Jak vyzrát na „krizi“? aneb krizové řízení malých a středních firem v době recese.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Audit IT procesů ve FNOL
1 Pavel Učeň ucen.webpark.cz Jsou požadavky malých a středních podniků na informatiku specifické?
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Cenová strategie Eduard Andráši.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 3/14.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Finanční analýza.
24. září 2008 DŮVĚRNÉ benson oak Projekt BROOK: Rekapitalizace Diskusní materiál pro setkání s Komerční bankou.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Mezinárodní finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
1 VÁCLAV TOMANDL FACTORING KB Factoring partnerem exportu Ostrava,
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Marketingový plán podniku
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Životní cyklus organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Transkript prezentace:

Jak vyzrát na „krizi“? aneb krizové řízení malých a středních firem v době recese

Agenda 1.Co si musíte uvědomit … 2.Co s tím … 3.Co Vám pomůže … 4.Jak pomůžeme my Vám …

1.Co si musíte uvědomit!  Dochází ke snížení obratů  Dochází ke snížení marží  Snížení počtu zákazníků  Problémy s plánováním Cashflow  Problémy s fixními náklady  Problémy s využitím zaměstnanců  Problémy s externími finančními zdroji

 Snižuje se poptávka  Zvětšuje se konkurence  Snižuje se cena  Prodá se méně zboží za nižší cenu  Výsledkem je nižší obrat 1.Dochází ke snížení obratů

 Snižuje se cena  Náklady zůstávají stejné nebo se jen mírně snižují  Snižuje se marže  Výsledkem je nižší zisk  Vytváří se méně zdrojů pro vytváření rezerv a rozvoj 1.Dochází ke snížení marží

 Snižuje se poptávka  Zvětšuje se konkurence  Zákazníci mění výběrová kritéria  Rozhoduje cena a platební podmínky  Dochází k přerozdělení zákaznického portfolia 1.Snížení počtu zákazníků

 K dispozici je menší množství volných finančních prostředků  Úvěry se stávají nedostupné nebo nevýhodné  Tlak na změnu platebních podmínek  Složitější splácení půjček a leasingů  Problémy s volnými finančními prostředky 1.Problémy s plánováním CF

 Fixní náklady zůstávají  Nelze reagovat okamžitě  Nutno pečlivě zvážit, kde snižovat s ohledem na budoucnost  Snažit se o optimalizaci ne o minimalizaci  Snaha o převedení fixních nákladů na náklady proměnné 1.Problémy s fixními náklady

 Nižší poptávka, nižší produkce  Nutnost sledování efektivity práce  Snižování stavu zaměstnanců  Rušení pracovních pozic  Orientace na klíčové zaměstnance – motivační programy 1.Využití zaměstnanců

 Nedostatek provozního kapitálu  Externí zdroje jsou nedostupné nebo drahé  Banky mají specifické požadavky  Zákazníci požadují delší doby splatnosti  Orientace na vnitřní rezervy 1.Problémy s financováním

2.Co s tím?  Udržet obraty na přijatelné úrovni  Zvýšit efektivitu, snížit náklady  Udržet si co nejvíce stávajících zákazníků, hledat nové  Vytvářet rezervy finančních zdrojů  Snažit se o převedení fixních nákladů na proměnné  Dělat účinnou personální politiku  Hledat přijatelné externí zdroje

2.Udržení obratů - produkce  Hledat nové trhy  Urychlit výzkum a vývoj – inovace výrobku  Nový výrobní program  Hledat partnery pro společné cíle  Převzetí trhů krachující konkurence

 Hledat rezervy ve zdrojích  Přejít na maximální využití všech dostupných zdrojů  Optimalizovat dodavatelské řetězce  Eliminovat prostoje a odstávky  Snížit počet úrovní na cestě k zákazníkovi 2.Zvýšení efektivity

2.Práce se zákazníky  Zaměřit se na udržení stávající klientely  Pružně reagovat na situaci na trhu a podřídit jí interní rozhodování  Hledat nové zákazníky, nové segmenty trhu  Soustředit se na spokojenost zákazníků  Nabídnout v ceně služby, které Vás buď nic nestojí nebo jen zlomek ceny výrobku

2.Vytváření finanční rezervy  Soustředit všechny volné zdroje na jedno místo  Lépe plánovat Cashflow  Stanovit přesná pravidla  Snažit si dohodnout s dodavateli lepší podmínky  Pokud to lze, využívat standardní finanční operace a služby

2.Převedení fixních nákladů  Podrobná analýza fixních nákladů  Rozdělení na „nesouvisející“ a „související“ (s výrobou)  Hledání zákonitostí mezi souvisejí- cími náklady a výrobní jednotkou  Navržení řešení  Změna kalkulací, změna cen, změna obchodní politiky

2.Personální politika  Personální audit  Optimalizace počtu zaměstnanců  Personální replacement  Systém pro hodnocení zaměstnanců  Program stabilizace klíčových lidí

2.Externí zdroje financování  EU fondy (OPPI, ROP, …)  Jiné fondy (Norské, Švýcarské, …)  Podpora vlády ČR – prostřednictvím ČMZRB  Využití vlastních vázaných zdrojů  Vstup cizího kapitálu

3.Co Vám pomůže?  Podrobná analýza současného stavu  Zvýšení výkonnosti  Optimalizace nákladů  Stabilizace finančních prostředků  Motivace zaměstnanců

4.Jak pomůžeme my Vám?  Připravíme bezplatný workshop s managementem společnosti  Vytvoříme „Úvodní studii“  Společně stanovíme preferované oblastí  Analyzujeme vybrané oblasti a navrhneme řešení  Podpoříme Vás při realizaci opatření

4.Bezplatný workshop  Cíl: prezentace navrhovaného řešení a rozhodnutí „GO – NO GO“  Rozsah: 4 hodiny  Účast: vrcholový management, vlastníci  Výstup: v případě „GO“ smlouva o spolupráci  Cena: zdarma

4.Úvodní studie  Cíl: stanovit kritické oblasti  Rozsah: cca 1 týden (1 - 2 dny u zákazníka), závisí na rozsahu  Účast: vrcholový a střední management, vlastníci procesů  Výstup: strukturovaný dokument popisující kritické oblasti  Cena: , ,- Kč

4.Stanovení pref. oblastí  Cíl: určení preferovaných oblasti  Rozsah: 4 hodiny  Účast: vrcholový management, vlastníci  Výstup: návrh dalšího postupu  Cena: zdarma

4.Analýza a návrh řešení  Cíl: v každé oblasti nalézt kritická místa a navrhnout opatření  Rozsah: cca 1 týden na oblast  Účast: interwiev se všemi účastníky procesů  Výstup: analýza procesů a návrh opatření  Cena: 1 oblast cca ,- Kč

4.Podpora při realizaci  Cíl: zavést všechna navržená opatření v co nejkratší době  Rozsah: dle interních podmínek  Účast: střední management, účastníci procesů  Výstup: akceptační protokol a výstupní zpráva  Cena: závisí na zvolení formy spolupráce (plná realizace, kouching, vzdálená podpora, sazba ,- Kč/člověkoden)