Co je důležité znát pro realizaci projektu?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Centrum pro regionální rozvoj ČR
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 2/ /11/2010 Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 Strategický plán Leader Partnerství venkova – Prosperita regionu Zadávání zakázek – výběrová řízení v rámci LEADRU a PRV Evropský zemědělský fond pro.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Schválením žádosti projekt nekončí
Druhy kontrol projektu:
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Ověření a udržitelnost malého projektu
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Co je důležité znát pro realizaci projektu? Kontroly a podklady pro ně Výběrová řízení na dodavatele Průběžná, etapová a závěrečná zprávy Vyúčtování a žádost o proplacení Změny v projektu Archivace dokladů a dokumentů

Kontroly 1. stupně Kontrola ex-ante (před podpisem) Kontrola interim (průběžná) Kontrola ex-post (následná) Provádí je gestor grantového schématu Plánované nebo neplánované kontroly Fyzické + administrativní

Kontrola ex-ante Kontrola ex-ante - na místě, prováděná před podpisem smlouvy Ověřování údajů uvedených v žádosti Potřebné podklady: projektová dokumentace – dle charakteru projektu - projekt pro stavební, nebo specifikace technologií atd. stavební povolení s razítkem nabytí právní moci

Kontrola ex-ante smlouva o vedení zvláštního účtu nebo podúčtu pro projekt doklad o zajištění finančního krytí projektu podklady k výběrovým řízením smlouva o provedení díla, kupní smlouva faktury a stavební deník doklad o průměrném přepočteném počtu zaměstnanců pracovní smlouvy

Kontrola interim Průběžná kontrola buď bez žádosti a nebo v souvislosti se žádostí o proplacení nákladů Sledování realizace projektu až do jeho ukončení a vyúčtování Potřebnými podklady je veškerá dokumentace a doklady k projektu (podobně jako u kontroly ex-ante)

Kontrola ex-post Kontrola prováděná po ukončení projektu Ověřování dodržování podmínek uvedených ve smlouvě Potřebné veškeré doklady a smlouvy Porovnávání konkrétních smluv a jejich částí s výsledky realizace projektu

Kontrola 2. stupně Nezávislá kontrola vybraného vzorku akcí Oddělena od systému kontrol 1. stupně Kontrola jak fyzická, tak veškeré dokumentace, administrativy a uplatnění a účinnosti řídících a kontrolních systémů Provádí ji kraj – odbor kontroly

Práva a povinnosti při kontrole na místě Možnost vyžádat si náhradní termín z vážných důvodů U kontrol interim a ex-post doložit své vyjádření k protokolu o kontrole Předložit na vyžádání dokumenty týkající se jiných již provedených kontrol projektu Umožnit kontrole vstup na pozemek, do budov a přístup k účetním dokumentům v písemné i datové podobě

Práva a povinnosti při kontrole na místě Přijmout opatření k nápravě zjištěných nedostatků Archivovat doklady a dokumentaci po požadovanou dobu(viz dále) Plný rozsah práv a povinností vymezuje zákon č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole

Výběrová řízení v projektu Výběrová řízení se řídí platnými právními předpisy, tedy zákonem č. 40/2004 Sb. o veřejných zakázkách Rozhodující jsou náklady bez DPH

Výběrová řízení v projektu Pokud zakázka nepřesáhne 2 mil Kč a nebo přesáhne 2 mil. Kč, ale není z více než 50% financována z veřejných prostředků, lze použít jednací řízení bez uveřejnění dle pravidel SROP, článek 38 Pokynů pro žadatele a příjemce podpory V případě zakázky nad 2 mil. Kč a nebo zakázky pod 2 mil. Kč, ale financované z více než 50% z veřejných prostředků, se postupuje dle zákona č. 40/2004 Sb. v plném rozsahu

Jednací řízení bez uveřejnění dle SROP Jedná se o jednací řízení bez uveřejnění zakázky na centrální adrese s tím, že jsou osloveni minimálně 3 dodavatelé Dodavatelé musí splnit kvalifikaci způsobilosti dle zákona č. 40/2004 Sb., § 30 Vymezení předmětu zakázky musí být provedeno dle klasifikací dle §48 odst. 2 zákona

Jednací řízení bez uveřejnění dle SROP Zadávací dokumentace musí obsahovat: obchodní podmínky požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny podmínky, za nichž je možno překročit nabídkovou cenu ostatní požadavky pro realizaci zakázky

Jednací řízení bez uveřejnění dle SROP Technické specifikace nesmí zaručovat určitým dodavatelům konkurenční výhodu Lhůta pro podání nabídky je nejméně 20 dnů Kritéria pro výhodnost nabídky: ekonomická výhodnost nabídky nebo nejnižší nabídková cena

Doklady k výběrovému řízení Výzva k předložení nabídky Doklad o prokazatelném převzetí výzvy uchazeči Jmenování výběrové komise Zápis z hodnocení výběrové komise Rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky

Doklady k výběrovému řízení Vyrozumění uchazečů o výsledku včetně doložení data doručení vyrozumění Vítězná nabídka (případně výtah s údaji o konečné ceně v případě přílišného rozsahu) Smlouva o provedení díla

Průběžná, etapová a závěrečná zpráva Průběžná – každých šest měsíců od podpisu smlouvy až do ukončení akce Etapová – pokud je projekt členěn na etapy, podává se po dokončení etapy Závěrečná – po dokončení realizace projektu společně s žádostí o proplacení

Průběžná, etapová a závěrečná zpráva Náležitosti potřebné ke zpracování a podání zprávy: Účetní doklady – faktury s příslušnými rozpočty, doklady o jejich proplacení, výpisy z účtu k proplaceným výdajům (vždy originál + 2 kopie) Stavební deník o dosud provedených pracích Dokumenty k výběrovým řízením

Vyúčtování a žádost o proplacení Potřebné dokumenty a podklady: závěrečná zpráva o realizaci projektu žádost o proplacení výdajů, kterou generuje ELZA (v tištěné a elektronické podobě) žádost o proplacení výdajů, která je přílohou Pokynů pro žadatele a příjemce podpory doklad o ukončení fyzické realizace projektu (platné kolaudační rozhodnutí, předávací protokol u technologií)

Vyúčtování a žádost o proplacení originál stavebního deníku originály a 2 prosté kopie účetních dokladů podpisový záznam osoby zodpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby zodpovědné za zaúčtování k jednotlivým fakturám výpisy ze zvláštního bankovního účtu projektu, k proplaceným výdajům

Vyúčtování a žádost o proplacení ověřené kopie pracovních smluv k novým pracovním místům pojistná smlouva týkající se majetku pořízeného z nákladů projektu a doklad o zaplacení první splátky pojistného zajištění publicity projektu – fotodokumentaci ostatní fotodokumentaci k projektu

Změny v projektu Nepodstatné změny pouze písemně oznámit gestorovi Závažné změny v projektu je nutné oznámit (například změny v časovém harmonogramu, ve struktuře a výši nákladů atd.) Gestor vypracuje návrh změny smlouvy (dodatek, výpověď, odstoupení) a předloží zastupitelstvu Zohlednění v průběžných či etapových zprávách spolu se zdůvodněním

Archivace dokladů a dokumentů Příjemce podpory je povinen uchovávat veškerou dokumentaci vztahující se k projektu po dobu platnosti smlouvy, minimálně však 10 let Jedná se o: smlouvu včetně všech příloh veškerou dokumentaci k akci předkládanou v rámci GS veškeré účetní doklady k akci (i u dodavatelů a subdodavatelů – zakotvit smluvně)