Brabcová – Klufová - Sainer. • Člověk • Přírodní působení • Smrt nebo vážné následky pro mnoho lidí • Znečištění životního prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
- Nachází se v obci Tábor v Jižních Čechách na toku Košínského potoka.
Advertisements

Sled katastrof v Japonsku.
Průmyslové havárie Zdeněk Jelínek.
Voda-Základ života.
Název projektu: Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
VYLUČOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK
Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Voda Zpracoval: Petr Jabůrek 8.C. Hydrosféra -voda  Voda je základní stavební jednotka všeho živého a proto bychom ji měli chránit.  Voda může být pro.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
podmínka života na Zemi
Přírodní a civilizační rizika
Mozek Aleš Jůn, Dominik Šíba.
Jan Kvapil a Michal Bureš
Nemoci oběhové soustavy
POJIŠTĚNÍ Mgr. Michal Oblouk.
V.O.D.A.
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Integrovaná střední škola, Slaný
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Integrovaná střední škola,Slaný
Michaela Vlasáková Pesticidy.
VY_32_INOVACE_ 18 Jaderné katastrofy
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Voda a vzduch = základ života
Extrémní chudoba.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA VZTAH.
Kontaminace (znečištění) vody
Ultrafialové záření.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
HAVÁRIE JADERNÝCH ELEKTRÁREN
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Ohrožování základních složek biosféry
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Sacharidy a jejich význam ve výživě člověka
Průmyslové havárie Aneta Cvachová Jana Svozilová Lucie Spourová.
CREUTZFELD-JAKOBOVA CHOROBA
Hnojiva David Folwarczný.
Pergamská knihovna byla vybudována ve městě Pergamon.
Voda je důležitá: Lidi:potřebují jí každý den, protože bez příjmu vody budeme dehydrováni Zvířata:bez vody by umřeli a mi bychom se pak neměli s čím.
VODA.
Chování v případě nebezpečí
Voda Adéla Kalužová.
Opakování voda, vzduch.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
VODÍK 1H.
Hydrosféra základní složka života
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Bc. Lucie Tyemnyáková, 1. CNP - PS. - střední Indie - hl. městem indického státu Madhya Pradesh - počet obyvatel: cca 1,7 mil. lidí - město jezer
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vliv radiace na člověka
Ochrana přírody a životního prostředí.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Společnost Spolana Neratovice a její působení na životní prostředí
Přehled živelních pohrom
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Ochrana přírody a životního prostředí.
Bhópálská katastrofa.
Transkript prezentace:

Brabcová – Klufová - Sainer

• Člověk • Přírodní působení • Smrt nebo vážné následky pro mnoho lidí • Znečištění životního prostředí

• Proběhla z noci 2. – v Bhópálu v Indii v továrně Union Carbide • Lidským zaviněním zde došlo k úniku pesticidu, kapalného methylisokyanátu (CH 3 NCO)

• Příčina: Neobeznámení dělníci natírali víko nádrže s CH 3 NCO a natekla jim do nádrže voda – látky zreagovaly a začal unikat toxický plyn • Následky: Kvůli tomu, nefungujícím sirénám a nedbalému zabezpečení továrny zemřelo (hlavně na spálení tkání očí, ale i plno dalších problémům) v oblasti 60 km 2 okolo továrny v první 3 dnech a dodnes na následky lidí, zasaženo

• V roce 1999 experti Greenpeace kontrolovali oblast a zjistili, že obsah některých látek je až x větší než jsou doporučené hodnoty zdravotnické organizace • Chudinská čtvrť okolo továrny je dodnes znečištěna a lidé v ní bydlící nemají žádný zdroj čisté pitné vody

Těla dětí, které se narodily mrtvé, úřady je uchovávají pro další řízení Oslepení lidé, Kteří přežili katastrofu

• Továrna firmy Chisso corp. vypouštěla mezi lety 1932 – 68 v Japonsku do řeky rtuť (užívanou jako katalyzátor při výrobě acetaldehydu)

• Příčiny: Společnost Chisso corp. vypouštěla odpadní vodu s velkým obsahem rtuti • Následky: Onemocnělo zde oficiálně 2262 osob – 1784 zemřelo. Příznaky však mělo okolo lidí (Minamtská nemoc způsobena otravou rtutí je neurologický syndrom – ochabení svalů, necitlivost rukou, zúžení zornic apod.), postižené děti, kontaminace zvířat okolo řeky

• Italské město severně od Milána, kde v roce 1976 došlo k havárii chemičky švýcarské firmy Givaudan • Do vzduchu unikl dioxin • Onemocnělo asi 200 dospělých osob a mnoho dětí • Továrna vůbec neohlásila únik a mrak jedovatého plynu zamořil území asi 5 kilometrů na sedm set metrů

Děti mají vyrážku kvůli dioxinu

Co způsobilo takové škody? • Firmy chtěly ušetřit na ochraně životního prostředí a zabezpečení • Neinformovanost níže postavených zaměstnanců • Neinformovanost širšího okolí • Nezájem firem rychle opravit závady • Nezájem firem odškodnit poškozené

• nejhorsich-ekologickych-katastrof_ html • tastrofa • katastrofa-sveta-ma-osm-viniku.html • • • • /reunion_du_comite_pour_l_ application_de_la_directive__seveso_/pid/13869.html •