Železniční doprava a programovací období 2014–2020

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Železniční doprava a programovací období
Regionální dimenze sítě TEN-T
Rozvojové záměry na železnici
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Ladislav Němec náměstek ministra
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Tisková konference MD a SŽDC
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Hlavní projekty SŽDC do roku 2020
WORKSHOP projektu POSTA
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Připravované výzvy Lucie Pudivítrová odbor fondů EU, MŽP.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Rozvojové záměry na železnici
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Železniční doprava a programovací období 2014–2020 Dopravní politika na léta 2014–2020 Železniční doprava a programovací období 2014–2020 Ing. Jiří Kolář, Ph.D. generální ředitel Praha, Žofín, 22. května 2014

Vize a cíle SŽDC Vize SŽDC: Strategické cíle SŽDC: být moderní, pružnou a zákaznicky orientovanou organizací, zajišťující rozvoj provozuschopné, moderní a bezpečné železniční sítě jako nedílné součásti evropského železničního systému. Strategické cíle SŽDC: Zvyšování rychlosti a kapacity na železniční infrastruktuře Spolehlivý, bezpečný, plynulý a k životnímu prostředí šetrný provoz železniční dopravy Zefektivnění správy, kontroly, údržby a oprav železniční infrastruktury Zajištění interoperability – zavádění moderních interoperabilních systémů a technologií Posílení prozákaznické orientace a aktivní komunikace Zvýšení tržního podílu železniční dopravy Optimalizace interních procesů pomocí moderních nástrojů Posílení pozice SŽDC jako významného a atraktivního zaměstnavatele Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Dopravní politika EU Klíčové dokumenty EU k dopravě: Strategie Evropa 2020 (snížení emisí, zvýšení energetické účinnosti a podílu energie z obnovitelných zdrojů), Bílá kniha o dopravě (Plán jednotného dopravního prostoru – k vytvoření konkurenceschopného dopravního systému účinně využívajícího zdroje), legislativní rámec pro programové období 2014-20 (priorita podpory dobudování síťových železničních koridorů TEN-T jako klíčový nástroj budování nízkouhlíkové ekonomiky). Vize 2030 - cílem EU do roku 2030 je: převést více než 30 % nákladní silniční dopravy na železniční a vodní, dobudovat multimodální páteřní síť TEN-T (tzv. „Core Network“), priorita ve financování pro odvětví železnic, zejména dokončení transevropské železniční sítě. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Dopravní politika ČR 2014–2020 Významná opatření uvedená v Dopravní politice 2014–2020: zprovoznit na území ČR úseky nákladních železničních koridorů (RFC), napojit Českou republiku přímým železničním nákladním koridorem s přístavy Rotterdam a Antverpy, zajistit dostatečnou kapacitu pro nákladní dopravu, při přidělování tras nepreferovat osobní dopravu před dopravou nákladní, zajistit průjezdnost velkých železničních uzlů segregací osobní a nákladní dopravy (zejména Brno a Praha), vytvoření jednotného evropského železničního prostoru a příprava po právní i organizační stránce ke vzniku nezávislého železničního regulačního úřadu v ČR. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Dopravní sektorové strategie (DSS) definují zásady pro efektivní a kvalitní provozování existující dopravní infrastruktury, obsahují principy pro určení prioritizace připravovaných rozvojových projektů při konkrétní výši finančního rámce, představují koncepci MD a formulují priority a cíle v oblasti rozvoje dopravy ve střednědobém horizontu (2020) a rámcově i v dlouhodobém horizontu (2050). Hlavní cíle DSS: zajištění stabilních finančních zdrojů, zajištění údržby, oprav a rekonstrukcí, dosažení sítě bezpečné infrastruktury s minimálními environmentálními vlivy s respektováním dopravní poptávky, definování preferovaných projektů rozvoje dopravní infrastruktury, nástroje řízení rizik nepředvídatelných událostí. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Železniční nákladní koridory (RFC) - priorita EU pro nákladní dopravu RFC: z angl. Rail Freight Corridors, běžně se užívá zkratka RFC s číslem koridoru. Koridory jsou zřizovány na základě Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 913/2010 ze dne 22. září 2010 o konkurenceschopné nákladní dopravě. Hlavní cíle dle nařízení: posílení konkurenceschopnosti železnice vůči ostatním druhům dopravy, harmonizace a synergie mezi vnitrostátními železničními systémy, koordinace investic do kvalitní železniční infrastruktury s možností finanční podpory z fondů EU (např. programy TEN-T, výzkumné programy, Marco Polo), posílení spolupráce při přidělování mezinárodních tras pro nákladní vlaky mezi jednotlivými provozovateli infrastruktury, zohlednění stávajících iniciativ pro zvláštní koridory, např. ERTMS, RailNetEurope (RNE) a TEN-T. Hlavní očekávané efekty: posílení tranzitní železniční dopravy, kvalitnější služby z hlediska doby přepravy a spolehlivosti nákladní dopravy. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Zapojení ČR a SŽDC do sítě koridorů RFC Nařízením je zřízeno celkem 9 počátečních koridorů, ČR se týkají podle nařízení tři nákladní koridory: RFC 5, RFC 7, RFC 9, SŽDC je dále nad rámec nařízení také pozorovatelem v orgánech koridoru RFC 8 RFC VÍCE (RFC 8 K 1. 1. 2015) RFC 9 RÝN - DUNAJ Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Rekapitulace OPD 1 Operační program doprava: řádné čerpání zajišťuje Ministerstvo dopravy ČR prostřednictvím SFDI, doba trvání OPD 1 od 1. 1. 2007 do 31. 12. 2013 (s přesahem do 31. 12. 2015), celkové prostředky za obor dopravy až cca 150 mld. Kč, příspěvek pro SŽDC alokován ve dvou osách: prioritní osa 1 – Modernizace železniční sítě TEN-T – 60,4 mld. Kč, prioritní osa 3 – Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T – 10,8 mld. Kč, celkově pro obě osy alokováno 71,2*) mld. Kč. Z podkladu OI – F. Měchura pozn.*): alokace 100 % se započtením korekce Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Rekapitulace OPD 1 – hlavní cíle Hlavní cíle čerpání OPD 1: modernizace III. a IV. železničního koridoru, pokračování modernizace železničních uzlů, akce pro zajištění interoperability (GSM-R, ETCS), technologické stavby (napájecí a spínací stanice) – aktuálně připravováno cca 14 akcí, zabezpečení železničních přejezdů – tzv. přejezdové balíčky, dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení – DOZ, zřizování traťové části automatického vedení vlaku – AVV, diagnostika jedoucích vozidel (indikátory plochých kol, horkoběžnosti, interakce sběrač – trolej), podpora multimodální nákladní přepravy. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Rekapitulace OPD 1 – struktura čerpání stavby prioritní osa 1 (mld. Kč) prioritní osa 3 celkem alokováno celkem 60,4 10,8 71,2 ukončené 23,6 3,5 27,1 rozestavěné 26,5 2,4 28,9 probíhá soutěž na zhotovitele 1,6 1,5 3,1 připravováno k tendru do 30. 6. 2014 1,7 3,2 akce u ÚOHS 0,0 k 1. 7. 2014 bude zbývat soutěžit (k plnému dočerpání alokace OPD 1) 7,2 8,9 připravované náhradní projekty OPD 1 méně rizikové (do stupně rizika „2“) 2,9 4,6 připravované náhradní projekty OPD 1 více rizikové (stupně rizika „3“, „4“) 7,5 10,2 17,7 Z podkladu OI – F. Měchura Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Rekapitulace OPD 1 – struktura čerpání Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Zdroje financování na období 2014–2020 OPD 2 míra příspěvku až 85 %, alokace na celé rozpočtové období pro prioritu č. 1 „Železniční a ostatní udržitelná doprava“ (železnice, městská kolejová doprava, dopravní projekty krajů apod.), předpokládaný objem pro železnici cca 40 mld. Kč. CEF - Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility) je určen pouze pro projekty v rámci Hlavní sítě TEN-T (tzv. TEN-T Core Network), míra příspěvku až 85 % (ve zvýhodněném období tzv. „národní obálky“ v letech 2014, 2015 a 2016), předpokládaný objem pro železnici v rámci „národní obálky“ cca 1 mld. EUR, první výzva CEF je předpokládána již v letošním roce. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Hlavní cíle OPD 2 zajištění interoperability na tratích SŽDC patřících do hlavní sítě TEN-T (tzv. TEN-T Core Network), plnění Nařízení Evropského parlamentu č. 1315 a 1316/2013, týkajících se podpory železniční nákladní dopravy: rozvoj a podpora železničních nákladních koridorů RFC (Rail Freight Corridors), priorita ve financování pro odvětví železnic, zejména dokončení transevropské železniční sítě TEN-T, dokončení modernizace koridorů, modernizace železničních uzlů, stavby interoperability – GSM-R + ETCS, ostatní významné stavby, příprava „rychlých spojení“. Cíle OPD 2 Zajištění interoperability na Core netwoek a RFC Snížení lifecycle Zvýšení odolnosti Zvýšení spolehlivosti Zvýšení kapacity + 2 smímky Shift2Rail + OPD 2 (Radim informace pro GŘ) + FRANTA Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Významné stavby přecházející z OPD 1 do OPD 2 elektrizace tratě Brno – Zastávka u Brna, optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, GSM-R Ústí nad Labem – Oldřichov u Duchcova/Úpořiny – Most – Karlovy Vary – Cheb, GSM-R Hranice na Moravě – Horní Lideč – Střelná, GSM-R Ústí nad Orlicí – Lichkov, další rekonstrukce vybraných železničních stanic a výstavba nových zastávek. Z podkladu OI – F. Měchura Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Významné stavby přecházející z OPD 1 do OPD 2 Z podkladu OI – F. Měchura Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Přehled významných staveb CEF Přehled významných staveb navržených ke spolufinancovaní z CEF: optimalizace trati Praha-Smíchov – Beroun (dokončení III. TŽK), optimalizace traťového úseku Praha-Hostivař – Praha hl. n., II. část, optimalizace traťového úseku Praha hl. n. – Praha-Smíchov, optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha-Vysočany 2. stavba, uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská, uzel Plzeň, 3. stavba – přesmyk domažlické trati,  rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba, ETCS - I. koridor úsek státní hranice Německo – Dolní Žleb – Praha-Libeň – Kolín, ETCS v úseku Petrovice u Karviné – Ostrava – Přerov – Břeclav. Z podkladu OI – F. Měchura Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Přehled významných staveb OPD 2 (případně CEF – náhradní projekty) Přehled významných staveb navržených ke spolufinancovaní z OPD 2: modernizace trati Praha – Kladno s připojením na letiště Václava Havla, železniční uzel Brno a další uzly (Ostrava, Česká Třebová, Pardubice), optimalizace trati Kolín – Všetaty – Děčín, modernizace trati Sudoměřice – Votice, modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí, modernizace trati Nemanice I – Ševětín, optimalizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Č. Těšín, modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice, modernizace Plzeň – České Budějovice. Z podkladu OI – F. Měchura Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Přehled významných staveb CEF a OPD 2 Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Tranzitní železniční koridory v ČR Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Modernizace železniční dopravní cesty Prioritní projekty vyplývající z Evropské dopravní politiky a politiky TEN-T: dokončení modernizace koridorů a uzlů (max. využití fondů EU), zvyšování kapacity a rychlosti pro nákladní dopravu, železniční napojení Letiště Václava Havla Praha (nutno řešit současně s kapacitním spojením Praha – Kladno), příprava Rychlých spojení (RS) pro dálkovou a rychlou meziregionální osobní dopravu – již dnes součástí sítě TEN-T, naplňování požadavků pro interoperabilitu (ETCS, GSM-R). Další významné projekty: nové technologie - např. dálkové řízení (DOZ), automatické vedení vlaku (AVV), automatické stavění vlakových cest (ASVC), rekuperace trakční energie, zlepšování parametrů sítě (zdvoukolejnění, nové zastávky), elektrizace tratí (u tratí se silnou nákladní a příměstskou dopravou), kapacita pro příměstskou dopravu, využití regionálních tratí (technicky podudržovaných). Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

