Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Konflikt a agrese Mgr. Gabriela Mahrová.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Stimulace a motivace zaměstnanců
Efektivnost řídící práce
PSYCHICKÉ STAVY.
„Test“ schopnosti imaginace
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Konflikty a způsoby jejich řešení
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Zásady pozorování a vyjednávání
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Psychohygiena seniora
Komunikace.
Asertivita jako obrana proti manipulaci Typy manipulátorů
Principy, zásady a chyby
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Zdravá škola.
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Kdo je lídr? Vítejte na přednášce.
Komunikace s rodiči.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
M K I malý komunikační instrumentář. Chápat a být pochopený -příčiny nedokonalé komunikace- Nedostatečné vzdělávání v komunikaci Nedostatečné umění vést.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Žákovský parlament. Charakteristika Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením školy, školou a obcí Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Zásady efektivní komunikace
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Psychosociální učení ve skupině Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
1 Aplikovaná informatika Aplikovaná informatika Zápočtové cvičení ZEMÁNEK, Z. - PLUSKAL, D. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
HORIZONT ZLÍN Workshop
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
M A G I E B A R E V.
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
MOTIVACE Zora Syslová.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Asertivita.
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Náročné životní situace
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Transkript prezentace:

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním Gabriela Mahrová

Obtížně zvládnutelné situace - příprava 1. Stanovte si jasný cíl 2. Buďte TOLERANTNÍ. 3. Chovejte se sebevědomě. 4. Zachovejte klid. 5. Naučte se říkat NE. 6. Stůjte si na svém. 7. Podávejte zpětnou vazbu. 7. Podávejte zpětnou vazbu. 8. Dodávejte dobré zprávy 9. Utvořte si větší obraz o daném člověku. A o sobě samém.

Nejčastější náročné situace Apatie Ambivalence Manipulace Krize Agrese

Apatie Snílek, nekomunikativní, samotář Neumí sdělit své přání a potřeby Chybí jistota v jednání Stále se omlouvá a vysvětluje Předem vzdává dosažení cíle nerozhodný

Ambivalence Rozporuplné protichůdné reakce Dvojsmyslnost Vyvolává u druhých pocit nejistoty Něco jiného říká,něco jiného dělá Neodkládá masky Nevypočitatelnost

Manipulace Člověk mnoha tváří Odvolává se na pravidla,tradice a autority, ale tak jak se mu to hodí Používá citáty a přísloví Nepřímé úkoly neslyší,nebo na ně zapomíná Parazituje na silnějších jedincích Má patent na rozum Obětuje se,ale zároveň vybírá daň Kritizuje druhé a zároveň zdůrazňuje svou bezchybnost Ví,co je pro ostatní nejlepší Kdo nejde se mnou, jde proti mě Neumí odpouštět

Krize Osobní krize Vysoká emocionalita Pesimismus Střídání nálad Uzavřenost/přílišná otevřenost Snížení výkonnosti

Jak si s tím poradíme Spolupráce Opak soupeření Já nahradíme my Ochota k dobrovolné ztrátě Důvěra Vzájemnost Otevřené otázky a odpovědi Hledáme jak to jde a ne jak to nejde Ochota odložit masku Úcta Ochota ke změně Přátelská atmosféra

Využití vnitřního potenciálu Chronický stěžovatel může upozornit na skutečné problémy Pesimista má smysl pro detail Agresor řeší rychle úkoly a má vysokou výkonnost Manipulátor umí hledat kompromisy Ambivalentní cítí vnější nebezpečí Apatický nedělá unáhlená rozhodnutí Překonání krize vede k posílení

Asertivita jako jedna z možností Schopnost zdravého sebeprosazení Verbální i neverbální soulad Sebejistota Autenticita a otevřenost Informace spojené s prožitkem Pozitivní postoj k druhým Stejná práva pro všechny zúčastněné Možnost dělat chyby a být za ně zodpovědný

Postup zvládání náročných situací 1.Ujasněte si cíl setkání 2.Zjistěte si potřebné informace 3.Zvažte závažnost situace a postup 4.Hledejte jak to jde a ne jak to nejde 5.Neočekávejte příliš. 6.Pravidla sdělení:nekritizujte v přítomnosti ostatních,zachovejte klidný a věcný tón, snažte se o to být pochopeni, ukončete rozvor v pozitivním duchu

Kontakty Terapeutická komunita Bílá Voda PL Bílá Voda 790 69 584 414 156 724 727 469, 724 727 465 gabriela.mahrova@seznam.cz m.lastovica@seznam.cz www.pl.bila.voda.jesenicko.com