Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin, 19.-20.06.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Cykloturistika Produkty Služby Infrastruktura Propagace.
XV. celostátní finan č ní konference , Praha Přínosy meziobecní spolupráce Svazek měst a obcí Krkonoše a formy spolupráce veřejného sektoru.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Prezentace turistické oblasti
Program dnešního setkání OPS ( )
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Ekonomický rozvoj měst a regionů Projekty CityRegio a CityRegio II Seminář „Zapojení ČR do Nadnárodní spolupráce a zhodnocení programu Interreg IIIB CADSES“
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
2 Řeka Jizera Největší pravostranný přítok Labe (cca 165 km). Pramen na svahu hory Smrk v Jizerských horách. Soutok s Labem u Lázní Toušeň a Káraného.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Programy regionálního a municipálního rozvoje Mgr. Oldřich Hájek.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Aktuální informace o stavu
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Strategie regionu, obce
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Kategorizace organizací destinačního managementu
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Dílna budoucnosti pro nové podněty, cíle a priority jednání do roku 2020 Cestovní ruch a doprava v Euroregionu Neisse – Nisa - Nysa Oybin,

Představení účastníků • Účastníci z různých oborů * Doprava: 10 Tourismus: 17 Veřejná správa: 12 Znáte poslání? • Počet odpovědí ANO: 15 • Počet odpovědí NE: 19 * Někteří účastníci jsou činní napříč obory Oybin,

Fáze kritiky pozitivnínegativní Libnet+ (Euro-Neisse-Ticket)Mezery v železniční síti Důvěryhodná spolupráceBilaterální nikoli trilaterální projekty Již existující přeshraniční projekty (cyklotrasy, viaSacra, Trilex) Není možná trvalá udržitelnost projektů po uplynutí podpůrné doby Společné publikace„Hřebenovka“ – Stavění mostů Setkání všech národností (dílna budoucnosti) Výměna informací (třístranná) a interní NisaGoJazyk a spory Hledání řešení při právních problémechPrávní rámec Mezery v přeshraniční infrastruktuře (cyklotrasy, turistické trasy) a jejich komunikace Nedostatek partnerů projektu Oybin,

Fáze představivosti- doprava • • funkční dopravní klastry • jednotný drážní systém – schválení 4. železničního balíčku • poptávka – analýza nabídek • prověřit autobusová spojení jako alternativu vlakového spojení (náklady) • Management aktivit na rozhraní • definice městské a příměstské hromadné dopravy ve smyslu cestovního ruchu  vymezení mobilních řetězců • (Přeprava sportovního vybavení) • informační systém v reálném čase • trinacionální dopravní sdružení • institucionalizovaná forma spolupráce pro systém jízdenek Libnet+ Oybin,

Fáze představivosti - komunikace • mobilní komunikace • trilaterální turistický informační systém • společné vystupování na mezinárodním trhu • systematická výměna informací o akcích a zajímavostech v regionu • aktivace vnitřního trhu • koncentrace marketingu na primární témata • silnější vnímání vedoucí role v Euroregionu • společně koordinovaná spolupráce • zintenzivnění online-marketingu • vyjasnění otázky, zda název ERN je smysluplný pro komunikaci • participativní rozvoj poslání Oybin,

Fáze představivosti - financování • větší zapojení poskytovatelů služeb • reálné projekty PPP pro rozvoj infrastruktury Oybin,

Fáze představivosti - infrastruktura • dokončení infrastruktury (cyklostezky, turistické stezky) • „Hřebenovka“ • výkonné propojení dopravy a cestovního ruchu Oybin,

Fáze představivosti - projekty • velká rozmanitost produktů resp. témat (aktivní dovolená, cestování za kulturou, zahradní kultura, přírodní atrakce, [pískovcová skalní města]) • tvoření interdisciplinárních pracovních skupin (cestovní ruch & doprava) • více aktivit a myšlenek orientovaných na řešení • začlenění firem z regionu • pracovní skupina se všemi třemi národnostmi před zahájením projektů • komplexní zaměření nejenom výhradně na cestovní ruch • vytváření trvale udržitelných produktů z konzistentních tematických oblastí • trvalá spolupráce pracovních skupin Oybin,

