IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál
Filip Hofmann, C3A, 2011/2012.  Definice  Počátky  Itálie  Německo  Španělsko  Šíření do světa.
Média: nástroj vládnoucí třídy
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nové ideologie VY_32_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
ZPŮSOB VLÁDY Politická moc ve státě je uplatňována způsobem demokratickým nebo totalitním.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Vznik státních útvarů V.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
T o t a l i t a r i s m u s.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:Výuková prezentace Předmět:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Problémy poválečného světa
příprava na 2. světovou válku
Totalitní režimy.
Politické ideologie Roman Annenkov, VII. B.
Nástup fašismu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Totalitní režimy svět mezi dvěma válkami
Světová hospodářská krize
Totalita nedemokratická, autoritativní forma vlády ( masivní ideologická propaganda, teror a brutalita) usiluje o „totální“, naprostou moc (zasahuje do.
VY_32_INOVACE_51_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM RUSKU
Události po první světové válce Vypracoval:Zbyněk Poulíček Michal Dvořák © 2004.
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
TEST 13 POLITOLOGIE Ve které zemi získaly ženy volební právo nejdříve ? A.Norsko B.Rakousko C.ČSR D.Francie.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Nástup fašismu Itálie.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Politické ideologie a jejich základní proudy
Rasismus.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
FAŠISMUS.
VY_32_INOVACE_SVF32460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Fašismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.9.06
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
FAŠISMUS.
KOMUNISMUS UTOPIE NEBO ZLOČIN?.
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Fašismus BARBORA VÍTOVÁ, C3A POLITICKÉ HNUTÍ, IDEOLOGIE.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM RUSKU
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Základní škola Čelákovice
FAŠISMUS V ITÁLII.
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
20. století 20. léta.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Totalitní režimy.
Politické ideologie a jejich základní proudy
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Totalitní režimy Fašismus v Itálii
Hitlerova agrese ve 30. letech
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS

FAŠISMUS Zdroj: 1

původně znak úředníků římského impéria PŮVOD POJMU pochází z latinského slova fascis, které se překládá jako svazek jilmových prutů svázané červenou páskou s vyčnívající vetknutou sekyrou původně znak úředníků římského impéria zdroj: 2

DEFINICE FAŠISMU otevřená diktatura antiliberálního a antidemokratického zaměření vycházející z nacionalismu nebo rasismu zdroj:3

TEORETIKOVÉ Benito Mussolini Giovani Gentile Mario Palmieri

CHARAKTERISTICKÉ RYSY nadřazenost zájmů celku nad zájmy jednotlivce plynulý chod státu, disciplína vůdcovský princip propaganda, cenzura korporativismus příprava na válečný konflikt (Itálie, Německo)

CESTA K MOCI využití přetrvávajících hospodářské, společenské a politické krize po 1. světové válce využití nestability a nejednotnosti koaličních vlád využití nedůvěry k demokratickým pricipům využití obav ze šíření revolucí bolševického typu

PŘÍKLADY FAŠISTICKÝCH REŽIMŮ 1926- ITÁLIE 1928 - PORTUGALSKO 1933 - NĚMECKO 1936/9 - ŠPANĚLSKO

KOMUNISMUS zdroj: 4

PŮVOD POJMU z latinského communis = společný zdroj: 5

DEFINICE KOMUNISMU společenský systém založený na společném vlastnictví, resp. společném vlastnictví výrobních prostředků zdroj: 6

TEORETIKOVÉ KARL MARX FRIEDRICH ENGELS VLADIMÍ IJLIČ LENIN

CHARAKTERISTICKÉ RYSY zrušení vlastnického principu beztřídní společnost každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb. předpokladem vysoké morální vlastnosti společnosti

CESTA K MOCI 1917 -VŘSR krize společnosti po první světové válce využití povstání v NĚMECKU,MAĎARSKU= přímý vývoz revoluce po jejich potlačení šíření revolučních myšlenek prostřednictvím svých stoupenců-- zakládání kom. stran

SPOLEČNÉ = TOTALITARISMUS monopolní ofiální ideologie, která si činí nárok na neomylnost budování „nové společnosti“ jediná vládnoucí politická strana státní(stranická) kontrola nad hospodářským životem monopol na hromadné sdělovací prostředky rozsáhlá politická kontrola obyvatelstva masivní využívání represivních prostředků

ideologické zdůvodnění ODLIŠNÉ konečné cíle historický vývoj sociální základna ideologické zdůvodnění

POZNÁMKY 1) http://im.encyklopedie.seznam.cz/wiki_cz//image/20/11620-180px- benito_mussolini_and_adolf_hitler.jpg 2) http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/126622-fasismus 3) Žaloudek,K.,Encyklopedie politiky,Libri, Praha 2004, s. 127 4) http://im.encyklopedie.seznam.cz/wiki_cz//image/02/13402-180px- karl_marx.jpg 5) Žaloudek,K.,Encyklopedie... s.194 6) Žaloudek,K.,Encyklopedie... s.194