování informací historicky vznikly v letecké a železniční dopravě a následně našly uplatnění v ubytovacích a dalších službách cestovního ruchu a pronikly i do cestovních kanceláří. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Významné americké letecké společnosti vyvinuly vlastní reservační systémy: United Airlines – Apollo, Delta Airlines – Datas Ty prošly v osmdesátých letech v severní Americe bouřlivým vývojem a integracemi a transformovaly se do podoby nezávislých globálních distribučních systémů V Evropě šel vývoj poněkud odlišným směrem – vznikly distribuční systémy Amadeus a Galileo jako obrana proti americké dominanci v této oblasti. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Severní Amerika Sabre Worldspan Apollo System One ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Sabre Nejstarší a největší komerční distribuční systém v severní Americe a na světě (podíl 40% na všech reservacích), jehož vlastníkem jsou American Airlines. Systém zprostředkuje 400 mil rezervací v hodnotě 71 mld. USD ročně. Nabízí služby 700 leteckých společností, 45 tis. hotelů, 50 půjčoven aut. Spojuje 210 tis. terminálů, vysílá 270 mil. zpráv denně a je na něj připojeno 28 tis. cestovních kanceláří. Sídlo systému, Sabre – Travel Information Network, je v Dalasu a data-centrum v Tulse v USA. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Worldspan Druhý největší systém na trhu severní Ameriky, jehož vlastníky jsou Delta Airlines, North West Airlines a TWA. Účast má i asijský reservační systém Abacus. Spojuje 50 tis. terminálů a 25 tis. cestovních kanceláří. Nabízí služby 400 leteckých společností, 26 tis. hotelů a 40 půjčoven aut. Sídlo systému je v Atlantě a data-centrum v Hopeville ve státě Georgia v USA. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Apollo Reservační systém v severní Americe, který byl založen leteckou společností United Airlines. Akcionáři se dále staly British Airlines, KLM, Alitalia a Swissair a systém fúzoval v roce 1992 s evropským systémem Galileo. Vznikla společnost Galileo International. Systém One Systém založen leteckými společnostmi Texas Air, Continental Airlines a Eastern Airlines. V roce 1995 fúzoval s evropským systémem Amadeus. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Evropa Amadeus Galileo ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Amadeus Největší evropský reservační a informační systém, který byl založen v osmdesátých letech společnostmi – Air France, Iberia, Lufthansa a SAS. Cílem projektu bylo sjednotit evropské trhy a zabránit průniku amerických systémů. Amadeus v současné době ovládá 65% evropského trhu a spojuje 10 tis. cestovních kanceláří a má celkový počet terminálů 144 tis. Nabízí služby 700 leteckých společností, 51 tis. hotelů a 48 půjčoven aut. Data-centrum systému je v Erdingu v Německu. http://www.amadeus-nmc.cz/cs/site/homepage.htm ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Galileo Systém Galileo byl založen koncem osmdesátých let společnostmi British Airways. Alitalia, KLM a Swissair. Akcionářem byla též společnost Covia provozující reservační systém Apollo v USA. V roce 1992 fúzoval se severoamerickým reservačním systémem Apollo a vznikla společnost Galileo International se sídlem v Chicagu. Systém nabízí služby 400 leteckých společností, 40 půjčoven aut . Spojuje 30 tis. cestovních kanceláří a má celkem 120 tis. terminálů. ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy Asie Abacus Systém byl založen na konci osmdesátých let s podobnými cíly jako evropské reservační systémy. Jeho zakladateli byly Cathay Pacific, Singapore Airlines, a Thai Airways. Systém spolupracuje s evropským systémem Amadeus a kanadským systémem Gemmini ORE-institut, o.p.s.

Informační a reservační systémy více info – http://www.cestovni-ruch.cz/it/gds.php ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě Výchozí stav Zvýšit efektivitu výkonu a procesů uvnitř VS Zvýšit kvalitu veř. Služeb IOP – „Zavádění ICT v úzmní veřejné správě“ ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě IOP Zefektivnit činnost úřadů veřejné správy, snížit finanční nároky na chod administrativy a zajistit transparentní výkon veřejné správy: zavést systémy řízení kvality a sledování výkonnosti na úřadech veřejné správy; zajistit adekvátní využívání ICT, umožnit bezpečné sdílení dat z centrálních registrů veřejné správy orgány územní veřejné správy a zároveň umožnit občanům oprávněný přístup k údajům uvedeným v těchto registrech; zlepšit vertikální i horizontální komunikaci ve veřejné správě, zajistit synergické působení různých úrovní veřejné správy. ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě IOP Přiblížit veřejné služby občanovi, zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu: prosazovat eGovernment s důrazem na bezpečný a jednoduchý přístup k veřejným službám prostřednictvím sítě internetu, připravit právní úpravu, která zajistí elektronizaci procesních úkonů ve veřejné správě, zrovnoprávní formu listinnou s formou elektronickou, umožní bezpečnou komunikaci mezi úřady a veřejností a optimalizuje interní procesy veřejné správy s využitím informačních komunikačních technologií; vybudovat siť kontaktních míst veřejné správy, univerzálního místa pro fyzické a právnické osoby; zajistit občanům možnost využití internetu k rozhodování na věcech veřejných. IOP řeší touto prioritní osou stejné investiční výdaje spojené s rozvojem technologických sítí, datové základny a komunikačních systémů jako v osách 1a/1b, avšak v územní veřejné správě. ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě IOP Z koncepčních dokumentů příslušných resortů vyplývá, že investice do modernizace územní veřejné správy jsou nezbytnou součástí rozvoje informační společnosti v ČR. Zaměření prioritní osy 2 IOP je doplňkové s OP LZZ (prioritní osa 4a), IOP pokrývá investiční výdaje spojené s rozvojem ICT, zatímco OP LZZ přispívá investicemi do rozvoje lidských zdrojů. ORE-institut, o.p.s.

Efektivní veřejná správa Zvýšení kvality života ICT ve veřejné správě ICT SA Efektivní veřejná správa Rozvoj regionů Zvýšení kvality života ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě Analýza Ministerstva vnitra nedostatečné využívání moderních ICT v územní veřejné správě; neznalost a nízká míra využívání metod a modelů fungování elektronické veřejnésprávy (eGovernment); špatná infrastrukturní vybavenost pro šíření vysokorychlostního připojení k internetu; velký podíl dosud nedigitalizovaných dat; roztříštěné, nejednoznačné a nedostatečně popsané datové zdroje územní veřejné správy; chybějící standardy pro výměnu a sdílení dat mezi subjekty veřejné správy; malá nabídka služeb na úrovni interakcí a transakcí; nedostatečné zabezpečení informačních sítí a služeb; nedostatečná informovanost veřejnosti o možnostech, které jim eGovernment nabízí; nedostatečná počítačová gramotnost. ORE-institut, o.p.s.

ICT ve veřejné správě IOP Globální cíl prioritní osy 2 IOP Modernizace územní veřejné správy prostřednictvím rozvoje informační společnosti. Specifické cíle prioritní osy 2 zvýšit úroveň služeb elektronické veřejné správy na regionální a místní úrovni; snížit administrativní zatížení občanů, podnikatelů a veřejného sektoru. ORE-institut, o.p.s.