Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Úhel je část roviny
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Množiny bodů dané vlastnosti
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Kruh a jeho částí Mgr. Dalibor Kudela
Užití Thaletovy kružnice
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Kružnice opsaná trojúhelníku
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Základní konstrukce Kolmice.
Matematika – 8.ročník Kružnice a kruh
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Užití Thaletovy kružnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Hlují čísla na desetitisíce
Množina bodů dané vlastnosti
POLOPŘÍMKA.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
VY_42_INOVACE_116_KRUŽNICE,KRUH Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kruh, kružnice Základní pojmy
KOULE objem a povrch.
Kružnice trojúhelníku opsaná
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Konstrukce trojúhelníku
Množina bodů dané vlastnosti
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Základní konstrukce Kolmice.
Geometrické konstrukce v technickém kreslení Bogdan Nogol
Kružnice III. třída.
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
TÉMA: Rýsování čtverce
Konstrukce trojúhelníku
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová KRUH A KRUŽNICE Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová

Kružnice k » kružnice k je množina všech bodů, které jsou ve stejné vzdálenosti r od středu S - S … střed kružnice k - r … poloměr kružnice k x S r k

» poloměr r kružnice k je vzdálenost od středu S k jakémukoliv bodu, který kružnici k náleží (v našem případě bod X) » průměr d kružnice k je délka úsečky AB, která prochází středem S a její krajní body náleží kružnici k poznámka: d = r + r x d B S A r k X

Body, které kružnici k náleží Bod A kružnici k náleží A є k Bod B kružnici k náleží B є k A x x S x k B

Body, které kružnici k nenáleží Bod C kružnici k nenáleží C є k Bod D kružnici k nenáleží D є k D x x C x S k

Postup rýsování 1. Vyznačíme bod S 2. Rozevřeme kružítko (podle zadání) 3. Hrot kružítka umístíme do bodu S 4. Narýsujeme kružnici k 5. Kružnici k popíšeme x S k

Kruh K » kruh K je množina všech bodů ve stejné nebo menší vzdálenosti od středu S než je poloměr r - S … střed kruhu K - r … poloměr kruhu K x S r K

» poloměr r kruhu K se rovná poloměru r kružnice k, která jej ohraničuje » průměr d kruhu K je délka úsečky AB, která prochází středem S a její krajní body náleží kružnici k poznámka: d = r + r x D K d S r C Y

Body, které kruhu K náleží Bod M kruhu K náleží M є K Bod N kruhu K náleží N є K M x x N S x K

Body, které kruhu K nenáleží Bod O kruhu K nenáleží O є K Bod P kruhu K nenáleží P є K P x x S O x K

Postup rýsování 1. Vyznačíme bod S 2. Rozevřeme kružítko (podle zadání) 3. Hrot kružítka umístíme do bodu S 4. Narýsujeme kruh K 5. Kruh K popíšeme x S K

Příklady k procvičení Kde všude můžeme najít kruh nebo kružnici v našem okolí?

Které body náleží a které nenáleží kružnici k ? x x x B C E x A S x x D k

Které body náleží a které nenáleží kruhu K ? x x P x Q x S x T K R x