UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ PUBLIC RELATIONS 1 … aneb Jak dobrou interní komunikací získat dobré spojence OLGA JURÁŠKOVÁ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Interní komunikace Komunikace mezi: Majiteli a managementem, Public relations 1 Interní komunikace Komunikace mezi: Majiteli a managementem, managementem a zaměstnanci, mezi zaměstnanci navzájem. dobrá komunikace pochopení sounáležitost vyšší výkon ocenění UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace Public relations 1 Interní komunikace Osobní x neosobní komunikace Formální x neformální komunikace Osobní komunikace: rozhovor s ředitelem / setkání managementu se zaměstnanci týmové briefingy porady systémy ocenění (pochvaly, motivace) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Interní komunikace Neosobní komunikace e-mail intranet Public relations 1 Interní komunikace Neosobní komunikace e-mail intranet firemní noviny, časopis další tištěné materiály (kodexy, pravidla, pokyny …) průzkumy, dotazníky, schránky nástěnky UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace Public relations 1 Nástroje komunikace Firemní zpravodaj (časopis) + informace + posílení sounáležitosti - vyšší náklady Nástěnky + flexibilita + dostupnost + zájem - nutnost aktualizace UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image Public relations 1 Nástroje komunikace Korespondence + „osobní“ přístup + budování image Porady + osobní kontakt + diskuse + zpětná vazba - nutnost dobré přípravy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance Public relations 1 Nástroje komunikace Uvítací „balíček“ + informace pro nové zaměstnance + překonání počátečních „šumů“ + budování image Osobní komunikace managementu + osobní kontakt + možnost „vyříkat si věci“ + metoda „otevřených dveří“ - časová náročnost - formální přístup UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Nástroje komunikace Intranet + flexibilita Public relations 1 Nástroje komunikace Intranet + flexibilita + „poradce“ (návody, směrnice) + zpětná vazba - dostupnost UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Firemní zpravodaj Účinný nástroj firemní komunikace Public relations 1 Firemní zpravodaj Účinný nástroj firemní komunikace Nositel firemní kultury Podporuje sounáležitost zaměstnanců s firmou Umožňuje aktivní zapojení zaměstnanců Oceňuje nejlepší zaměstnance Ovlivňuje širší sociální okolí Motivuje zaměstnance Buduje image firmy UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Firemní zpravodaj Informace managementu Praktická sdělení Public relations 1 Firemní zpravodaj Informace managementu Praktická sdělení Úspěchy firmy, růst firmy Odborné informace z oboru, trendy Představení nových kolegů Informace o zaměstnaneckých výhodách Pochvalné dopisy zákazníků Narozeniny, významné události Ocenění nejlepších zaměstnanců, týmů Pozvánky na firemní akce Zábava, humor, „odlehčení“ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Zlatý středník Soutěž o nejlepší firemní časopis Kritéria hodnocení: Public relations 1 Zlatý středník Soutěž o nejlepší firemní časopis Kritéria hodnocení: celkový dojem informační obsah zajímavost pro čtenáře vhodnost pro danou cílovou skupinu jednotný grafický styl účelnost a přehlednost kreativita obrazová výbava úroveň fotografií, ilustrací zdroj: www.istrategie.cz UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN
Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky. Public relations 1 Proč to všechno? Zaměstnanci jsou prvními firemními zákazníky. Sebelepší externí komunikace nebude efektivní bez dobré interní komunikace. Budování image nejen u zaměstnanců, ale také v jejich širší sociální skupině. Dobří, loajální a zainteresovaní zaměstnanci jsou nejvyšší hodnotou firmy. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN