Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_ INOVACE_08_14_OD TOTALITY K DEMOKRACII - KVÍZ Číslo skupiny: 2 Autor: Mgr. Kateřina Suchá Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A JEHO SVĚT/VLASTIVĚDA/OD TOTALITY K DEMOKRACII - KVÍZ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: NE Anotace: Žáci si prostřednictvím otázek ověřují své znalosti z období komunistické vlády (50. léta až listopadový převrat 1989), dále pak se společenskými změnami po roce Materiál je vytvořen v prezentačním programu Power Point. Materiál je určen k práci na počítači a interaktivní tabuli. Ověřeno ve třídě: V. C Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OD TOTALITY K DEMOKRACII
TEST - OTÁZKY

3 Odpovídej na otázky, za každou správnou odpověď získáš jeden, nebo dva „veselé obličeje.“ (tečka = písmeno) Po únoru 1948 byla zahájena přeměna hospodářství. Celé hospodářství bylo řízeno? p……… p….

4 V roce 1960 došlo i ke změně názvu státu. Začal se označovat jako?
Č…………. s………… r……..

5 Jak bývá označováno období, kdy lidé uvěřili novým komunistickým slibům, kteří začali hlásat budování „socialismu s lidskou tváří?“ P…… j…

6 K čemu došlo 21. srpna 1968? o…… Č………….

7 Jak se jmenoval student, který se v Praze veřejně upálil a stal se tak symbolem odporu proti okupaci? J.. P…..

8 K čemu došlo v Praze 17. listopadu 1989? Jaké byly důsledky? p…….. n……. p…… s……. s….. p……

9 Jak bývá označován státní převrat, ke kterému došlo v roce 1989?
s……. r…….

10 Kdo byl 29. prosince 1989 Federálním shromážděním zvolen novým prezidentem (byl vůdčí postavou českých disidentů)? V….. H….

11 Vyjmenuj alespoň tři zásadní změny, ke kterým došlo po roce 1989.
r….. p…….. s……. V….

12 1. ledna 1993 se rozpadl společný stát Čechů a Slováků a vytvořily se dva samostatné státy. Uveď jejich názvy. Č…. r…….. S…….. r……..

13 Česká republika vstoupila do dvou důležitých mezinárodních organizací
Česká republika vstoupila do dvou důležitých mezinárodních organizací. Uveď jejich názvy. N… E……. u…

14 Od roku 2003 stojí v čele České republiky prezident – uveď jeho jméno.
V….. K….

15 Hodnocení: 16 – 12 – šikulka, zvládl/la jsi to na jedničku
11 – 8 – chválím, znáš odpověď na polovinu otázek, ale pokud si látku zopakuješ bude to příště ještě lepší 7 – 0 – zasloužil/la bys „zamračený obličej“, ale pokud si látku zopakuješ „mračoun“ se zas usměje

16 Odpovídej na otázky, za každou správnou odpověď získáš jeden, nebo dva „veselé obličeje.“ (tečka = písmeno) Po únoru 1948 byla zahájena přeměna hospodářství. Celé hospodářství bylo řízeno? pětiletými plány

17 Československá socialistická republika
V roce 1960 došlo i ke změně názvu státu. Začal se označovat jako? Československá socialistická republika

18 Jak bývá označováno období, kdy lidé uvěřili novým komunistickým slibům, kteří začali hlásat budování „socialismu s lidskou tváří?“ Pražské jaro

19 K čemu došlo 21. srpna 1968? okupace Československa

20 Jak se jmenoval student, který se v Praze veřejně upálil a stal se tak symbolem odporu proti okupaci? Jan Palach

21 K čemu došlo v Praze 17. listopadu 1989? Jaké byly důsledky? policejní napadení průvodu studentů státní převrat

22 Jak bývá označován státní převrat, ke kterému došlo v roce 1989?
sametová revoluce

23 Kdo byl 29. prosince 1989 Federálním shromážděním zvolen novým prezidentem (byl vůdčí postavou českých disidentů)? Václav Havel

24 Vyjmenuj alespoň tři zásadní změny, ke kterým došlo po roce 1989.
svoboda a demokracie rozvoj podnikání svobodné volby

25 1. ledna 1993 se rozpadl společný stát Čechů a Slováků a vytvořily se dva samostatné státy. Uveď jejich názvy. Česká republika Slovenská republika

26 Česká republika vstoupila do dvou důležitých mezinárodních organizací
Česká republika vstoupila do dvou důležitých mezinárodních organizací. Uveď jejich názvy. NATO Evropská unie

27 Od roku 2003 stojí v čele České republiky prezident – uveď jeho jméno.
Václav Klaus

28 Citace: ČAPKA, František. Vlastivěda 5 Významné události nových českých dějin. Brno: NOVÁ ŠKOLA, 2005, ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Suchá.


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google