ERTMS – priorita evropské dopravní politiky ERTMS (European Railway Traffic Management System) Evropský železniční řídící systém umožňuje jízdu vlaku bez omezení po celé síti vybavené ERTMS. Dvě části: GSM-R a ETCS (rádiová síť a zabezpečovací zařízení jako náhrada národních zabezpečovačů). Primárně v tranzitních směrech za účelem zvýšení atraktivity pro tranzit - jeden z úkolů dle evropské dopravní politiky. Varadinov - NOVÝ IMPL. PLAN Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

GSM-R GSM-R (Global System for Mobile communications – Railway) Globální systém pro mobilní komunikaci na železnici. Interoperabilní evropská železniční rádiová síť pro hlasovou komunikaci a přenos dat mezi železničním vozidlem a radiovou centrálou. Možné způsoby využití: adresování závislé na poloze – strojvedoucí spojen přímo s výpravčím, který za daný úsek odpovídá, skupinové volání (dispečer hovoří s více účastníky současně), režim posunu, údržba vozidel a tratí (např. komunikace posunové čety či strojmistra se strojvedoucím), „roaming“ do běžné sítě GSM i do zahraničních sítí GSM-R, nouzová volání (např. při mimořádných událostech), přijímání a vysílání textových zpráv (SMS). GSM-R Stavby – v realizaci Ostrava – st. hranice SR a Přerov – Č.Třebová (196 km, 07/2011 - 03/2013), Kolín – Lysá n. L. – Ústí n. L. Střekov – Děčín (160 km, 12/2011 - 06/2013) Stavby v přípravě Brno – Havlíčkův Brod – Kolín (95 km, předpoklad realizace 2012 – 2014) Uzel Praha: Beroun – Praha – Benešov (96 km, záměr realizace 2013-2014) Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

