Mezinárodní den prodavačů cibule. II. Poválečné období • A. Platit, ale čím?, 1. 11. 1945 • B. Válka s mloky, 5. 1. 1968 • C. Poprvé živě!, 1. 5. 1953.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Historické pozadí šedesátých let
Advertisements

OD TOTALITNÍ MOCI K DEMOKRACII
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Historie – dnešní Skaut
Anotace DUM - DĚJEPIS Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice
Vývoj politické mapy Evropy
Život za První republiky
Naši prezidenti aneb jak znáš vůdce našeho státu ve 20. století
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.4
VÝVOJ ČESKÉ POPULÁRNÍ HUDBY
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
17.Listopad 1939 a 1989 Lukáš Maršoun 7.třída – 2010/2011.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Co (ne)vím o Pražském jaru a 60. letech. 1. Zhodnoťte své znalosti týkající se 60. let 20. století, Pražského jara a okupace Československa v roce 1968:
Vývoj české ústavnosti
Srovnávací a vědomostní test
Sametová revoluce
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
Česká národní banka – historie a současnost VY_32_INOVACE_2B6
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
PENÍZE Historie peněz Hlavní funkce peněz Domácí a zahraniční měna
Poválečné Československo
Období: 1918 – 1993 Dějepis a občanská nauka Zpracoval: Milan Šimek
Dějepis vypracovala: Vendula Skalová IX..
Autor: Květa Stejskalová
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.4.
Československo na cestě destalinizace
Vývoj peněz II. Petr Machala.
Státní symboly a státní svátky ČR
 Reformní změny v SSSR  Listopadová revoluce  Změna politického režimu Listopadová revoluce 1989.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
POHÁDKY.
MĚSTO PRAHAMĚSTO PRAHA Panorama města Prahy…. K DE JE VLASTNĚ P RAHA ??? nevíte ?
Vývoj české ústavnosti
geografie/věková pyramida ČR
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_3D.9.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Databáze Bibliografie dějin českých zemí jako cesta k plným textům v domácích i zahraničních knihovnách Václava Horčáková Elektronické služby knihoven.
Projekt 8.A.   Úvod  Film a diskuze  Práce ve skupinách, tvorba prezentací  Prezentace skupin  Tvorba animace  Exkurze + fotodokumentace.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Peníze, jejich funkce a vývoj platidel Výchova k občanství 7. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_15_ČSR.
Anotace Výklad. Osobnosti československých prezidentů od 1. republiky po II. světovou válku Autor Vladimíra Mezerová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Znalost.
Bankovky a mince od r Bankovky za první republiky ( ) Československá měna byla vydána 15. dubna První hodnoty 1 Kč, 5 Kč, 10 Kč,
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Zdeněk Brabec DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_9. ročník VZDĚLÁVACÍ.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_62_INOVACE_6022 NázevAlois Rašín, tvůrce měnové reformy Téma hodinyHospodářství.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
Události českých dějin v datech 16. a 20.stol.:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
PRVNÍ FÁZE STUDENÉ VÁLKY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Soňa Maruničová Říjen ročník
Sametová revoluce Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_18_Česká historie.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Rwanda.
Od totality k demokracii
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
ČESKÁ REPUBLIKA Základní přehled
zpracovaný v rámci projektu
Předmět: Vlastivěda Ročník: IV. Tematický celek: Česká republika
Kdo chce být milionářem?
Mimořádné události u nás a ve světě
Transkript prezentace:

Mezinárodní den prodavačů cibule

II. Poválečné období • A. Platit, ale čím?, • B. Válka s mloky, • C. Poprvé živě!, • D. A tady jsem konečně já…, 1997

A. Platit, ale čím?

Platit, ale čím? (1. slupka) Numismatika • Sbírka mincí • Numismatika obecně NB - Česká národní banka Osobnosti na bankovkách Bankovky • Padělání peněz Měnové reformy • Historie československé koruny • Koruna československá, federativní a česká

