Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skupenské přeměny látek
Advertisements

Risk - elektrický proud
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výkon elektrického proudu
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Elektromagnet a jeho užití - test
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_D2 – 13.
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
KIV/ZI cvičení 8 Tomáš Potužák.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KUFR – procvičování pojmů
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Elektromagnetická indukce
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Goniometrické funkce.
Název materiálu: ELEKTRICKÉ ZNAČKY – výklad učiva.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_105.
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
OHMŮV ZÁKON Ing. Radek Pavela.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Polovodičová dioda Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Elektrický proud a Ohmův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročníkosmý.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Paralelní zapojení rezistorů
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012 VY_32_INOVACE_FY_38 Ohmův zákon Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012 Dále metodika

X A1 O X A2 O X O A3 A4 X O A5 O X B1 O X B2 X O B3 O X B4 O X B5 O X C1 O X X C2 O O X X C3 O O X X O X C4 O X C5 X O O X D1 O X O X D2 O O X X D3 O X O X D4 O X O X X O O D5 X E1 O X O X O E2 O X X E3 O O X X E4 O X O X E5 O O X X

A1 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 200 Ω, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 40 V? Řešení 0,2 A Zpět

A2 Jaký je el. odpor elektrického obvodu se zdrojem el. napětí 15 V. Ampérmetrem jsme změřili el. proud 300 m? Řešení Odpor obvodu je 50 Ω. Zpět

A3 Jaký odpor má spotřebič, kterým při napětí 9 V prochází proud 50 mA? Řešení 180 ohmů Zpět

A4 Obvodem prochází proud 1,2 A při napětí 380 V. Jaký je odpor rezistoru, který je zapojen do obvodu? Řešení 316,6 ohmu Zpět

A5 Spotřebičem o odporu 2,5 kΩ prochází proud 2 mA. Jaké je napětí na jeho svorkách? Řešení 5 V Zpět

B1 Na jaké napětí byl připojen spotřebič, je-li jeho odpor 690 Ω a prochází-li jím proud 0,33 A? Řešení 227,7 V Zpět

B2 Vláknem žárovky o odporu 800 Ω prochází proud 275 mA. Na jaké napětí je žárovka připojena? Řešení 2,2 V Zpět

B3 Ampérmetrem jsme změřili el. proud v nerozvětvené části el. obvodu 0,02 A. Jaký je el. odpor obvodu, jestliže je v obvodu zapojen zdroj elektrického napětí o velikosti 3 V? Řešení 150 Ω. Zpět

B4 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 0,5 kΩ, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 230 V? Řešení 0,46 A Zpět

B5 Žárovka je připojena na napětí 4,5 V a prochází jí proud 0,15 A. Jaký je odpor vlákna žárovky? Řešení 30 ohmů Zpět

C1 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 55 Ω, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 220 V? Řešení 4 A Zpět

C2 Žárovka je připojena na napětí 230 V a prochází jí proud 0,5 A. Jaký je odpor vlákna žárovky? Řešení 460 ohmů Zpět

C3 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 4 kΩ, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 400 V? Řešení 0,1 A Zpět

C4 Obvodem prochází proud 1,5 A při napětí 48 V. Jaký je odpor rezistoru, který je zapojen do obvodu? Řešení 32 ohmů Zpět

C5 Ampérmetrem jsme změřili el. proud v nerozvětvené části el. obvodu 4000 μA. Jaký je el. odpor obvodu, jestliže je v obvodu zapojen jeden tužkový článek? Řešení 375 Ω Zpět

D1 Žehlička na napětí 230 V má odpor topné vložky 40 Ω. Jak velký proud prochází topnou vložkou? Řešení 5,75 A Zpět

D2 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 60 Ω, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 240 V? Řešení 4 A Zpět

D3 Ampérmetrem jsme změřili el. proud v nerozvětvené části el. obvodu 60 mA. Jaký je el. odpor obvodu, jestliže je v obvodu zapojen zdroj elektrického napětí o velikosti 12 V? Řešení 200 ohmů Zpět

D4 Na osvětlovacím zařízení automobilu je napětí 12 voltů. Při plném světle prochází proud 8 A. Jaký je odpor zařízení? Řešení 96 ohmů Zpět

D5 Jaký odpor má spotřebič, kterým při napětí 36 V prochází proud 360 mA? Řešení 100 ohmů Zpět

E1 Ampérmetrem jsme změřili el. proud v nerozvětvené části el. obvodu 250 mA. Jaký je el. odpor obvodu, jestliže je v obvodu zapojen zdroj elektrického napětí o velikosti 9 V? Řešení 36 ohmů Zpět

E2 Spotřebičem o odporu 0,8 kΩ prochází proud o velikosti 775 μA. Jaké je napětí na jeho svorkách? Řešení 0,62 V Zpět

E3 Jaký odpor má spotřebič, kterým při napětí 4,5 V na jeho svorkách prochází proud 200 mA? Řešení 22,5 Ω Zpět

E4 Spotřebičem o odporu 1 kΩ prochází proud 2 mA. Jaké je napětí na jeho svorkách? Řešení 2 V Zpět

E5 Jaký proud protéká obvodem s celkovým odporem 40 Ω, jestliže je k němu připojen zdroj elektrického napětí o velikosti 12 V? Řešení 0,3 A Zpět

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Vzdělávací obor : Fyzika Ročník: 9. Tematický okruh: Elektromagnetické pole Klíčová slova: ohm, el. napětí, el. odpor, el. proud, el. obvod Použité materiály: automatické tvary MS OFFICE POWERPOINT BOHUNĚK, Jiří. Sbírka úloh z fyziky pro žáky základních škol. 3. vyd. Praha: Prometheus, 2008-2009, 3 sv. (50-54 s.). Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-370-73. Metodický postup: Žáci ve dvou skupinách hrají piškvorky. Skupiny se střídají ve výběru pole Na každou otázku odpovídají obě družstva. Pole získá družstvo, které správně odpoví (když správně odpoví obě dvě, získá pole to družstvo, které si ho vybralo). Vítězí družstvo, které získá tři stejné značky za sebou. Zpět