Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modré zóny Radka Soukupová
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Jak dodržují veřejné instituce zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím? Úkol pro předmět Svobodný přístup k informacím FFMU v Brně, Ústav.
Projekt rekonstrukce sportovního zázemí TJ Janovice Prezentace pro zastupitelstvo obce Janovice dne
Měření hluku z dopravy v ulicích Nová, Komenského v Hranicích
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Finanční nástroje pro podporu stanic Lenka Tomášková AOPK ČR, Sekce ochrany přírody a krajiny, odbor zvláštní ochrany přírody Praha,
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Tepelné čerpadlo 3.
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Chráněná památková zóna Barrandov (vyhláška HMP č. 10/1993)
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
1. Ochrana kulturního dědictví Obnova a rozvoj vesnic Občanské vybavení a služby Investice do lesů 2.
Cézava – návrh 1. Ekonomické dopady změny struktury krajiny.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě Pracoviště Ústí nad Orlicí Jana a Jos. Kovářů 1412, Ústí nad Orlicí Hluk v legislativě platné a.
Legislativní rámec ochrany zdraví obyvatel před hlukem MUDr. Michael Vít, Ph.D. hlavní hygienik ČR.
Krajská hygienická stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v Praze 6 sppzo.cz
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Krajská hygienická stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě
1 Finanční situace Dopravního podniku hlavního města Prahy Praha, leden 2009.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Dětské hřiště Mochov první dětské hřiště v obci. Potřebnost projektu V obci v současnosti chybí jakékoli zázemí pro volnočasové aktivity rodin s dětmi.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
pro integrovaný projekt
Základní problémy přípravy a provozu bioplynových stanic v ČR CZ Biom – České sdružení pro biomasu Ing. Tomáš Dvořáček Bioprofit s.r.o.
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Řešení dopravy v oblasti Spořilova 7 / 2014
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
SOUČASNÝ STAV A STRATEGIE PROJEKTU OPENCARD OPENCARD v Praze, dne:
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Placená parkoviště – u městských lázní (ul. Jiráskova), Dolní náměstí, u Městského úřadu (Hlásenka), před Albertem (Na Příkopě), před Masarykovým gymnáziem.
V Bruntále dne: zpracováno pro účely jednání PSSP skate park Bruntál Krajský program prevence kriminality na rok 2010 investiční dotace MV ČR.
Systémy veřejných kol „Bikesharing“ Eva Štěrbová, Ing. Cyklokonference 09 v Královéhradeckém kraji, Krkonoše –
Obytný soubor Za Školkou
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Rekonstrukce bývalé textilní továrny v Hejnicích Ještědská stavební společnost spol. s r.o.
Kompresní stanice Jirkov
Proč vznikl SmileCar?. Proč vznikl SmileCar? lidé používají svá auta ... Všichni víme, jak málo lidé používají svá auta ...
Staveniště a zařízení staveniště
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Tisková konference – Metro D
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Pozitivní ekologické dopady projektu
Transkript prezentace:

Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku? Tisková konference u příležitosti 19. výročí demonstrace za svobodné volby na Škroupově náměstí

1988 – Chceme svobodně volit

Škroupovo náměstí dnes V roce 2000 prošlo náměstí nákladnou rekonstrukcí

Dvě kruhová sila o průměru 21 metrů pro 216 aut

Předběžné závěry Pražské Hygienické Stanice - EIA z 6.11.2007 Orgán ochrany veřejného zdraví upozorňuje, že … následný provoz záměru [garáží] nebude pro lokalitu znamenat zlepšení stávající situace z hlediska dopravního hluku a zhoršení situace může být větší než předpokládané, pokud by bylo preferováno abonentní parkování na úkor parkování rezidentního. V závěru vyjádření HS HMP konstatuje, že lokalita bude zatížena nadlimitním hlukem ze stavební činnosti, a to i v chráněných vnitřních prostorech staveb, aniž by tato situace byla kompenzována následným snížením dopravního hluku. Orgán ochrany veřejného zdraví nedoporučuje realizaci záměru.

Dopady garáží na životní prostředí Zvýšení prašnosti Již dnes překračování limitů NO2,benzenu a suspendovaných částic PM10 Znehodnocení estetického vzhledu náměstí (protihlukové přístřešky) lze již ve stavu bez výstavby garáží oèekávat zvýšené imisní hodnoty oxidu dusièitého, benzenu a suspendovaných èástic PM1o a tudíž i riziko z expozice tìmito zneèiš•ujícími látkami lze považovat za støední až zvýšené.

Hlukové zatížení - fáze výstavby hyg. limit/den akustický výkon překročeno v % vrtání šachet 66,9 dB 116,1 dB 73,5 % odtěžení zeminy (do 4 m) 67,4 dB 104,6 dB 55,2% odtěžení zeminy (od 4 m do 15 m) 66,9 dB 104,6 dB 56,4 % odtěžení zeminy (od 15 m do 25 m) 67,4 dB 103,4 dB 57,4 % konstrukce šachty 66,9 dB 81,6 dB 22,4 % bourací práce, odtěžení 65,0 dB 104,2 dB 60,3 % Po dokončení výstavby se v přilehlých komunikacích předpokládá zvýšení provozu aut až o 400 denně.

Finanční náklady na stavbu všech podzemních garáží na Praze 3 229 milionů Kč na podzemní garáže v příštích 10 letech V roce 2008 předpokládány investice 20,5 milionu Kč, z čehož zhruba polovina jde pouze na dokumentaci a projekty garáží Na údržbu a výstavbu dětských hřišť jde letos zhruba 6 milionů

Zóny placeného stání Praha 2 – parkovací místa po měsíci zavedení zón zaplněna z 80% Praha 3 – více rezidentů, ale taktéž se předpokládá zlepšení parkovací situace Účelem zavedení zón placeného stání je omezit vjezd automobilů nerezidentů do centra Prahy Výstavba podzemních garáží je naopak motivuje do centra jezdit Radnice vůbec neuvažuje o snižování parkovacích míst na povrchu jako kompenzaci za budování podzemních garáží

Co dále? Pokračuje proces EIA – investor musí zohlednit negativní stanovisko 65 občanů, hygienika, občanských sdružení i LBD Petici proti garážím již podepsalo více než 500 obyvatel v okolí Opozice požaduje vyhodnotit nejdříve ZPS a vypracovat komplexní dopravní koncepci Radnice plánuje překlasifikovat přilehlé komunikace ze 3. na 2. třídu – přesto budou hlukové limity překračovány