Platit, ale čím? (2. slupka) Co za kolik? • Porovnávání výrobků v průběhu století • Formy platby • Jak a čím platit? Banky ve Varnsdorfu • Přehled bank ve Varnsdorfu Bankovní dokumenty za dob první republiky • Prodej na burze • Převod peněz Kurzy vybraných světových měn

B. Válka s mloky

Válka s mloky (1. slupka) Pražské jaro Vítězný únor • Vítězný únor Opravdu vítězný? Osobnosti válek s mloky • Jan Palach • Jan Zajíc • Karel Čapek a Válka s mloky Sametová revoluce 1989/ Nová tvář Evropy - " A padaly zdi a ploty" • A padaly zdi a ploty • Pád berlínské zdi

Válka s mloky (2. slupka) rok 1948, 1968, 1989 ve Varnsdorfu • Osobní výpovědi • Únor 1948 • Rok 1968 a SSSR • Kalendárium • Seznam prezidentů ČSR • Starostové

C. Poprvé živě!

Poprvé živě! (1. slupka) Film, filmová technika, dabing a všechno co nás ještě napadne. • Dabing • Mistr českého dabingu - Zdeněk Mahdal • Nejsledovanější filmy • Vánoce, vánoce přicházejí... a s nimi Popelka! • Dabing, dabéři, dabovaní! Československá televize VS Česká televize • Historie ČST

Poprvé živě! (1. slupka) Rádio • Rozhlasové vlny • Rádio • Nejznámější radiové vysílání během 2. světové války • Začíná se znovu... Kino, chcete-li biograf • Centrum Panorama • Dolby Digital

Poprvé živě! (2. slupka) Moderní hudební styly • Rock and roll, Rap, Disco, Punk, Reggae, RnB Filmové festivaly • MFFKV, Academia film Olomouc • Anifilm • Ekofilm • Festival fantazie • Film festival Zlín • Jeden svět • Letní filmová škola • Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava • Mezinárodní horolezecký filmový festival • Mezipatra • Ostravský koníček • Projekt 100 • Přehlídka animovaného filmu • Techfilm

Poprvé živě! (2. slupka) Český lev 2010, filmy které jsme viděli a recenze • Nominace na Českého lva 2010 • Vítězové Českého lva 2010 • Filmy,které jsme viděli Dramatický soubor - Wolkrův Prostějov • Na nečisto... Dramatický soubor - soustředění • Dramatický soubor

D. A tady jsem konečně já…

A tady jsem konečně já… (1. slupka) Povídej! • popovídání si s našimi blízkými na téma rodinné vztahy, první známosti, rodinné události – svatby, oslavy atd. Měla doba, v které jsme žili a žijeme, vliv na tyto události?

A tady jsem konečně já… (1. slupka) Kdy a kde si se seznámila s dědou? S dědou jsme se seznámili v roce 1961 v práci. To mi bylo 19 let a dědovi 17. Byl svobodný a já jsem byla svobodná a jak to vždycky je tak žádný svobodný muž nenechá svobodnou ženu na pokoji. Věděli o vašem vztahu rodiče a souhlasili s tím? Rodiče o tom věděli a souhlasili, protože děda byl hodný a takový „pravý chlap pro vztah.“

A tady jsem konečně já… (2. slupka) • Dopisovaná s Danielem

A tady jsem konečně já… (2. slupka) • Náš adoptovaný chlapeček, naše adoptovaná škola v Nairobi, slumy, Keňa,…

A tady jsem konečně já… (2. slupka) BYLO, NEBYLO • Na základě rozhovorů s příbuznými, známými, sousedy a na základě znalosti historie našeho regionu každý student navrhne nejméně dva typy pomyslného obyvatele města – regionu. • Návrh zahrnuje tyto údaje: věk a pohlaví pomyslné osoby, kdy a za jakých okolností se osoba (příp. její předkové) do našeho regionu dostala, národnost (příp. vyznání)

Pokračování příště! 