Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Rozvíjející větné členy
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek (Pk).
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Větné členy Opakujeme.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Grafický rozbor vět Postup.
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/21.3132, III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá,  Dana Suchá  Předmět, ročník: Český jazyk, 6. – 9. ročník  Téma: Rozvíjející větné členy  Stručný popis:   Přívlastek, předmět, příslovečná určení, doplněk, jejich závislost na slovních druzích, jak se na ně ptáme, cvičení  Datum vyhotovení: 10. 10. 2011

PŘÍVLASTEK Závisí jedině na podstatném jméně Ptáme se na něj otázkami jaký, který, čí a podstatným jménem, na kterém závisí.

trávník chuť Jaký? zelený náš Jedná se přívlastky shodné Pks malovat na jídlo Jedná se o přívlastky neshodné Pkn

Vyhledej přívlastky a urči, zda jsou shodné nebo neshodné V našem městě se staví mnoho nových rodinných domů. Na konci města vyrostla celá čtvrť barevných domků s malými zahrádkami. Ty si majitelé osázeli různými stromy a květinami veselých barev. Na nedělní procházce jsme obdivovali i čistotu chodníků a celého okolí. Zaujal nás i výhled na Jizeru, protékající v zeleném údolí.

Řešení Pks, Pkn V našem městě se staví mnoho nových rodinných domů. Na konci města vyrostla celá čtvrť barevných domků s malými zahrádkami. Ty si majitelé osázeli různými stromy a květinami veselých barev. Na nedělní procházce jsme obdivovali i čistotu chodníků a celého okolí. Zaujal nás i výhled na Jizeru, protékající v zeleném údolí.

Přívlastek postupně rozvíjející rukavice šedé moje Mezi jednotlivými členy přívlastku postupně rozvíjejícího nepíšeme čárku, (nemůžeme mezi ně vložit spojku) Moje šedé rukavice

Přívlastek několikanásobný růže Červené, žluté a bílé Mezi členy několikanásobného přívlastku píšeme čárku nebo spojku

PŘEDMĚT závisí buď na slovese nebo na přídavném jménu. Ptáme se na něj všemi pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu

sloveso přídavné jméno psát plný Petrovi – Pt ve 3. p. nosit sešity Pt ve 4. p. vody Pt ve 2. p. poražený soupeřem Pt v 7. p.

Vyhledej předměty a urči jejich pád Petr si hraje se sešitem. Náš Vašík rozbil nové kolo. Bezděz jsme zahlédli cestou z okna. Mileně se nepodařilo upéct koláč. Bez tebe na žádný výlet nepojedeme. Vyhráli jsme soutěž ve fotografování. Chci vás všechny vidět.

řešení: Petr si hraje se sešitem 7. p.. Náš Vašík rozbil nové kolo 4. p.. Bezděz 4. p. jsme zahlédli cestou z okna. Mileně 3. p. se nepodařilo upéct koláč 4. p.. Bez tebe 2. p. na žádný výlet nepojedeme. Vyhráli jsme soutěž 4. p. ve fotografování. Chci vás všechny 4. p. vidět.

PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ závisí stejně jako předmět na slovese nebo na přídavném jméně, může záviset i na příslovci

sloveso přídavné jméno zpívat jak? hezky Puz příslovce správně velmi malovaný kde? na zdi pum

Druhy příslovečných určení místo: kde, kam, odkud, kudy? čas: kdy, odkdy, dokdy, jak dlouho? způsob: jak, jakým způsobem? Míry: jak moc, do jaké míry? příčiny (důvodu): proč? účelu: proč, za jakým účelem? podmínky: za jakých podmínek? přípustky: i přes co?

Příklady příslovečných určení místa Jedeme přes pole kudy? Pum Chodíme do školy kam? Pum Vypadlý z kočárku odkud? Pum Napsaný v sešitě kde? Pum

Příklady příslovečných určení času pršelo Včera kdy? Puč Spíme od večera odkdy? do rána dokdy?

Příklady příslovečných určení způsobu a míry Jíme tváří se s chutí vesele veliký dlouho příliš moc Jak, jak moc?

závisí zároveň na jméně i na slovese DOPLNĚK závisí zároveň na jméně i na slovese

maminka pracovala Tatínek pracoval Bez koncovky nerad ráda Ovlivní koncovku jak? Jako na Puz ráda Tatínek pracoval Bez koncovky nerad