Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
PRAKTICKÁ A SOCIÁLNÍ ETIKA
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Víme opravdu, co to je LEADER?
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Církve a předsednictví Jak se církve v ČR připravují na české předsednictví v Radě EU.
Role školního koordinátora EVVO
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zdravá škola.
Rodinné potřeby a ekonomika
Všeobecná deklarace lidských práv
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Průřezová témata.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Psychologické aspekty zdraví
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Model transkulturní péče
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Definice, základní pojmy
Sociální práce charakteristiky, definice, vývoj oboru Úvod do sociální práce ZS 2015 Úvod do sociální práce ZS 2015.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Filozofie ošetřovatelství
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Konflikt, koření života
Komunikace učitele se žáky
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Zaměření a funkce sociálního lékařství (SL)
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Pracovní výchova - dívky 9.tř. Prezentace č.19
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Syndrom rizikového chování v dospívání
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Základní filozofické otázky
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Rodičovství biologické a pěstounské
Etická výchova jako součást života školy
Transkript prezentace:

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální zdraví představuje takový souhrn tělesných, citových, rozumových a společenských stránek člověka jako sexuální bytosti, který obohacuje osobnost, zlepšuje její vztahy k lidem a rozvíjí schopnost lásky".

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Sexuální výchova musí být komplexní, její součástí musí být výchova ke kladným postojům a hodnotám.  Za předpokladu dobrého programu a použití vhodných metod je možno ovlivnit sexuální chování mladých směrem k větší zodpovědnosti a oddálení sexuálních aktivit.

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  monogamní rodina, založená na vzájemné úctě a lásce, je pozitivní hodnotou. Neexistuje všeobecně akceptovaný kodex sexuální etiky. Vycházíme ze společenských, národních a humanistických hodnot, jakými jsou hodnoty rodinného života, sociálního a osobního rozvoje

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu Doporučení mezinárodních institucí a vědecké skutečnosti k sexuální výchově: musí respektovat práva rodičů má podporovat sexuální zdraví ve smyslu definice přijaté světovou zdravotnickou organizací r v Kodani musí respektovat známá psychologická a sociologická fakta

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu Fakta: Předčasný sex vede k promiskuitě předčasný sex nedovolí rozvinutí vyšších citů jako jsou porozumění, empatie, prosociální postoje apod Předčasný sex také často poškozuje organismus dívky Světová zdravotnická organizace (WHO) jako nejúčinnější cestu prevence AIDS doporučuje zdrženlivost

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Z uvedených skutečností vyplývá, že sexuální výchova nesmí souhlasit se sexuálním experimentováním a předčasným sexem. Proto nesmí používat takové metody, které je podporují.

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Principy sexuální výchovy  důraz na motivaci, hodnoty a postoje, na osobnostní a sociální stránku sexuality,  snaha oddálit sexuální aktivity na základě interiorizovaných hodnot,  Pravdivé informace o antikoncepci  rozvíjení komunikace, poznání a pozitivního hodnocení sebe a partnera (obecně i ostatních); kritické myšlení, empatie, asertivita, prosociální postoje a hodnoty,  *zdůraznění biologického a vývojového rozdílu mezi dívkou a chlapcem.

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Didaktické cíle pro základní školu  Žák rozvíjí svou sexuální identitu.  Žák rozlišuje mezi konzumním postojem k sexu a zodpovědným vztahem.  Žák si uvědomuje hodnotu zdraví, které chrání a rozvíjí.

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Didaktické cíle pro střední školu  Žák vnímá mládí jako přípravu na lásku rozvíjením věrnosti, odpovědnosti, respektu, obětavosti.  Žák rozumí podstatě a vlastnostem lásky a nehledá pochybné náhrady.  Žák rozvíjí pocit odpovědnosti za partnera.  Žák se vědomě připravuje na manželství.  Žák rozvíjí a pečuje o tělesné i duševní zdraví.

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Sexuální výchova – vybraná témata, Výchova ke zdraví Přírička pro učitele, Praha 2009  Příručka SEXUÁLNÍ VÝCHOVA – vybraná témata plně respektuje nově schválené i stávající kurikulární dokumenty MŠMT ČR.  Názory v této publikaci jsou názory autorů jednotlivých příspěvků a nemusí nezbytně odrážet oficiální politiku MŠMT.  Vydalo: MŠMT ve spolupráci s VÚP v Praze

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  1. Sexuální výchova z pohledu etiky PaedDr. Lenka Kubrichtová  Sexuální výchova, která je pojímána jako bio-psycho-sociální kategorie s etickým rozměrem  Sexuální výchova je svým obsahem velmi úzce propojena s etikou a toto propojení se realizuje především v osobnostním a sociálním rozvoji žáků

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu Je nutné:  respektovat základní mravní vědomí a hodnoty, kterými je jedinec formován v rodinném prostředí  respektovat etické hodnoty vyplývající z příslušnosti jedince k etnické skupině, náboženské skupině, regionu  poukazovat na hodnoty, které jsou celospolečenským konsenzem – důraz na lidskou důstojnost, nedotknutelnost svobody, rovnost, spravedlnost, solidaritu, lidská práva

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu  Etická výchova je nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ale zároveň by měla být součástí života celé školy. Vzhledem k tomu, že sexuální výchova je nedílnou součástí výchovy ke zdraví na školách, je etika i její součástí.