VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
Vývin člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o vývinu člověka v jednotlivých.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Proměny člověka v průběhu života
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Stadia lidského života
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Rozmnožovací soustava
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Biologické děje v dospívání
Základní charakteristika
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období mladšího školního věku klíčová slova : školní práce, bisexuální.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Postnatální období –starší školní věk
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Periodizace lidského vývoje
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 6. ročník – Člověk a zdraví – Výchova ke zdraví – Vývojové etapy člověka autor VM: Ing. Danišková Jitka období vytvoření VM: duben 2012 anotace: Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, tematického okruhu – Změny v životě člověka a jejich reflexe. Formou prezentace zpracovává téma vývoje lidského jedince od narození až po adolescenci, tedy vstup do dospělosti.

Období novorozenecké první měsíc života přizpůsobení se podmínkám mimo dělohu plně nevnímá okolní svět, avšak je vybaven důležitými reflexy: sací (přisaje se na bradavku a saje mateřské mléko, kterým se živí) obranný (pláč) – reaguje na pocity nelibosti a hladu úchopový tělesná proporcionalita: velká hlava, dlouhý trup, krátké končetiny po narození dítě většinu dne prospí

Období kojenecké do konce 1. roku výživou odkázáno především na mléko, nejlépe mateřské rychlý tělesný i duševní vyvoj růst dolních a horních řezáků  rozlišování barev slovní zásoba kojence obsahuje asi 3 – 5 slov (většinou ta základní jako například ,,máma", ,,táta„) prospí 14 hodin denně

Období batolecí do 3 let pohybové schopnosti (dítě leze a chodí) do konce druhého roku se prořezávají mléčné zuby ke konci druhého roku slovní zásoba až dvě stě slov (během třetího až tisíc slov) základní hygienické a společenské návyky a osamostatňování (příjem potravy, udržování čistoty, stále dokonalejší řeč, chůze a pohyby) důležité, aby se matka či otec o dítě starali, učili ho ve všech směrech

Předškolní věk do 6 let mění se tělesné rozměry, rozvíjejí se duševní schopnosti, dítě touží po činnostech v dětském kolektivu -> školka hlavní činností je hra - rozvoj paměti, představy, řeči, myšlení začátek předškolního věku = období prvního vzdoru. výměna dětského chrupu

Mladší školní věk do 12 let na začátku je dítě v období první vytáhlosti a dále pokračuje období pomalého růstu a vývoje začínají se prořezávat trvalé zuby nástup do školy - stává se společenským soustředění i na věci méně přitažlivé (učení), podřízení se časovému rozvrhu, povinnosti se musí plnit

Starší školní věk obvykle od 12 do 15 let vstupují v činnost pohlavní žlázy, vytvářejí se druhotné pohlavní znaky, urychluje se růst = puberta (způsobená tvorbou hormonů) dítě se stává pomalu dospělým dívky - poprsí a první chloupky v pohlavní části, proces menstruace chlapci – chlupy, vývoj spermatu (v budoucnosti možnost plození potomků)

Období dorostové od 15 do 18 let růst do výšky se výrazně zpomaluje a později se úplně zastaví adolescence = most mezi dětstvím a dospělostí. období kritické a rizikové (rychlá změna v biologické, psychické a sociální sféře) dosaženo pohlavní dospělosti chlapci - dokončení vývoje tělesného ochlupení, mohutní a sílí svalstvo, zvyšuje se tělesná výkonnost a zdatnost vyvinuty všechny formy myšlení charakteristické pro dospělost mládež hledá vlastní identitu, formuje svoji odlišnost od ostatních a vytváří si svůj vztah ke společnosti

Zdroje Červinka Jiří. Čotokva – Lesní škola LLM. Praha. 1998 www.wikipedia.cz