VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Advertisements

TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
Tvorba cen v maloobchodě
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
Věrnostní program.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
CHLÉB A PEČIVO V NÁKUPNÍM KOŠÍKU ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ
Pomáháme vytvá ř et a realizovat modré strategie. Řízení cen kategorie Praha, , Category Management 2008.
Inflace.
Ing.Martin Ludvík, Ovocnářská unie ČR
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
5.Měření trhu.
11 a TISKOVÁ KONFERENCE SOCR ČR A ICSC
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Koncept farmářských prodejen
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
úvod pojetí a obsah marketingu
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Jak předpovídat propady cen nemovitostí?
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obchodní řetězce v ČR Zpracoval Ing. Jan weiser. Obsah výkladu Charakteristika maloobchodních řetězců Schwarz CZ Kaufland Lidl Ahold Hypernova Albert.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_11 Název materiáluInflace.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
ABC, s. r. o. nabídka 2015 Josef Novák.
Cenové triky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Ing. Sikorová Renata
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
ABC, s.r.o. nabídka 2008 Josef Novák
ABC, s. r. o. nabídka 2015 Josef Novák.
ABC, s.r.o. Josef Novák 2/24/2019.
ABC, s.r.o. nabídka 2008 Josef Novák
ABC, s.r.o. - nabídka 2006 Josef Novák
Obchod, trh Základy hospodaření.
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Transkript prezentace:

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á i n f o r m a c e

1.Závěr roku 2010 potvrdil, že český zákazník krizi více využívá jako příležitost než jako hrozbu. 2.Cena jako důvod pro výběr prodejny neposiluje – spíš naopak, mírně posilují další faktory, jako sortiment, kvalita zboží či lokalita. Proto také nedochází k přesunu zákazníků do „diskontních řetězců“ – struktura trhu je poměrně stála a změny jsou spíš odrazem výstavby nových prodejen než změny chování zákazníků. Dobře to chápou i obchodní řetězce, takže i firmy chápané tradičně jako „diskontní“ stále více rozšiřují sortiment o značkové zboží a posilují nabídku čerstvých potravin. 3.Potřebu nákupu za nízké ceny zákazníci realizují až v prodejně – stále více se orientují na akční slevy, které jim obchodníci a výrobci nabízejí. Proto roste podíl akčního zboží na prodeji velmi výrazně a v některých kategoriích již přesahuje 80%. Na druhé straně, zákazníci stále chtějí kvalitu – proto se orientují na značkové zboží v akci, zatímco vlastní značky řetězců svůj podíl výrazně nenavyšují. Orientace na cenu (akce) však vede k nezamýšlenému důsledku: zákazníci své nákupy stále více racionalizují, přemýšlejí o tom, co, kdy a kde koupit – to může v důsledku vést i k celkovému poklesu koupeného objemu zboží.

HYPERMARKETY A DISKONTY STÁLE MÍRNĚ POSILUJÍ Pramen: Shopping Monitor 2011

Struktura výdajů domácností (standardní vs. promo nákupy, značky vs. privátní značky) Pramen: GfK Consumer Tracking RYCHLE ROSTE OBJEM PRODEJŮ V PROMOCI - ALE JEN ZNAČKOVÉ ZBOŽÍ, NE PRIVÁTNÍ ZNAČKY

NAKUPUJÍCÍ SE NEPŘIKLÁNĚJÍ K PRODEJNÁM, KTERÉ NABÍZEJÍ „POUZE CENU“ – DŮLEŽITOST KVALITY SPÍŠ ROSTE Podle čeho si vybíráte prodejnu? Pramen: Shopping Monitor 2011

Zdeněk Skála  Research Director Retail & Shopper      INCOMA GfK  Kavčí Hory Office Park  Na hřebenech II 1718/10  Praha 4  Česká republika DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST!