ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA.  DNES K NÁM DO ŠKOLY PŘIJEL TOM. JE MU 28 LET A OD NAROZENÍ JE TĚLESNĚ POSTIŽENÝ. TRPÍ MOZKOVOU OBRNOU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Aneb kdo ještě vydržel v tomhle ústavu
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU
Může být žena s psychotickým onemocněním dobrou matkou?
PSYCHICKÉ STAVY.
Liga vozíčkářů Žijte podle svých představ, podpoříme vás.
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace DOMOV PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM ZAŠOVÁ.
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a... míček letí až do statku ležícího hned u dráhy... kde rozbije jedno okno a prolítne dovnitř!
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
DUCHOVÉ Jsou všude kolem nás... Nevěříš??? Tak proč se s námi nevydáš na cestu za nimi....?...čekají na tebe!!! PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!!
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Handicapovaní lidé na trhu práce Michal Pavel, švec Zpracoval Lukáš Duben.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
PROJEKT ZVLÁDNEME TO ČÁST CHODÍCÍ LIDÉ I. ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA.
ZDRAVĚ A BEZPEČNĚ S počítačem patrně strávíš velkou část života. Proto je třeba se u něj umět správně a bezpečně chovat. Je důležité vědět, jak chránit.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
DMO Olga Bürgerová.
Moje prezentace Aneta Trpišovská
Pastorace rodiny, dětí a mládeže
Prázdniny a co dál … Nejdříve se mi nebude chtít odejít od mojí třídy (ze školy) bude se mi po nich stýskat nevím s kým zažiju ještě takovou srandu nikdo.
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Genetické poruchy - obecně
Vsetín Město ve kterém žiji
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc při Dětském centru s komplexní péčí a podpůrnou rodinnou terapií „U nás v domečku“ Seznámení se zařízením,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škodlivé faktory v těhotenství II.část. Anotace: Prezentace je další částí tématu – Škodlivé faktory v těhotenství. Jsou zde uvedeny základní škodlivé.
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Konference projektu NOE Zmocnění a uvolnění vedoucích Seminář 1: Prostředí a výzvy Seminář 2: Tři duchovní hodnoty zdravého vedoucího Seminář 3: Kde získám.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
V ÝVOJ PLODU V DĚLOZE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Jak účast v klinickém hodnocení změnila můj život Jakub Kořínek 24 let.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
ANOTACE OBJASNIT ŽÁKŮM POJEM SEBEDŮVĚRA, POPSAT
Třebaže nejsi věřící, podívej se a popřemýšlej.
ODCHOD MELODRAM (TEXT).
DMO dětská mozková obrna
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Aneb kdo ještě vydržel v tomhle ústavu
8. ZŠ Most Vítězslava Nezvala 2614.
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a
DMO (dětská mozková obrna)
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výlet na Lipno Letošní prázdniny jsme s paničkou vyrazily na Lipno. Kde jsme si nenechaly ujít stezku do korun stromů. Panička nahoru jela sedačkovou lanovko.
Martin Krček narozen v Kladně.
František Saleský Modlitba ve stáří z roku 1567.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_17
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZŠ ŠTÍTINA 5. TŘÍDA

 DNES K NÁM DO ŠKOLY PŘIJEL TOM. JE MU 28 LET A OD NAROZENÍ JE TĚLESNĚ POSTIŽENÝ. TRPÍ MOZKOVOU OBRNOU.

 NENÍ NAKAŽLIVÁ, ANI DĚDIČNÁ NEMOC. RODIČ SI TÉTO PORUCHY VŠIMNE TEPRVE TEHDY, KDYŽ JE POHYBOVÝ VÝVOJ DÍTĚTE OPOŽDĚN. VELMI ČASTO TO BÝVÁ PO PRVNÍM PŮLROCE ŽIVOTA.  TATO CHOROBA JE DŮSLEDKEM URČITÉHO POŠKOZENÍ MOZKU. MŮŽE VZNIKNOUT BĚHEM JEDNOHO ZE TŘÍ NÁSLEDUJÍCÍCH OBDOBÍ: • V TĚHOTENSTVÍ, • PŘI PORODU, • V PRVNÍCH MĚSÍCÍCH ŽIVOTA DÍTĚTE.

