Změny v poskytování LPS na regionálních letištích (Brno, Ostrava a Karlovy Vary) v roce 2014 Prezentace pro jednání se zástupci leteckých dopravců – 30.10.2013 Ing. Miroslav Smola Náměstek ředitele – divize regionálních služeb a logistiky
Změny v poskytování LPS na regionálních letištích v roce 2014 Obsah prezentace: Organizační začlenění regionálních letišť Snaha o zvýšení nákladové efektivity – projekt racionalizace Změny na regionálních letištích v r 2013 Změny v poskytování LPS na regionálních letištích v r 2014 Shrnutí 2
Organizační začlenění regionálních letišť v ŘLP ČR, s.p. Do r 2009 byla regionální letiště začleněna do SPLS divize provozní (DPRO) Regionální letiště byla v té době samostatnými středisky (v rámci SPLS) Od 1.4.2009 jsou regionální letiště začleněna do nově vytvořené Sekce LNS regionálních letišť (SLRL) v Divizi regionálních služeb a logistiky Každé z letišť má dvě oddělení (LPS a ZLT) a nezbytnou logistickou podporu Sekci tvoří 6 oddělení a desetičlenný ESR – celkem 91 pracovníků + žáci řlp ve výcviku 3
Projekt racionalizace poskytování LNS na regionálních letištích Projekt racionalizace – 4 podprojekty: Prostory a služby Zavedení PRNAV SID/STAR – 2.5.2013 Výcvik personálu Změny technologie – snížení rozsahu výcviku Technická podpora Změny norem obsluhy – snížení počtu personálu Centralizace AIS (bezobslužné briefingy) Převedení současných ARO na bezobslužné 4
Změny na regionálních letištích v r 2013 Centralizace AIS – zavedení bezobslužných ARO (briefingů): Letiště Brno-Tuřany – 17.10.2013 zahájena změna obsazení ARO během pracovního týdne (3 ze 7 dnů v týdnu je ARO Brno v noci neobsazeno) Pokračování v zavádění bezobslužných ARO v r 2014: Letiště Karlovy Vary – do 31.5.2014 – úplné zavedení bezobslužného briefingu Letiště Brno-Tuřany – do 31.12.2014 – úplné zavedení bezobslužného briefingu Letiště Ostrava – zavedení bezobslužného ARO – po dokončení výstavby nové TWR – 2015/2016 5
Projekt racionalizace poskytování LNS na regionálních letištích Zřízení supernízkého sektoru Rozhodnutí o zřízení tzv. supernízkého sektoru (SNS) bylo učiněno v prvním pololetí 2013 Zavedení SNS souvisí s projektem civilně/vojenské integrace oblastních LPS Termín realizace obou projektů je stanoven na 1.5.2013 6
Změny na regionálních letištích v r 2014 7
Změny na regionálních letištích v r 2014 8
Změny na regionálních letištích v r 2014 9
Změny na regionálních letištích v r 2014 10
DĚKUJI ZA POZORNOST