GSM-R 2015: 1540 km (cca 16 % sítě) Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. květen 2014

ETCS ETCS (European Train Control System) V rámci EU síť primárních koridorů – nákladní koridory dle nařízení 913/2010/EU. Interoperabilní evropský vlakový zabezpečovací systém. Sestává z traťové a mobilní části. Systém umožňuje předávat strojvedoucímu informace o povolení k jízdě a v reálném čase kontrolovat jejich dodržení, případně nouzové zastavení vlaku. V ČR aplikován systém ETCS Level 2, který umožňuje kontinuální přenos informací mezi vlakem a infrastrukturou. Realizace systému na vybrané železniční síti ČR vyplývá z mezinárodních závazků ČR a probíhá dle přijatého národního implementačního plánu. ETCS V realizaci: ETCS Kolín – Břeclav státní hranice - 277 km v období 2012 – 2014 předpokládané celkové investiční náklady 623 904 tis. Kč spolufinancování stavby traťové části ETCS L2 ve výši 50 % z EU (TEN-T) Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

ETCS GSM-R dokončeno v realizaci v přípravě 2018 2018 2015 2018 2018 2015 Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Tratě Rychlých spojení (RS): modernizace konvenčních tratí na rychlostní parametry 200 km/h a výše, novostavby vysokorychlostních tratí (nejvyšší traťová rychlost 250 - 350 km/h), novostavby konvenčních tratí nutných pro napojení vysokorychlostních tratí na konvenční síť (traťové spojky). Jednotlivé body budou dále rozebrány podrobněji. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

cílový stav Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Automatické stavění vlakových cest ASVC – automatické stavění vlakových cest: nahrazuje rutinní činnosti zaměstnanců při přímém řízení provozu, využívá pro svoji činnost graficko-technologickou nástavbu - zobrazení dopravní situace formou grafikonu vlakové dopravy (GVD), pracuje s denním jízdním řádem vlaků, obsahuje modul pro výpočet výhledové dopravy s řešením konfliktů, základní simulační modul. Očekávané přínosy: snížení zátěže pracovníků řízení dopravy a tím i snížení jejich chybovosti, zkvalitnění dopravních řídících procesů a tím i bezpečnosti železniční dopravy. Plánované pilotní nasazení: Tanvald – Liberec. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Automatické vedení vlaku AVV – automatické vedení vlaku: systém pro automatizaci řízení vlaku, tj. pro provozní ovládání pohonu a brzd, sestává z traťové části (magnetických informačních bodů) a mobilní části (vozidla), udržení rychlosti s přesností na 1 km/h, cílové brzdění s přesností na 1 m, optimalizuje jízdu vlaku tak, aby do následující stanice dojel právě včas a s minimem spotřeby energie, vyloučení projetí stanice či zastávky, garance zastavení vlaku na stanoveném místě, snížení psychické zátěže strojvedoucího, další bezpečnostní přínosy, zvýšení přesnosti dodržování jízdního řádu, vybavení sítě SŽDC – zejména na modernizovaných úsecích 1. a 2. tranzitního koridoru, vybaveno cca 250 vozidel v ČR, nyní připravujeme další rozvoj systému AVV na tratích, kde je velká část vozidel vybavená mobilní částí AVV. Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Informační systémy a aplikace INFORMAČNÍ TABULE DO MOBILU: mobilní aplikace, zobrazení příjezdových a odjezdových tabulí stanic a zastávek, přenos informací v reálném čase, včetně zpoždění, v databázi cca 450 stanic, abecední řazení. http://m.tabule.idos.cz Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Informační systémy a aplikace GRAPP: GRAfická Prezentace aktuální Polohy vlaků, zatím zkušební provoz, možnost filtrování (dle dopravců, zpoždění, kategorie vlaku, atp.), vyhledávání dle vlaku, informace o poloze předávána vždy z poslední stanice, barevné odlišení míry zpoždění. GRAPP: barevné rozlišení - modrá náskok, zelená včas, žlutá 6-15 min, oranžová 16-30, červená 30-60, vínová 60+, šedá neznámé) http://provoz.szdc.cz/grapp/ Železniční doprava a programovací období 2014–2020, Praha, Žofín, 22. května 2014

Železniční doprava a programovací období 2014-2020 Děkuji za pozornost! Železniční doprava a programovací období 2014-2020