Rozbory souvětí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
©2008 Verze 1.3 Úkol: Zachraňte trosečníka, který ztroskotal na pustém ostrově. Ostrov je obklopen rozbouřeným mořem, ve kterém.
Advertisements

Skladba Psaní čárek v souvětí.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Určování větných členů - procvičování
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Počítačová prezentace
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Tvarosloví – Podstatná jména
Tundry a polární oblasti
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Spojky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy číslovek, žáci si.
Máďa Zedníčková a Barča Cafourková
Shoda přísudku s podmětem
První podvodní bar na korálovém útesu láká na panoramatická okna První bar pod mořskou hladinou na světě se otevřel začátkem října na Maledivách -
Mýma očima Roman Lavička student kvarty školní studentský pobyt Anglie 2005.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Skladba souvětí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Číslovky.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Druhy vedlejších vět 2 Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
souvětí souřadné (parataktické )
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Příprava na závěrečnou prověrku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Souvětí souřadné.
Jazyk a jazyková komunikace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_09_Kocůrková
Transkript prezentace:

Rozbory souvětí

Anotace Materiál tvoří 8 slidů, v nichž si žák procvičí rozbory složitých souvětí na požadované úrovni v 8. ročníku cílová skupina: 8. roč. Autor: Mgr. Tomáš Kozák očekávaný výstup: žák je schopen provést rozbor složitého souvětí v rozsahu učiva 8. ročníku, je nutno použít formu prezentace pro zachování interaktivity použitý materiál: učebnice Český jazyk 8. ročník, SPN průběh: žáci písemně rozebírají věty, po rozboru následuje kontrola a oprava

Proveď grafický rozbor souvětí 1.H 2.V Mlčechvosty jsou dvě hodiny chůze odtud, a když se podíváte přes Labe a zaměříte pohled na lipovou alej na obzoru, tak se tam v dálce zazelená stráň kopce Hebronu a hned kousek vedle u samé Vltavy je tato vesnice. 3.V 4.H 5.H SS sluč.. 1.H , tak 4.H a 5.H důsledkový sluč.. , a když 2.V a 3.V časová

Proveď grafický rozbor souvětí 2.H 3.H Až uslyšíte můj signál, jděte přímo k té suché borovici, ale teď si někam sedněte a ani se nehýbejte, abyste jeleny předčasně nevyplašili. 4. H 5.V SS odpor. sluč.. , 2.H , ale 3.H a 4.H až 1.V abyste 5.V časová účelová

Proveď grafický rozbor souvětí 1.H 2.H 3.V 4.H Srny vyběhly na pole, zastavily se, patrně aby nabraly vítr, a pak se vrátily do křoví, neboť asi uzřely světlo z naší baterky a snad ucítily i kouř z táboráku. 5.H 6.H SS sluč.. sluč.. sluč.. sluč.. 1.H , 2.H , a 4.H , neboť 5.H a 6.H 3.V účelová

Proveď grafický rozbor souvětí Cestovatel nejprve zůstal rok na Tahiti, aby se naučil domorodému jazyku a zvykl si na podnebí, a teprve pak začal hledat škuner, který by ho odvezl a ostrov Raroiu, vzdálený asi 750 km. 1.H 2.V 3.V 4.H 5.V SS sluč 1.H , a 4.H sluč , aby 2.V , 3.V , který 5.V přívlastková účelová

Proveď grafický rozbor souvětí Ostrovy Tuamotu, které se podobají sobě navzájem jako vejce vejci, nejsou v podstatě nic jiného než nízké korálové útesy, jež vyčnívají jen několik metrů nad mořskou hladinu, avšak z navigačního hlediska je ještě horší, že mnohé z těchto útesů nikdy nedosahují hladiny moře, nýbrž tvoří nebezpečné a často neznámé dno pod vodou. 1.Ha 2.V 1.Hb 3.V 4.H 5.V 6.V SS [1Ha ……1.Hb] , avšak 4.H , které 2.V , jež 3.V , že 5.V , nýbrž 6.V odpor. přívlastková přívlastková podmětná