Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace vybraných metod použitelných pro stanovení cen dle principu tržního odstupu Vlastimil Roun.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Rozhodovací matice.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Finanční analýza Michal Šimek, 4. A/1.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Teorie firmy II - Optimum výrobce - Mezní produkt, zákon klesajícího mezního produktu - Izokvanty produkční funkce - Další modely výrobce
D) Produkční a nákladová funkce
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Aplikace1 Aplikace: Stanovení technické způsobilosti stavebního jeřábu SMK 30.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Analýza konkurenčního postavení
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
Analýza vlastního podniku
DOKONALÁ KONKURENCE.
2.Marketingové prostředí
LOGISTICKÉ SYSTÉMY /14.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
MARKETING.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Investiční činnost.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Rozhodování v podmínkách neurčitosti
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Cíl přednášky Seznámit se
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Trh práce a politika zaměstnanosti
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Nauka o podniku Bod zvratu.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Případová studie Klasik teoretická východiska
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Základy firemních financí
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Portfolio analýza Model GE
Marketingový systém řízení
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Cenové strategie.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Hodnocení konkurenčního postavení produktu

2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS A E D C B Ponechat Zmenšit KS Ponechat Stáhnout z trhu Pravidlo ekonomické rovnováhy: konkurenční síla má má být stejně velká jako je přitažlivost trhu S růstem technické a marketingové způsobilosti rostou i fixní náklady

3 Postup stanovení technické způsobilosti TZ =  Wi * Si /  Wi

4 Ekonomická způsobilost produkce Ekonomická způsobilost produkce představuje schopnost podniku produkt efektivně vyrábět a distribuovat. EZ =  Wi * Si /  Wi

5 Totální způsobilost výrobku Způsobilost výrobku udává jak ovlivňuje velikost poptávky MZ =  Wi * Si /  Wi

6 Technická přitažlivost trhu TPT =  Wi * Si /  Wi Technická přitažlivost trhu vyjadřuje míru náročnosti zákazníků na technické a provozní vlastnosti výrobku.

7 Ekonomická přitažlivost trhu Ekonomická přitažlivost trhu představuje souhrn tržních příležitostí pro ovlivňování výše rozhodujících nákladů daného výrobku EPT =  Wi * Si /  Wi

8 Marketingová přitažlivost trhu Marketingová přitažlivost trhu vyjadřuje velikost tržní příležitosti MPT =  Wi * Si /  Wi

9

10 Firemní cíle Produktové cíle Shromáždění informací Analýza informací •Prodej •Výnosy •Zisk •Příspěvek na úhradu •Podíl na trhu •Rentabilita •Náklady •Hotovost •Prodej •Výnosy •Zisk •Příspěvek na úhradu •Podíl na trhu •Rentabilita •Náklady •Hotovost Návrh alternativních strategií Volba vhodné strategie Rentabilita investic = Průměrný roční zisk / Investice Příklad: požadovaná rentabilita investic = 25%, pak tržní cena firmy = 4 * průměrný roční zisk Investice = tržní cena firmy

11 matice General Electric •Podle kombinace těchto dvou agregovaných faktorů se obecně navrhovaly tři postupy rozvoje: •Silný trh a silné postavení – strategie rozvoje a udržovaní. •Střední trh a střední postavení – strategie selektivního rozvoje. •Slabý trh a slabý postavení – strategie selektivní zbavování.

12 Konkurenční síla technických parametrů FaktorZměřená hodnota ZH i Intervalová hodnota IH i = Intenzita vnímání významnosti faktoru v i Objemová výkonnost (kW/l) 65820,2 Akcelerace (m/s 2 )2,83900,2 Handling (s)32,5670,1 Čas abs. zpomalení (s)2,41770,2 Servisní interval (tis. km)30400,3 Konkurenční síla technických parametrů 68,5

13 Odchylková analýza k nastavení parametrů produktu Konkurenční síla technických parametrů Konkurenční síla (%) P + KF -TA +O Atraktivita trhu 100

14 Intervalová hodnota je přepočítaná naměřená hodnota do intervalu všech naměřených hodnot daného faktoru:

15 Technická atraktivita trhu FaktorZměřená hodnota ZH i Intervalová hodnota IH i = Intenzita vnímání významnosti faktoru v i Technologická úroveň odvětví 91 0,4 Interní rivalita52 0,2 Vyspělost dodavatelské sítě 97 0,1 Relativní úroveň fixních nákladů 68 0,3 Technická atraktivnost trhu 76,9

16 Na uvedeném modelovém příkladu je možné vysledovat princip metody. Odchylka je zde rovna: O = AT – KS = 76,9 – 68,5 = 8,4 kde: AT … je tržní atraktivita, PT … je konkurenční síla produktu. Potom kompozitní změna konkurenční síly je dáno druhou odmocninou dvojnásobného čtverce odchylky: Kladná odchylka představuje situaci, kdy je výrobek poddimenzovaný v ohledu na charakter a investiční očekávání trhu. Proto je nutné zvýšit agregovanou hodnotu konkurenční síly produktu. To přestavuje dekompozici této celkové odchylky na dílčí odchylky, které jsou přiřazeny jednotlivým faktorům spolupodílící se na konkurenční síle produktu. Jednotlivé poměry dekompozičních odchylek jsou v poměrech vah důležitosti těchto faktorů.

17 Požadované nastavení dekompoziční faktorů Faktor Dekompoziční odchylka Změna konkurenč ní síly ∆KS Stávající intervalová hodnota KS Požadovaná intervalová hodnota KS Objemová výkonnost (kW/l) 1,682, ,376 Akcelerace (m/s 2 )1,682, ,376 Handling (s)0,841, ,188 Čas abs. zpomalení (s) 1,682, ,376 Servisní interval (tis. km) 2,523, ,564 ∑ 8,4 11,88XX Požadovaná KS tech. parametrů 76,9