Fáze představivosti - region • zvýšit atraktivitu regionu • vytvořit životní hodnoty a atraktivitu regionu • musí být vytvořena politická vůle obcí • marketing možný pouze pokud se vytvoří vlastní struktury (podobné MGO) (speciálně pro Polsko a Českou republiku) • tematické zesíťování regionů • spolupráce soukromého a veřejného sektoru • vytvoření struktur k etablování ERN jako značky • individuální zájmy jednotlivých regionů podřídit společným zájmům Oybin,

Fáze představivosti - management kvality • výkonné propojení dopravy a cestovního ruchu • kvalifikace všech zúčastněných stran Oybin,

Fáze realizace Týmová práce v „národních týmech“: S jakými opatřeními musíme-měli bychom-chceme začít? S jakými prostředky by měla tato opatření být realizována? Oybin,

Výsledky národních týmů Polsko • Další podpora Libnet+ • Reklamní kampaň/ utváření značky  ERN • Propojení dopravy s nabídkami cestovního ruchu • Projekty by se měly nést samy • Vytváření obchodních společností podobných MGO • Rozvoj Sudetské cesty  propojení infrastruktury v celých Sudetech • Rozšíření stávajících tras k vytvoření sítí poskytovatelů služeb • Analýza k uzavření mezer infrastruktury Oybin,

Výsledky národních týmů Česká republika • Rozvíjení tematických tras • Vytváření bezbariérových nabídek • Přeshraniční vodní cesty, cyklostezky a městská a příměstská hromadná doprava (rozhraní) • Vytvoření cykloturistického centra • Zachování vytvořené infrastruktury • Společné vytváření produktů v rámci ERN • Zintenzivnit marketing ÖPNV • Koncepce cestovního ruchu zimních sportů resp. cykloturistiky (skibusy resp. cyklobusy) • Zahájení opatření PPP • Koncepce k napojení soukromého sektoru • Slavnost Nisa k etablování u populace (úvodní akce k zahájení sezóny) • Obsahová podpora u PPP modelů • Společné pozorování trhu Oybin,

Výsledky národních týmů Německo • Dlouhodobá a pravidelná setkání k dalšímu rozvoji a realizaci projektů • Vytvořené strategické skupiny s rozhodovací pravomocí ze skupiny dopravy i cestovního ruchu 1 x ročně setkání společné strategické skupiny • 2 x ročně EUREX setkání (doprava a cestovní ruch) • Další rozvoj poslání ERN • Stanovení priorit • Vytvoření a evaluace ročních plánů (krátkodobé) • Informační cesta k určení situace (vzájemné návštěvy aktérů) • Podpora opatření B2B (Roadshow) • Konkrétní projekty by měly provádět projektové skupiny • Tematické pracovní skupiny k realizaci strategie Oybin,

Celkové výstupy z workshopu 1.Opatření na strategické úrovni • Vytvoření střednědobého plánu jako podkladu pro roční plánování • Vždy jedna strategická skupina za problematiku dopravy a problematiku cestovního ruchu (jednání 2x za rok) • 1x za rok jednání zástupců obou skupin • První setkání strategických skupin proběhne na podzim 2013 Zodpovědní - Německo • MGO za problematiku cestovního ruchu • ZVON za problematiku dopravy Zodpovědní – Česká republika • Zodpovědní za cestovní ruch na Krajském úřadě Libereckého kraje • KORID za problematiku dopravy Zodpovědní – Polsko • DOT za problematiku cestovního ruchu • HS Jelenia Góra • Zodpovědnost za problematiku dopravy je ještě otevřená

Celkové výstupy z workshopu 2.Realizace strategické spolupráce na konkrétních tématech a oblastech úkolů • Témata budou konkretizována v příslušné strategii a odborné skupině Oybin,

Celkové výstupy z workshopu 3.Marketingová opatření a)Vnitřní marketing • Úvodní akce k zahájení sezóny (Festival d´Euroregion) • Infocesty a roadshow • Další vzdělávání zúčastněných b)Marketing pro hosty • Vtáhnout média (PR) • Informační služby pro hosty (SMS, displeje v městské hromadné dopravě atd.) • Zaměření na trojstrannou spolupráci • Zintenzivnit lobbying Oybin,