 POSTAVÍ SE SICE NA NOHY, ALE NEUDRŽÍ SE NA NICH. NEMÁ V NICH DOSTATEK SÍLY. NEMÁ STABILITU A ROVNOVÁHU.  PŘESTO JE SNAŽIVÝ A ŘÍKÁ, ŽE S OPOROU BY BYL SCHOPEN VYJÍT DO 2. PATRA.  MÁ RÁD VODU, ALE DO BAZÉNU MUSÍ S KRUHEM. OPĚT KVŮLI ŠPATNÉ ROVNOVÁZE.  ZVLÁDL AUTOŠKOLU, ALE NEŘÍDÍ, PROTOŽE SI NENÍ SVOU HYBNOSTÍ JISTÝ.

 ABY SE MU PÁTEŘ „NEBORTILA“ A NEKŘIVILA, MÁ KOLEM NÍ VOPEROVANOU TITANOVOU TYČ. TU UŽ MU NIKDY NEVYTÁHNOU.  PO OPERACÍCH REHABILITOVAL V LÁZNÍCH VELKÉ LOSINY (SNÍMKY NA DALŠÍ STRANĚ).  NYNÍ SE CÍTÍ ZDRÁV, PŘESTOŽE JE NA VOZÍKU. VOZÍKY MÁ 2 – MECHANICKÝ A ELEKTRICKÝ.

 TO SE NAŠTĚSTÍ TOMOVI NESTALO.  JE VTIPNÝ A CHYTRÝ. VYSTUDOVAL GYMNÁZIUM, PAK STUDOVAL SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKU, ALE VYSOKOU ŠKOLU NEDOKONČIL. ŘÍKAL, ŽE Z RODINNÝCH DŮVODŮ A MOC HO TO MRZÍ.  TEĎ UŽ SE MU ZAČÍNAT SE STUDIEM NECHCE.  MÁ PRÁCI. DĚLÁ TELEFONISTU V CHRÁNĚNÉ DÍLNĚ. POMÁHÁ DALŠÍM POSTIŽENÝM.

 BYDLÍ V PANELOVÉM DOMĚ, KTERÝ JE PŘIZPŮSOBEN LIDEM S HANDICAPEM. JSOU V NĚM PRO JISTOTU 2 VÝTAHY, VŠUDE MADLA, BEZBARIÉROVÝ PŘÍSTUP, NIŽŠÍ OKNA, NÍŽE POSAZENÉ KLIKY VE DVEŘÍCH, NIŽŠÍ PRACOVNÍ DESKY U KUCHYŇSKÝCH LINEK…  ŽIJE S PŘÍTELKYNÍ A JEJÍ ŠESTILETOU DCEROU. HOLČIČKU VYZVEDÁVÁ VE ŠKOLE A V KROUŽCÍCH. SPOLUŽÁCI JÍ ZÁVIDÍ, ŽE SE VEZE S TOMEM NA VOZÍKU.

 DŘÍVE CHOVAL HADY A MYŠI.  DNES U NĚHO NAJDEME AKVARIJNÍ RYBIČKY, OSMÁKY, ŽELVY, AGAMY, BĚLOBŘICHÉ JEŽKY, ČINČILY.  NEJVÍCE ČASU MU ZABEROU DVA PSI (BOJOVÁ PLEMENA), KTERÉ MUSÍ PRAVIDELNĚ VENČIT A „CHODIT“ S NIMI NA CVIČIŠTĚ.

OSMÁK, ČINČILA, PITBULL

 JE TO VESELÝ A OPTIMISTICKÝ ČLOVĚK.  NEZAZLÍVÁ ZDRAVÝM LIDEM, ŽE JSOU V POŘÁDKU A ON NE. NENÍ „ZAHOŘKLÝ“, LÍTOSTIVÝ, SMUTNÝ ČI PROTIVNÝ.  NAOPAK JE MILÝ, POZITIVNÍ A KAMARÁDSKÝ. BYLO NÁM S NÍM DOBŘE.

 NEBUDU SE LIDÍ S POSTIŽENÍM BÁT.  NORMÁLNĚ SE JICH ZEPTÁM, JESTLI POTŘEBUJÍ POMOCT.  BUDU PŘIPRAVENÝ, ŽE NE KAŽDÝ POSTIŽENÝ MÁ DOBROU NÁLADU. NEBUDU SI Z TOHO NIC DĚLAT. TOM SE SNAŽÍ S TAKOVÝMI LIDMI NESTÝKAT. VYHLEDÁVÁ POZITIVNĚ NALADĚNÉ LIDI.  PODLE SVÝCH SCHOPNOSTÍ A MOŽNOSTÍ LIDEM S HANDICAPEM POMŮŽU.

TOME, DĚKUJEME ZA NÁVŠTĚVU A PŘÁTELSKÉ POVÍDÁNÍ.